Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Dacă șoferii au participat la comiterea unei infracțiuni penale – precum furt, trafic de contrabandă sau poate doar infracțiuni ale Codului rutier – chiar dacă firma nu are cunoștință de aceste fapte, ea tot va suferi pierderi extraordinare prin punerea sub sechestru, în principiu până la proces, sau chiar confiscarea ansamblului rutier. Însă și dovedirea […]

Conținut restricționat

Cumpară unul din abonamentele noastre pentru a avea acces la toate informațiile imediat sau fă-ți cont pentru a vedea articolele mai vechi de 3 luni.

Abonează-te

Intr-una din cursele efectuate din Italia in Germania, soferul unui camion apartinand unei companii milaneze, angajat in efectuarea unui transport exceptional, a fost oprit de politie si amendat cu 5.000 de euro pentru ca nu a putut raspunde unor intrebari in limba germana. Agentii nu au reclamat, dupa cum arata publicatia italiana Uomini e trasporti, incalcarea codului rutier, ci au invocat incalcarea unei reguli a dreptului comercial (concurenta neloiala).
Compania italiana de transport a decis sa reactioneze. Ca membra a asociatiei Fai di Milano, aceasta a decis, pe de o parte, sa mediatizeze cazul astfel incat sa nu mai fie afectati si alti transportatori, iar pe de alta sa angajeze un avocat german care sa conteste amenda, acordata in mod evident in contradictie cu principiile UE.
 

Si, pentru a nu considera povestea ca venind din folclor, Fai di Milano aminteste ca, legat de transportul exceptional, si in Franta i s-a cerut soferului sa vorbeasca in franceza. Mai mult, se intreaba daca in Italia li se mai poate permite strainilor sa vina fara sa cunoasca limba italiana.
Vicepresedintele Conftrasporto, Paul Uggè, face apel la reciprocitate, respectiv le cere autoritatilor sa intervina imediat pentru a impiedica acest act ilegitim sau sa impuna aceste reglementari si in Italia. Astfel, se va frana si invazia companiilor straine, in special a celor din Est care, in cazul unui control, se prefac a nu intelege limba italiana.