Transportatorii care circulă prin Flandra și Bruxelles vor trebui să plătească, din nou, taxe de drum mai mari de la 1 iulie.
Taxarea pe kilometru parcurs se vor aplica tuturor vehiculelor grele de marfă belgiene și străine cu o greutate maximă autorizată mai mare de 3,5 tone și vehiculelor cu semiremorci din categoria N1 cu codul de caroserie BC.
Sistemul de taxare, Viapass precizează că softul unităților de bord ale celor șase furnizori de servicii acreditați pentru taxa pe kilometru în Belgia va fi actualizată automat cu noile tarife care vor intra în vigoare în Flandra și la Bruxelles la 1 iulie.
În prezent, cei șapte furnizori de servicii sunt Axxès, Eurotoll, Satellic, Telepass, Toll4Europe, TotalEnergies Marketing Services și W.A.G. Soluții de plată.
Suma percepută pe kilometru pe drumurile cu taxă depind de trei factori, precum regiunea în care se află drumul, greutatea totală maximă autorizată și standardul de emisii Euro al vehiculului.
De asemenea, Viaspass a anunțat că taxa pe kilometru se aplică la trei categorii de greutate totală maximă autorizată (între 3,5 și 12 tone, între 12 și 32 de tone și peste 32 de tone) și la șapte standarde Euro (de la cel mai poluant standard Euro 0 la cel mai ecologic standard Euro 6). Cu cât este mai mare standardul Euro al vehiculului și cu cât este mai mic PTC-ul acestuia, cu atât este mai avantajos tariful pe kilometru parcurs.
De exemplu, un vehicul Euro 6 de peste 3,5 tone va plăti 0,052 euro/km în Valonia, 0,053 euro/km în Flandra, 0,092 euro/km în Bruxelles (pe autostradă) și 0,123 euro/km în zona urbană din Bruxelles. Pentru un vehicul greu de marfă de peste 32 de tone, tarifele vor fi de 0,178 euro/km (Valonia), 0,183 euro/km (Flandra), 0,159 euro/km (Bruxelles) și, respectiv, 0,251 euro/km (zona urbană a Bruxelles-ului).
Doi producători importanți de camioane electrice de mare tonaj, Nikola și Kenworth vor furniza camioane care vor circula cu vehicule tradiționale de transport auto. Programul se desfășoară în colaborare cu partenerul logistic Avant-Garde Auto Logistics LLC, o companie de transport cu sediul în Smyrna, Tenn.
În prezent, Nissan folosește două astfel de camioane de mare tonaj, electrice pe baterii (BEV), clasa 8 pentru a livra vehicule noi din portul Los Angeles către dealerii din regiunea Los Angeles.
Mai mult, Nissan a colaborat cu actualul partener logistic Wallenius Wilhelmsen pentru instalarea unei stații de încărcare și a sprijini camioanele electrice, care operează în portul Los Angeles.
„Explorarea utilizării camioanelor BEV pentru livrarea de vehicule noi este o etapă importantă în călătoria noastră spre neutralitatea emisiilor de carbon în întreaga noastră activitate. Prin adoptarea acestei tehnologii, ne arătăm spiritul inovator și ne poziționăm pentru a ne atinge obiectivele pe termen lung în ceea ce privește transportul cu zero emisii de gaze de eșapament.”,
a declarat Chris Styles, vicepreședinte, Supply Chain Management, Nissan North America.
Primele livrări au fost la Downey Nissan din California și au inclus noul crossover complet electric Nissan, Ariya 2023. Ariya combină cele mai noi tehnologii Nissan cu un design de ultimă generație. De asemenea, crossover-ul oferă o opțiune pentru toată lumea, cu opt niveluri de echipare bine puse la punct. Versiunile Ariya cu tracțiune integrală FWD sunt puse la vânzare, urmând ca în această primăvară să fie livrate și versiunile cu tracțiune integrală e-4ORCE.
În urma testului, Nissan intenționează să achiziționeze mai multe camioane în zona Los Angeles, fiind unul dintre primii producători de automobile, care utilizează deja camioanele de mare tonaj complet electrice pentru a transporta vehicule noi la dealeri. Pe lângă lansarea vehiculelor electrice pentru a aduce mobilitatea electrică accesibilă tuturor, Nissan caută oportunități de reducere a emisiilor și din alte părți ale activității sale. Ca parte a planului Ambition 2030, compania își propune ca obiectiv, un procent de 40% din vânzările sale din SUA pentru camioane electrice până în 2030.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit