Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul VW Transporter, deja disponibil pentru comenzi – deși deocamdată doar în Germania

Acesta va înlocui din 2025 actualele Transporter 6.1 și Caravelle 6.1 și impresionează printr-o capacitate de încărcare mai mare (de 5,8-9,0 m3), o sarcină utilă mai mare (până la 1,3 t, față de 1,2 t, în versiunea anterioară) și o greutate maximă mai mare a remorcii (până la 2,8 t, față de 2,5 t în trecut, pentru furgoneta diesel cu motor de 110 și 125 kW). Noua utilitară va fi disponibilă în premieră cu sisteme de propulsie eficiente turbodiesel (TDI), plug-in hybrid (eHybrid) și complet electrice (eTransporter). Dar pentru început sunt oferite doar modele cu omologare N1 (furgonetă, furgonetă Plus, furgonetă cu perete despărțitor L și cabina dublă) și cu motoare TDI în trei variante de putere: 81 kW (110 CP), 110 kW (150 CP) și 125 kW (170 CP). Sistemele plug-in hybrid disponibile ulterior vor avea 171 kW (233 CP) și cele patru propulsii electrice vor avea 85 kW (116 CP), 100 kW (136 CP), 160 kW (218 CP) și 210 kW (286 CP). Bateriile au de la 54 kWH (pentru motorul cel mai mic, de 85 kW) la 83 kWh.

Modelele TDI și eHybrid au tracțiune față, sistemul de tracțiune integrală 4MOTION este disponibil opțional pentru versiunile TDI de la 110 kW în sus, iar versiunile electrice au tracțiune spate, dar ulterior vor fi disponibile și cu tracțiune integrală.

Noul model va avea o echipare standard îmbogățită semnificativ față de predecesorii săi, inclusiv bord digital, afișaj central și cele mai recente sisteme de asistență.

Transporter are aspect exterior specific VW Autovehicule Comerciale, cu linii clasice în față și în spate. Farurile LED sunt standard în partea din față și sunt elemente definitorii ale designului aerodinamic al vehiculelor comerciale de această dimensiune, iar blocurile optice spate cu LED sunt și ele standard, ca și frâna de parcare electronică plus funcția Auto Hold, panoul de instrumente digital de 12″, sistemul de infotainment (inclusiv DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, servicii online și ecran tactil de 13″), volanul multifuncțional, senzorul de ploaie, sistemul de menținere a benzii de rulare Lane Assist, asistența frontală autonomă la frânarea de urgență și afișajul dinamic al semnelor de circulație cu avertizare în cazul în care se merge pe un sens greșit.

Ca și predecesorii săi, noile modele pot fi configurate fie cu portbagaj, fie cu uși cu deschidere largă.

Noul Transporter este disponibil ca furgonetă (fără geamuri în spate), furgonetă Plus (cu un al doilea rând de scaune), furgonetă cu partiție L, Kombi (cu geamuri în spate) și o variantă dropside lungă (cu cabină dublă), precum și, de la o dată ulterioară, în versiune Caravelle. Iar modelele Kombi și panel van vor fi disponibile opțional cu tavan înalt (care acum se poate combina și cu ampatamentul mai scurt) și cu ampatament extins.

Vehiculele din noua generație au lungime de 5.050 mm (cu 146 mm mai mare decât predecesoarele), lățime exterioară de 2.032 mm (cu 128 mm mai mare, fără oglinzile exterioare) și ampatament extins cu 97 mm, până la 3.100 mm, iar opțional va exista un ampatament cu 400 mm mai lung, de 5.450 mm. Dimensiunile exterioare mai mari se văd și la interior, permițând transportul mai multor mărfuri sau transportul mai confortabil al pasagerilor. Astfel, cel mai mare volum de depozitare în varianta cu ampatament standard și acoperiș standard a crescut la 5,8 m3.

Prin separarea vehiculelor comerciale de vehiculele pentru uz personal și vehiculele de agrement, VW Autovehicule Comerciale a reușit să optimizeze caracteristicile acestora pentru diferitele aplicații, iar modelul din segmentul B seamănă mai mult ca niciodată cu un vehicul comercial.

În versiunea cu motor TDI entry-level de 110 CP, noul Transporter poate fi configurat la prețuri începând de la 36.780 de euro (net, pentru piața germană) dacă este comandat în primele luni.

Articole similare

Ad