Lansarea pe piață a noilor modele Transporter și Caravelle coincide cu cea de-a 75-a aniversare a modelului Bulli – simbolul vehiculelor comerciale.
Gama de produse cuprinde 13 variante de caroserie, precum și trei sisteme de propulsie diferite, cu diferite niveluri de putere: turbodiesel (TDI), plug-in hybrid (eHybrid) și propulsie electrică (e-Transporter și e-Caravelle). Volkswagen Commercial Vehicles oferă noile Transporter și Caravelle în întreaga Europă. Luând ca exemplu Germania, Transporter panel van TDI poate fi configurat la prețuri începând de la 36.780 euro ; Caravelle TDI începe de la 43.945 euro – net în fiecare caz. Transporter Panel Van este disponibil ca versiune eHybrid la prețuri nete începând de la 46.453 euro și ca versiune complet electrică începând de la 46.213 euro. Prețul de bază pentru Caravelle e – este de 55.480 euro (net); Caravelle eHybrid va fi lansat în 2026.
Noua generație Transporter și Caravelle oferă mai mult spațiu, mai multe stiluri de caroserie, o sarcină utilă mai mare și o economie mai mare. Odată cu lansarea sa pe piață și livrarea viitoare a primelor vehicule pentru clienți, Volkswagen Autovehicule Comerciale finalizează, de asemenea, cea mai mare transformare din istoria emblematicului van Bulli. Un van pentru toți a devenit o ofertă de nu mai puțin de trei linii de produse pentru o gamă largă de cerințe: și ID.Transporter/Caravelle, Multivan/California Buzz/ID.Buzz Cargo.
Trei motoare TDI cu patru cilindri de 2,0 litri servesc drept bază a sistemului de propulsie pentru noile modele Transporter și Caravelle: acestea furnizează 81 kW (110 CP), 110 kW (150 CP) și, respectiv, 125 kW (170 CP). Motoarele TDI cu o putere de până la 110 kW sunt asociate standard cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. TDI-ul de 125 kW este întotdeauna combinat cu o cutie de viteze automată cu opt trepte; aceasta este disponibilă opțional pentru TDI-ul de 110 kW. Modelele TDI de la 110 kW în sus pot fi comandate și cu tracțiune integrală (4MOTION). Sistemul de propulsie plug-in hybrid combinat cu o cutie de viteze automată CVT și tracțiune față oferă o putere de 171 kW (232 CP). Modelele e-Transporter sunt disponibile cu puteri de 85 kW (115 CP), 100 kW (136 CP), 160 kW (218 CP) și 210 kW (286 CP); e-Caravelle poate fi comandat de la 100 kW. Capacitatea netă a bateriei modelelor electrice cu tracțiune spate este de până la 64 kWh.
Capacitate semnificativ mai mare de încărcare utilă și remorcare: Noul Transporter poate fi configurat ca furgonetă, Kombi și dropside și – în funcție de versiune – cu două ampatamente și două înălțimi ale acoperișului. Caravelle este de asemenea disponibil cu două ampatamente. În versiunea de bază, ambele modele au o lungime de 5.050 mm, ceea ce corespunde unei creșteri de 146 mm comparativ cu T6.1. Cu ampatamentul extins, lungimea totală este de 5.450 mm. Ampatamentul lung este utilizat întotdeauna pentru Transporter dropside cu cabină dublă. La 2.032 mm, lățimea exterioară (fără oglinzi exterioare) a tuturor modelelor a crescut cu 128 mm comparativ cu predecesorii lor. În versiunea standard, înălțimea este de 1.984 mm (acoperiș normal); în cazul furgonetei cu acoperiș înalt, înălțimea este puțin sub 2,5 m. În funcție de versiune, este astfel disponibilă o capacitate de încărcare între 5,8 m3 și 9 m3. Sarcina utilă și capacitatea de remorcare au crescut de asemenea: sarcina utilă maximă de până la 1,33 tone este cu 0,13 tone mai mare decât înainte; capacitatea maximă de remorcare a crescut la până la 2,8 tone (anterior 2,5 tone).
Volkswagen Commercial Vehicles a proiectat locul de muncă al șoferului pentru a fi un mediu de lucru profesional și flexibil. Scaunele au un design deosebit de ergonomic. Spectrul aici variază de la scaunul cu patru direcții din versiunile de bază până la scaunele individuale opționale cu reglare electrică în opt direcții (pasagerul din față: șase direcții) și reglare lombară în patru direcții. Noul peisaj al cockpitului este dispus pe o axă ușor de văzut pentru șofer. Acesta este format din instrumentele digitale de 12 inch (Digital Cockpit cu diagonala de 30 cm) și ecranul tactil de 13 inch (diagonala de 33 cm) al sistemului de infotainment. Pentru prima dată la un vehicul comercial Volkswagen, oglinda interioară este disponibilă opțional ca ecran digital – o caracteristică importantă în special pentru vehiculele cu pereți despărțitori. O funcție dashcam este integrată suplimentar în oglindă.
Vanurile Transporter sunt disponibile în versiunea de bază Transporter și ca modele exclusive PanAmericana; partea carosabilă este întotdeauna livrată în versiunea de bază. Caravelle este oferit în versiunea de bază Caravelle, ca specificație medie Life, în versiunea superioară Style și, de asemenea, ca model PanAmericana. Ultimele modele oferă o echipare exterioară all-terrain și un interior rafinat. În plus, Transporter și Caravelle sunt disponibile ca serie specială Edition cu echipare complet individualizată.
În comparație cu generația T6.1, Volkswagen Commercial Vehicles a extins considerabil echiparea standard. Acest lucru este deja demonstrat de versiunea de bază a Transporter. Următoarele caracteristici sunt acum întotdeauna la bord: Faruri cu LED, inclusiv control avansat al luminii de drum Light Assist, blocuri optice spate cu LED, Digital Cockpit, sistem infotainment de 13 inch (inclusiv DAB+, Apple CarPlay, Android Auto și servicii online), volan multifuncțional, frână de parcare electronică cu funcție Auto Hold, sistem Keyless Start, senzor de ploaie, sistem de menținere a benzii Lane Assist, sistem de frânare automată de urgență Front Assist și afișaj dinamic al indicatoarelor rutiere. Echipamentul electric al modelelor Transporter este alimentat cu energie prin intermediul diferitelor interfețe, inclusiv USB-A, USB-C și prize de 12 V. Conexiunile de alimentare pentru dispozitive de 230 V sunt de asemenea disponibile opțional. Acest lucru înseamnă că există o sursă de alimentare adecvată pentru fiecare dispozitiv electric.
Noul Volkswagen Transport Furgon poate fi comandat de astăzi și în România. Prețul de pornire este 32.038 de euro + TVA pentru T7 Furgon KR 2.0 TDI 81 kW, cu cutie manuală de viteze cu șase trepte. În primul trimestru al anului viitor se va da startul vânzărilor și pentru variantele Furgon Plus (cu până la șase locuri) și pentru Kombi, inclusiv pentru versiunile cu propulsie electrică și baterii.
În ceea ce privește modelul Volkswagen Caravelle, vânzările se așteaptă să înceapă la finele acestui an.
Volkswagen Vehicule Comerciale oferă noul Transporter ca panel-van, van Plus (cabină cu două rânduri de scaune și zonă cargo, pentru transportul combinat de mărfuri și pasageri), Kombi (pentru transportul de pasageri) și cu cabină dublă (platformă cu ampatament lung). Versiunile Kombi și van sunt disponibile opțional cu acoperiș înalt și ampatament extins.
Modelul Caravelle, cu nouă locuri, reprezintă o variantă mai exclusivistă, fiind dezvoltat special pentru transportul comercial de pasageri. Vehiculul va fi oferit ca versiune entry-level, cu o specificație de echipare medie, sau ca versiune de vârf (Style), precum și cu ampatament extins.
Pe lângă cele mai recente motoare turbodiesel (TDI), ambele modele – Transporter și Caravelle – vor fi disponibile atât cu propulsie hibrid plug-in, cât și complet electrică. Sunt disponibile, așadar, trei opțiuni diferite de putere ale motorului TDI: 81 kW (110 CP), 110 kW (150 CP) și 125 kW (170 CP). Noul sistem de propulsie hibrid plug-in (eHybrid) cu o putere a sistemului de 171 kW (232 CP) poate fi de asemenea comandat, iar trei variante electrice cu puteri de 100, 160 și 210 kW și o capacitate netă a bateriei de 64 kWh vor urma în curând. În plus, va exista o versiune electrică cu putere redusă și o baterie mai mică pentru livrările urbane.
Modelele TDI și eHybrid vor fi dotate cu tracțiune față, iar sistemul de tracțiune integrală 4MOTION este disponibil opțional pentru versiunile TDI începând de la 150 CP. Modelele complet electrice vor avea tracțiune spate, iar o versiune cu tracțiune integrală este anunțată pentru o dată ulterioară. Vehiculul TDI de 170 CP este echipat standard cu o cutie de viteze automată cu opt trepte, care este disponibilă opțional și pentru modelul cu motor de 150 CP și echipează standard variantele plug-in hybrid și electrice.
Noul Transporter are 5.050 mm lungime (un plus de 146 mm comparativ cu T6.1). Ampatamentul standard a fost extins cu 97 mm, până la 3.100 mm, iar un ampatament prelungit cu 400 mm va fi disponibil opțional (lungime totală de 5.450 mm). La 2.032 mm, lățimea exterioară a Transporterului a crescut cu 128 mm față de predecesorii săi (fără oglinzi exterioare). Distanța maximă între roților a fost mărită cu 148 mm, până la 1.392 mm, ceea ce facilitează încărcarea europaleților. Lungimea compartimentului de marfă pentru Transporter cu ampatament normal este de 2.602 mm, iar în cazul modelului cu ampatament extins ajunge la 3.002 mm.
Datorită lungimii, lățimii și ampatamentului crescute, Volkswagen Vehicule Comerciale a reușit să mărească semnificativ capacitatea de încărcare a noului Transporter, cel mai mare volum de depozitare al versiunilor cu ampatament normal fiind acum de 5,8 m3. În cazul modelelor cu ampatament lung și acoperiș înalt, volumul de depozitare crește până la 9 m3. De precizat că Transporter poate fi echipat cu până la șase locuri în habitaclu și diferite compartimente despărțitoare.
Volkswagen Commercial Vehicles a extins pachetul de echipamente standard pentru noile sale modele Transporter, incluzând faruri LED, blocuri de lumini din spate pe LED, frână de parcare electronică cu funcție Auto Hold, instrumente digitale de 12 inchi (Digital Cockpit), sistem de infotainment (inclusiv DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, servicii online și Ecran tactil de 13 inchi), volan multifuncțional, sistemul Keyless Start, senzor de ploaie, Lane Assist, frânare de urgență autonomă și afișaj dinamic pentru semne rutiere.
Furgoneta este echipată standard cu perete despărțitor, în timp ce Kombi – echipat cu geamuri în spate – dispune de trei scaune individuale pe al doilea rând și sistem audio cu șase difuzoare în loc de patru.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit