Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Decembrie este o lună foarte bună pentru transportul de colete, iar logistica trebuie să facă schimbări pentru a se adapta la fluxurile mai mari de mărfuri. De aceea este o industrie în care își găsesc ușor locul start-up-urile care propun soluții inovatoare la problemele actuale sau care îmbunătățesc procesele. În acest context, reprezentanții asociației olandeze de transport și logistică TLN au stat de vorbă cu doi tineri manageri care se ocupă de livrarea de colete.

Bas Kuntz, co-fondator și CEO Izipack, a fost deranjat ani de zile de fluxul de vanuri care mergeau în fiecare zi pe străzile din cartierele rezidențiale. Deoarece piața olandeză crește până la procesarea a un miliard de colete pe an numai pentru consumatorii privați, pe fiecare stradă din țară circulă zilnic zeci de vanuri, ceea ce face dificil să locuiești sau să lucrezi acolo. Deci obiectivul său a fost ca un colet să parcurgă cea mai mică distanță, în cele mai ecologice condiții, spre consumatorul final. Până acum modelul de tranzit presupunea transportul coletelor din punctul A în punctul B, iar dacă un client comanda cinci colete, se făceau cinci drumuri. Între timp s-a ajuns la unul singur. Pentru asta Izipack folosește rețeaua sa logistică formată din hub-uri regionale, astfel încât un colet care este trimis într-o regiune nu părăsește niciodată acea regiune. Iar dacă trebuie livrat în afara ei, sistemul determină clar drumul cel mai scurt spre hub-ul din cealaltă regiune și modul cum să se transporte acel colet astfel încât emisiile de CO2 să fie cele mai mici posibile. Acest model permite oferirea de servicii flexibile, deoarece pachetele pot rămâne peste noapte la un hub. De exemplu, un consumator care a comandat mai multe pachete poate aștepta până când sunt toate în hub, apoi decide el însuși modul în care sunt livrate împreună și le poate ridica de la un punct Pick Up-Drop Off-Point sau îi pot fi aduse de un curtier care folosește bicicleta.

Și firma Plotwise este preocupată de transportul până la client și folosește tehnologii puternice și inteligente pentru a face asta în cel mai eficient mod, pentru zeci de mii de colete zilnic. Compania a dezvoltat acum trei ani un soft propriu care ajută la planificarea continuă și adaptarea permanentă la modificarea condițiilor de mediu, și care corectează planificarea la nivel de milisecundă. De exemplu, cel mai obișnuit sistem estre să faci programarea când toate comenzile au fost primite, la finalul zilei. Dar Plotwise permite o planificare continuă, 24/24. Coletele diferă mult ca greutate și dimensiune, și printre ele de multe ori poate fi și o mașină de spălat, astfel că toate pleacă spre client pe baza unei treceri în revistă complete a tuturor circumstanțelor care să permită un transport eficient și de înaltă calitate. Succesul unui asemenea proces complex se bazează pe comunicare intensivă și continuă. Sistemul este în dialog permanent cu sistemele clienților, și nu numai, ceea ce garantează că, atunci când coletele sunt pe drum, ele ajung întotdeauna la destinație în modul cel mai eficient posibil la acel moment.

Aceasta combină sistemul modular flexibil Krone pentru a se adapta la mai multe aplicații de transport (de confecții, electronice și alte bunuri de mare valoare, vopsele, colete sau mobilă), pornind de la patru modele de bază, cu diferite tipuri de pereți laterali, astfel încât să răspundă cerințelor oricărui client.

Una dintre cele patru versiuni de bază este STG, care are caroserie cu pereți netezi din oțel și pereți laterali înclinați și este echipată cu numeroase sisteme de ancorare, pentru transport de mărfuri generale și de confecții. 50% dintre aceste modele sunt cu podea dublă. Pentru transport de mobilă sau mutări, STG este echipat cu lambriuri din lemn, șine de ancorare și podea netedă, pentru a se putea împinge ușor mărfurile.

Al doilea model de bază, STP cu paneluri laterale din plywood, poate fi și el echipat cu podea dublă și șine de ancorare.

Mai este disponibilă varianta STK având pereți laterali din plastic cu greutate ușoară, iar pentru transport de mărfuri sensibile la temperatură, ca lacurile și vopselele, se folosește SDK LI cu izolație ușoară, cu pereți laterali sandwich, cu un strat de oțel, vopsit pe dinafară și acoperit cu PVC pe dinăuntru.

Toate cele patru modele au construcție foarte durabilă, ce include șasiu stabil cu ranforsări diagonale ale cadrului, perete spate sudat de profilele din colțuri, podea între bare longitudinale și protecție robustă la coliziunea cu stivuitorul sau, în cazul variantei LI, o conexiune de perete lateral prin profile de aluminiu și plinte din aluminiu de 300 mm înălțime rezistente la abraziune. Cu alte cuvinte Dry Liner este echipat pentru cele mai dificile aplicații, unde sunt numeroase încărcări și descărcări în fiecare zi.
Toate caroseriile au standard acoperiș din oțel sau opțional ferestre, acoperiș translucid din fibră de sticlă ranforsată sau acoperiș izolat. Iar pentru partea din spate se poate alege dintre uși de container, rulouri și lifturi.

Dry Liner are mai multe versiuni de lungime, în plus față de cea standard de 13,6 m: Long Truck 1 de 15 m pentru STG și cea de 11 m pentru logistică urbană. În plus, toate cele patru variante pot fi oferite și ca Mega și pot include echipament pentru transport intemodal, axă Krone Trailer și sisteme Krone Telematics.