Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camionul electric Mercedes-Benz eEconic, destinat aplicaţiilor municipale, intră de azi în producția de serie, la fabrica din Wörth a Daimler Truck. eEconic este al doilea model de camion Mercedes-Benz cu baterii electrice care va ieși de pe linia de producție a fabricii din Germania, după lansarea eActros, în octombrie 2021. Primul eEconic din producția de serie va fi livrat către Urbaser A/S, o companie din Danemarca, ce activează în sectorul salubrității. Alte unităţi urmează să fie livrate succesiv pe parcursul anului.

„De la schiță până la autovehiculul finalizat, de la prototip la camionul produs – acum a venit momentul: cu noul model eEconic, punem pe șosea primul Special Truck Mercedes-Benz alimentat electric și produs în serie. Colaborarea cu clienții noștri ne-a demonstrat că orașele și municipalitățile caută vehicule neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 pentru flotele de servicii publice. În special în ceea ce privește orașele mari, există nevoia unor soluții logistice și de salubrizare care să fie silențioase, curate și sigure. Iar noi oferim camionul potrivit pentru acest lucru”, a declarat Dr. Ralf Forcher, Head of Mercedes-Benz Special Trucks.

Principalele specificații tehnice ale eEconic sunt în mare parte asemănătoare cu cele ale eActros. Ca vehicul de salubrizare, eEconic este destinat să acopere, fără încărcare intermediară, majoritatea rutelor tipice de colectare a deșeurilor pe care modelul convențional Econic le parcurge în timpul operațiunilor într-o singură tură. Transmisia electrică permite o podea coborâtă – ceea ce facilitează accesul și coborârea din cabină în picioare, printr-o ușă pliantă cu deschidere spre interior, pe partea opusă traficului. Cabina multimedia modernă este intuitivă și reprezintă, de asemenea, o îmbunătățire semnificativă în comparație cu modelul convențional Econic. Un alt punct de diferențiere este și parbrizul panoramic. Acesta beneficiază de termocontrol, ce previne aburirea în cazul condițiilor meteo specifice și crește vizibilitatea asupra zonei de trafic. În plus, parbrizul reduce încălzirea cabinei cauzată de radiațiile solare. Un alt plus major de siguranță în traficul urban: varianta standard a modelului eEconic este echipată cu sistemul de asistență la virare Sideguard Assist și ce-a de-a cincea generație a sistemul de frânare de urgență Active Brake Assist.

eEconic va fi produs pe linia de asamblare Mercedes-Benz Special Trucks existentă, în paralel și alături de camioanele cu motoare cu combustie internă. După asamblare, electrificarea eEconic continuă la Future Truck Center, unde – la fel ca eActros – este echipat cu componentele pentru propulsia electrică. Pe parcursul a mai multe etape de producție, bateriile de înaltă tensiune și unitatea de încărcare sunt instalate. Odată ce toate componentele de înaltă tensiune au fost asamblate, întregul sistem poate fi pus în funcțiune, iar camionul este gata pentru a rula.

Pe parcursul procesului de transformare a transportului într-unul neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2, fabrica din Wörth și-a stabilit, printre altele, obiectivul de a-și dezvolta continuu forța de muncă pentru producția de camioane cu tehnologii alternative. Aceasta include, de asemenea, asigurarea faptului că angajații care lucrează cu autovehicule de înaltă tensiune, cum ar fi eEconic, urmează o formare și o dezvoltare specifică. Din 2018, angajații fabricii din Wörth au fost calificați pentru producția de camioane electrice. Până în prezent, aproximativ 2.700 de angajați au fost instruiți să gestioneze vehicule și componente de înaltă tensiune în cadrul centrului propriu de pregătire.

Începerea producției eEconic este un alt obiectiv atins în călătoria Daimler Truck către un transport neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2: pentru a contribui la decarbonizarea industriei vehiculelor comerciale, compania urmărește să asigure un transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050. Astfel, Grupul își propune să vândă numai vehicule neutre din punct de vedere al emisiilor CO2 în principalele piețe operaționale din America de Nord, Europa și Japonia începând cu 2039. Așa-numita „strategie duală” se concentrează pe două tehnologii complementare pentru alimentarea cu energie: bateriile și pilele de combustie pe hidrogen.