Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În cazul în care aveți camioane și șoferi care merg prin Franța, Publicația Les Routiers atrage atenția asupra faptului că, așa cum arată Codul Rutier din această țară, condusul în șlapi sau în picioarele goale, pe timp de caniculă, nu este pasibil de amendă câtă vreme șoferul poate efectua în permanență și fără întârziere manevrele necesare. Același lucru este valabil și pentru cei care fumează sau mănâncă în timp ce conduc: poliția îi poate amenda pentru „lipsa controlului asupra vehiculului“ numai dacă îi surprinde că în timp ce mănâncă sau fumează deviază de la banda lor de mers sau nu respectă alte reguli elementare de condus. Deci poliția, dacă dă amenzi pentru aceste motive, trebuie să le justifice. Iar pentru depășirea vitezei maxime admise se aplică articolul R.413-17 din Codul Rutier.

În cazul în care poliția decide să oprească un șofer din aceste motive, agenții trebuie să descrie foarte precis circumstanțele. Așa cum explică mai mulți avocați specialiști în drept rutier, fără un raport detaliat sancțiunile sunt discutabile, însă redactorii Les Routiers se întreabă dacă merită să angajezi un avocat și să pierzi o zi de muncă pentru a scăpa de o amendă de 35 de euro, pentru o abatere din clasa a doua, care nu duce și la puncte de penalizare pe permisul de conduce și nici la imobilizarea vehiculului.

Pe de altă parte, în Spania este interzis ca un șofer să conducă desculț sau cu șlapi, amenda fiind de 200 de euro.

De la 1 ianuarie 2020, regulile privind documentul unic de circulatie si de proprietate se schimba in Italia, urmand a fi pus in aplicare decret legislativ nr. 98/2017, care va contine datele referitoare la proprietatea vehiculului si la cele referitoare la situatia legala a acestuia.
Noul document va permite si aplicarea articolului 103 din Codul Rutier italian, potrivit caruia, pentru a vinde autocamioanele, autoturismele sau remorcile in strainatate, este necesar ca proprietarul sa ceara Directiei Transporturilor din ministerul de resort anularea din arhiva nationala a vehiculelor si din PRA (Registrul Public al Vehiculelor) inapoierea placutelor si a cartii de inmatriculare. 
Daca in sase luni de la depunerea actelor dosarul nu se finalizeaza pozitiv, atunci vehiculul nu poate fi exportat. In practica, de la 1 ianuarie 2020 pentru a exporta un vehicul in strainatate, este necesar ca acest vehicul sa fie echipat cu placute provizorii, dar mai ales operatiunea nu va putea avea loc decat daca radierea si actualizarea informatiilor sunt furnizate cu cel putin sase luni inainte de a solicita scoate vehiculului din baza de date. Apoi, pentru ca respectivul vehicul sa poata circula in alta tara decat Italia, certificatul de inmatriculare original trebuie anulat. Astfel, este un sistem cu totul diferit de cel actual, care mai este in vigoare pana la finalul anului, conform caruia radierea are loc numai dupa ce vehiculul a fost reinmatriculat in strainatate, dovada fiind o copie a certificatului de inmatriculare strain, eliberat inainte de 1 ianuarie 2020.