Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks în 2022 a executat cea mai bună performanță din istoria companiei. Producătorul global de camioane a livrat 145.195 de camioane în 2022, o creștere de 19% față de 2021, când au fost livrate 122.525 de camioane. Volvo Trucks și-a crescut, de asemenea, cota de piață în segmentul camioanelor grele (≥ 16 tone) în 41 de piețe la nivel global. Livrările record și creșterea cotei de piață ar trebui privite în lumina lipsurilor din lanțul de aprovizionare care au predominat pe tot parcursul anului.

„Am avut un an fantastic, având în vedere vremurile incerte și dificile în care trăim. În ciuda lipsurilor din lanțul de aprovizionare și a perturbărilor din producție, am reușit să ne creștem semnificativ volumele și să ducem camioanele la clienții noștri, astfel încât aceștia să se dezvolte și să își îmbunătățească afacerile. Acest lucru se datorează colaborării strânse cu furnizorii noștri, precum și muncii asidue depuse în propria noastră organizație și la dealerii noștri”, a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

În Europa, Volvo Trucks deține o cotă de piață de 18,2%, cea mai mare din toate timpurile. Volvo Trucks este lider de piață în mai multe țări europene. Compania și-a crescut, de asemenea, cotele de piață în America de Nord și Australia, ajungând la 10,8% și, respectiv, 17,0%. În Brazilia, Volvo Trucks și-a mărit cota de piață la 24,6%, devenind astfel lider de piață pentru prima dată în istorie.

„Am lansat cu succes noi produse și servicii pe parcursul anului și am vândut, de asemenea, vehicule către mulți clienți noi. Feedback-ul pe care îl primim de la clienți este că aceștia apreciază și prețuiesc cu adevărat camioanele noastre de înaltă calitate și eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, precum și sprijinul profesional și rapid pe care îl primesc de la rețeaua noastră extinsă de dealeri și ateliere. Toți acești factori contribuie la propria rentabilitate”, spune Roger Alm.

Lider în electrificarea transporturilor

Volvo Trucks a început producția în serie de camioane electrice de mare tonaj în 2022, fiind primul producător global de camioane care a făcut acest lucru. Livrările de camioane electrice arată acum în mod clar o tendință pozitivă și în creștere. SUA, Germania, Olanda, Norvegia și Suedia sunt astăzi cele mai mari piețe pentru camioanele electrice Volvo.

„Mulți dintre clienții noștri, atât în Europa, cât și pe multe alte piețe, au început trecerea la electricitate în cursul anului. Ei văd în mod clar că transportul cu emisii zero reprezintă o oportunitate de afaceri din ce în ce mai mare și mai interesantă. Sunt foarte încrezător că această tendință va continua și se va consolida rapid în anii următori”, afirmă Roger Alm.

Volvo Trucks a primit o comandă pentru 100 de camioane Volvo FM Electric de la DFDS, cea mai mare companie de transport și logistică din Europa de Nord. Acordul este cea mai mare comandă comercială de până acum pentru camioanele electrice Volvo și una dintre cele mai mari pentru camioanele electrice grele din întreaga lume.

„Aceasta este o etapă majoră în angajamentul nostru pentru transportul fără combustibili fosili și sunt foarte mândru de parteneriatul pe care îl avem cu DFDS. Împreună arătăm lumii că transportul electrificat cu camioane grele este deja o soluție viabilă. Cred că acest lucru va încuraja mult mai mulți clienți să facă cu încredere primul pas în propria lor călătorie de electrificare”, comentează Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Primele livrări ale Volvo FM Electric către DFDS vor începe în al patrulea trimestru al anului 2022 și vor continua pe tot parcursul anului 2023. Camioanele vor fi utilizate atât pentru transportul pe distanțe scurte, cât și lungi în sistemul logistic DFDS din Europa.

FM Electric are o greutate totală autorizată de 44 t (greutate brută combinată) și are o autonomie de până la 300 km. Cu o sesiune de încărcare suplimentară în timpul prânzului, distanța poate fi extinsă. Vehiculele pot fi încărcate atât prin încărcarea peste noapte la depozit (fiecare camion vine cu un încărcător de curent alternativ), cât și prin încărcare de mare putere pe traseu (încărcare DC). DFDS a ales o soluție de finanțare oferită de Volvo Financial Services.

Tendința de electrificare pe piața camioanelor grele se accelerează. În Europa, câteva sute de camioane de peste 16 t au fost înregistrate până acum în acest an. Dintre acestea, aproximativ 40% sunt camioane electrice Volvo.

„Scopul nostru clar este de a conduce transformarea camioanelor electrice și poziția noastră de lider pe piață arată că suntem cu siguranță pe drumul cel bun. Obiectivul nostru pentru 2030 este ca jumătate din livrările noastre globale de camioane să fie electrice. Ne face plăcere să vedem că interesul crescând în rândul clienților noștri începe să se reflecte în comenzile ferme, nu în ultimul rând prin această comandă impresionantă de la DFDS”, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Volvo Trucks a început producția în serie de camioane electrice în 2019, fiind una dintre primele mărci de camioane care a făcut acest lucru. Gama de produse include acum șase modele de camioane electrice – Volvo FH, Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FE, Volvo FL și Volvo VNR, vândute în America de Nord.