Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A.P. Moller-Maersk (Maersk) a lansat un nou serviciu de transport maritim, denumit SH3, între China și Bangladesh pentru a răspunde cererii comerciale în creștere, în special în industria de retail. Serviciul SH3, care a început pe 7 iulie 2024, completează serviciile existente SH1, SH2 și IA7, adăugând capacitate suplimentară rețelei maritime dintre cele două țări.

Traseul SH3 pornește din portul Shanghai, cu escale la Xiamen, Kaohsiung, Nansha și Tanjung Pelepas, înainte de a ajunge în Chittagong, Bangladesh. La întoarcere, SH3 va face escală la Tanjung Palapas, conectându-se cu rutele lung-curier către Europa. Adjustările efectuate la serviciile SH1 și SH2 optimizează și mai mult oferta de transport, oferind multiple opțiuni de încărcare din porturile Shanghai, Nansha și Ningbo pe parcursul săptămânii și transport direct către Bangladesh.

Acest nou serviciu este destinat să ofere clienților nu doar capacitate suplimentară, ci și flexibilitate și eficiență în lanțurile lor de aprovizionare. Exporturile de textile rămân un element cheie în comerțul dintre China și Bangladesh, cu industria RMG din Bangladesh deservind peste 100 de mărci internaționale de îmbrăcăminte și exportând produse în peste 150 de țări.

„În această industrie în care timpul este esențial, comercianții cu amănuntul solicită livrări în timp util de-a lungul întregului lanț de aprovizionare pentru a răspunde așteptărilor clienților lor care se schimbă rapid. Noua rețea accelerează lanțul de aprovizionare și aduce beneficii exportatorilor chinezi de materii prime textile și producătorilor de îmbrăcăminte din Bangladesh.”,

a declarat Wen Bing Lim, Șef regional al pieței intra-asiatice la Maersk.

„Cererea de textile și articole de îmbrăcăminte din Bangladesh pe piețele occidentale este în continuă creștere. Clienții noștri au solicitat mai multă capacitate pentru materiile prime care intră în Bangladesh și pentru articolele de îmbrăcăminte gata confecționate care sunt exportate. Rețeaua reproiectată le permite producătorilor de textile din Bangladesh să câștige flexibilitate și rapiditate pentru importurile de materii prime, precum și pentru exporturile de produse finite, sprijinind astfel industria confecțiilor la comandă (RMG) din Bangladesh, care se dezvoltă rapid.”,

a completat Nikhil D’Lima, Șeful Maersk în Bangladesh.

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital pentru brandurile B2C și B2B, subliniază importanța adoptării modelului de marketplace-uri B2B ca strategie vitală pentru extinderea și succesul companiilor în piețele competitive actuale. Aceste marketplace-uri au schimbat comportamentul consumatorilor și au stabilit noi standarde, oferind beneficii, precum loializarea clienților, venituri crescute și o gamă variată de produse.

Conform Digital Commerce 360, vânzările generate de marketplace-urile B2B au crescut de la 24,6 miliarde USD în 2020 la 260 de miliarde USD în 2023. De asemenea, peste jumătate dintre cumpărătorii business au raportat că au avut permisiunea companiei în care activează să facă achiziții de pe cel mai mare marketplace B2B, Amazon Business.

Modelul marketplace-urilor B2B oferă beneficii semnificative companiilor care doresc să-și crească veniturile fără riscurile extinderii tradiționale. Aceste platforme aduc laolaltă mai mulți furnizori pentru a oferi o gamă variată de bunuri și servicii, adaptate cumpărătorilor de afaceri. Comparativ cu piețele tradiționale, marketplace-urile B2B oferă avantaje cumpărătorilor B2C, fiind mai ușor de utilizat, mai convenabile și adesea mai accesibile datorită reducerilor de volum.

Adoptarea modelului de marketplace B2B aduce numeroase beneficii. În primul rând, creșterea veniturilor, prin accesarea unei baze extinse de cumpărători și explorarea unor surse variate de venit, cum ar fi comisioanele, publicitatea, abonamentele, generarea de lead-uri și monetizarea datelor. În al doilea rând, loializarea clienților, prin transformarea într-un “one-stop shop” care oferă o gamă variată de produse și adună date valoroase despre preferințele clienților și performanțele unităților de stocare (SKU). În al treilea rând, extinderea gamei de produse, fără necesitatea extinderii spațiului de depozitare sau dezvoltării unor noi lanțuri de aprovizionare, și creșterea rezilienței prin aprovizionarea de la mai mulți furnizori.

„Modelul marketplace-urilor B2B nu este doar o tendință, este o strategie ce transformă și care le permite afacerilor să se extindă eficient și durabil. La VTEX, credem în capacitatea marketplace-urilor de a stimula creșterea, de a crește gradul de loializare a clienților și de a extinde oferta de produse fără “riscurile tradiționale” ale expansiunii. Platforma noastră este concepută pentru a sprijini business-urile în această călătorie, oferind baza tehnologică și îndrumarea strategică necesare pentru a reuși în economia digitală. Infrastructura noastră de comerț digital asigură o creștere profitabilă pentru 2.600 de companii B2C și B2B din 43 de țări din întreaga lume.”,

a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer al VTEX.

Înainte de lansarea unui marketplace, este esențială evaluarea pregătirii afacerii pe câteva criterii. Adaptabilitatea și reziliența sunt cruciale; business-ul trebuie să accepte schimbarea, iar echipa să colaboreze eficient pentru gestionarea transformării. Deciziile strategice privind structura marketplace-ului, implicarea furnizorilor și logistica trebuie detaliate. Considerațiile privind modelul de afacere includ decizia dacă vânzările vor fi gestionate intern sau de către selleri și maturitatea operațiunilor de ecommerce, cum ar fi integrările de inventar și comenzi și rețeaua de aprovizionare. Alegerea partenerului tehnologic trebuie să se alinieze cu evoluția marketplace-ului, un exemplu fiind Macromex, care și-a transformat operațiunile de ecommerce B2B cu ajutorul platformei VTEX.

Unul dintre clienții VTEX, Macromex, fondată în 1994, cu sediul în București, a întâmpinat provocări majore în timpul pandemiei de COVID-19, inclusiv lipsa forței de muncă, afectând modelul său tradițional de vânzări. Pentru a-și digitaliza afacerea B2B, Macromex a ales VTEX datorită flexibilității și adaptabilității platformei la nevoile specifice ale industriei hoteliere și restaurantelor.

Integrarea capacităților B2B ale VTEX a automatizat procesele de preluare a comenzilor, reducând erorile și eliberând personalul pentru sarcini cu valoare adăugată. Această schimbare a adus beneficii pe termen lung și a îmbunătățit eficiența operațională. Lansarea platformelor bocado.ro pentru specialiștii HoReCa și mercadi.ro pentru proprietarii de magazine alimentare a generat rezultate impresionante, oferind asistență 24/7, gestionare simplificată a comenzilor, vizibilitate financiară sporită și prețuri personalizate prin funcțiile avansate ale VTEX.

În calitate de partener AWS, VTEX folosește tehnologii de ultimă oră pentru a oferi soluții eficiente și personalizabile, îmbunătățind infrastructura de comerț digital a Macromex. Parteneriatul a permis companiei Macromex să ofere clienților soluții rapide și moderne de aprovizionare, să reducă costurile operaționale și să își extindă baza de clienți, consolidându-și poziția de lider în sectorul alimentelor congelate.

Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul VTEX, despre cum a devenit VTEX platforma de comerț aleasă de Macromex și de alte branduri renumite, așa cum Colgate, Motorola, Samsung, Under Armour, Whirlpool și multe altele.