Atlassib și FlixBus și-au anunțat colaborarea pe segmentul transportului internațional de linie, peste 50 de destinații noi din Italia, Germania și Franța urmând să fie disponibile din 2 decembrie pentru clienții operatorului sibiuan. Practic, Atlassib se va ocupa de operarea rutelor, în timp ce FlixBus va fi responsabil de optimizarea rețelei, dezvoltarea tehnologică, planificarea rețelei, controlul operațiunilor, marketing și vânzări, dar și de managementul calității.
Noile rute – printre care Paris, Lyon, Bologna, Roma, Florența, Torino, Bielefeld și Frankfurt – oferă posibilități de călătorie pentru pasagerii din peste 100 de orașe din România și peste 4700 de noi conexiuni.
„Considerăm că a sosit momentul să ne concentrăm activitatea asupra sectoarelor prioritare ale Grupului, iar parteneriatul cu FlixBus ne va susține pentru a garanta un serviciu de calitate pentru liniile noastre internaționale. Cu ajutorul digitalizării și a conectării la o rețea extinsă de destinații, ne dorim să oferim pasagerilor români posibilitatea de călători mai ușor în Europa și să atragem mai mulți turiști străini spre Sibiu ”, a declarat Florin Mușan, director general Atlassib.
Autocarele verzi FlixBus oferă o rețea de transport extinsă care conecteză România cu destinațiile europene în care sunt cele mai mari comunități de români în țări precum Italia, Spania, Germania sau Franța.
„Prin parteneriatul cu Atlassib, unul dintre liderii locali în transportul internațional, facem un pas important pentru viitorul mobilității în România. Forța noastră constă în partenerii noștri, cu care am stabilit întotdeauna o relație prin care putem să implementăm împreună standarde înalte de siguranță și de calitate pentru pasageri.
Extinderea rețelei spre și mai multe destinații din Europa confirmă cererea ridicată de servicii de mobilitate colectivă din regiune”, a declarat Andrea Incondi, Senior Managing Director FlixBus Italia, România și Bulgaria.
Biletele pot fi achiziționate de pe site-ul FlixBus și prin intermediul aplicației, dar și din agențiile de turism partenere și agențiile Atlassib.
FlixBus colaborează cu agenții partenere care vând bilete în peste 1.500 de puncte de vânzare în România. Prin acest parteneriat rețeaua de vanzări se extinde adăugând peste 100 de puncte de vânzare Atlassib. În prima jumătate a 2023, autocarele FlixBus au transportat peste 24 de milioane de pasageri în Europa. Recent, compania a anunțat intrarea pe piața din Finlanda, conectând astfel toate țările continentale din Uniunea Europeană.
Girteka Group, a început să colaboreze cu noul său furnizor de telematică, Fleethand. Această cooperare va potența transformarea digitală în curs de desfășurare a Girteka și va amplifica eforturile acesteia de a dezvolta condiții de lucru îmbunătățite pentru șoferii săi.
În prezent, sistemele telematice sunt integrate în fiecare camion Girteka, furnizând informații relevante și cuprinzând o serie de caracteristici, opțiuni și oportunități pentru șoferi de a comunica fără probleme, de a aborda sarcini de rutină sau de a colecta informații valoroase. Sistemele telematice colectează date de la peste 270 de puncte de integrare din sistemele producătorilor de camioane și remorci. Prin urmare, flexibilitatea joacă un rol crucial în utilizarea eficientă a acestei soluții inovatoare.
De ce telematică?
Prin utilizarea datelor telematice, managerii de transport și șoferii pot lucra mai eficient și pot oferi servicii mai bune clienților. Clienții pot urmări poziția încărcăturii lor, iar managerii pot investiga performanța camionului și a remorcii și pot reacționa la o anumită situație sau contacta șoferul. Șoferii beneficiază, de asemenea, de flexibilitatea soluției telematice, în special atunci când efectuează plăți pentru taxele de drum, caută direcții și rute sau obțin documentele și informațiile necesare.
„Înlocuirea telematicii este unul dintre pașii pe drumul către digitalizare. Ne așteptăm ca Fleethand să fie un partener de încredere care se poate adapta la schimbări și poate inova rapid. Ne dorim ca noua soluție telematică să fie convenabilă pentru șoferii noștri, cu toate funcționalitățile pe care le-am dezvoltat până acum și, să fie capabilă să navigheze șoferii de-a lungul rutelor noastre generate de inteligența artificială”, descrie Mindaugas Paulauskas, CEO al Girteka Transport, parte a Girteka Group.
Telematica ajută, de asemenea, la urmărirea parametrilor ECO, permițând un condus ecologic, ceea ce permite economisirea combustibilului și reducerea emisiilor de CO2. În plus, sistemul monitorizează parametrii de conducere care influențează siguranța șoferului, a încărcăturii și a celorlalți participanți la traficul rutier. Șoferii pot observa modul în care conduc, pot urmări impactul asupra mediului și pot reacționa în consecință, ceea ce, în ceea ce privește tranziția către decarbonizarea serviciilor de transport, devine din ce în ce mai valoros.
Datele telematice gestionate în mod corespunzător permit, de asemenea, eficientizarea operațională, permițând crearea fără probleme de rapoarte automate și integrarea ulterioară cu alte procese din cadrul companiei. În alinierea cu progresul constant al Girteka Group către digitalizarea operațiunilor sale, dezvoltarea în continuare a instrumentelor digitale inovatoare, în special, permițând șoferilor să valorifice AI Operator (ruta generată de AI), este crucială.
„Vedem o mulțime de oportunități care decurg din cooperarea noastră cu Girteka. Nu numai că vom furniza soluții telematice unei companii de logistică de top; vom putea, de asemenea, să ne adaptăm sistemul la mediul dinamic al transformării digitale din cadrul Girteka. În plus, acest parteneriat deschide posibilitatea de a valorifica potențialul inteligenței artificiale în cadrul sectorului logistic”, a declarat Tomas Sergadejevas, CEO al Fleethand. „Fleethand” este un sistem inovator de urmărire și gestionare a vehiculelor care permite companiilor să supravegheze flotele cu mai multă eficiență și simplitate.
„Fleethand” oferă soluții premium bazate pe inteligență artificială, cum ar fi telematică eficientă, management contemporan și securitate avansată. Aceste soluții le permit clienților să automatizeze operațiunile flotei, să obțină câștiguri de eficiență de până la 30% și să realizeze reduceri substanțiale de costuri. Abordarea profesionistă și responsabilă față de client a făcut din „Fleethand” o companie de top în domeniul managementului transporturilor, cu intenția de a continua să dezvolte sisteme și să reformeze sectorul logistic.
Parteneriatul de trei ani dintre Girteka Group și Fleethand va necesita schimbarea întregului hardware telematic în următoarele 12 luni. Tabletele utilizate de angajații Girteka vor trebui înlocuite. Acest lucru este important deoarece, în timp ce se asigură cea mai bună calitate a serviciilor, factorul cheie este eliminarea riscului de pierdere a datelor sau a costurilor suplimentare de întreținere în momentul tranziției către un nou sistem sau furnizor de software.„Soluțiile telematice sunt utilizate pe scară largă în cadrul companiei noastre: pentru colectarea și diseminarea datelor, optimizare, automatizare, comunicare, conducere ecologică etc. Dorim să adunăm toate datele pe care le colectăm într-un sistem centralizat, pentru confortul colegilor noștri. În același timp, ținem cont de șoferii noștri care utilizează soluția zilnic. Noul dispozitiv nu va fi doar mai flexibil și mai robust, ci și mai ușor de utilizat și mai portabil, ceea ce a fost una dintre principalele preocupări ale șoferilor. Din aceste și multe alte motive, am decis să căutăm un nou furnizor și, după 14 luni de cercetări intensive, întâlniri și teste, Fleethand s-a dovedit a fi furnizorul de telematică potrivit pentru noi”, rezumă Dainius Augutis, managerul Departamentului de asistență pentru funcția de transport din cadrul Girteka Transport.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit