VTEX, platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia managerii de top si directorii de tehnologie își optimizează investițiile, a fost aleasă de către Metatools, o companie cu experiență de peste 25 de ani în domeniul DIY, pentru a lansa marketplace-ul e-bricoshop.ro.
E-bricoshop.ro va fi un spațiu dedicat pasionaților de bricolaj și va cuprinde o gamă extinsă de produse din diverse categorii, precum casă, grădină sau bricolaj.
În primul an, Metatools mărturisește că vor fi listate aproximativ 50 de comercianți majori în cadrul marketplace-ului. De asemenea, se așteaptă să găzduiască branduri premium cunoscute din industrie, precum Dewalt, Bosch, Makita, Milwaukee pentru scule electrice, Stihl, Husqvarna, Villager pentru utilaje specifice grădinăritului, Karcher, Kranzle, Nilfisk pentru produse de curățenie și aparate de spălat cu presiune, precum și alte branduri importante de scule și echipamente de construcții.
Totodată, e-bricoshop.ro este un spațiu dedicat pasionaților de DIY cu o gamă extinsă de produse pe multiple verticale care își propune să devină mai mult decât un marketplace. În plus, oferta va fi îmbogățită constant, în funcție de preferințele cumpărătorilor.
„Noul marketplace este unul de elită – primul de acest profil din România. Dorim să promovăm companiile românești în vederea dezvoltării afacerilor, atât pe piața autohtonă, cât și la nivel european.”,
a precizat Mircea Androne, cofondator și CEO al Metatools.
Metatools a investit în digitalizare, în extinderea gamei de produse și în lanțul logistic, iar ca rezultat, compania estimează o creștere de cel puțin 15% a afacerilor pentru acest an, cu venituri în jur de 25 de milioane de euro.
Nișa DIY a câștigat popularitate încă din perioada pandemiei, pe măsură ce consumatorii au început să aprecieze mai mult soluțiile personalizate și creative pentru amenajarea casei, a grădinii și a diverselor proiecte. E-bricoshop.ro se aliniază acestei tendințe și dorește să promoveze un sentiment mai puternic de comunitate, tot astfel să încurajeze achiziționarea de la producători locali și artizani talentați din România.
„Ne bucurăm că alături de VTEX am reușit să construim un marketplace dedicat pasionaților și profesioniștilor de amenajări de casă și grădină. Capabilitățile VTEX ne-au permis să oferim clienților o gamă extinsă de produse de la zeci de parteneri locali – de la echipamente și scule profesionale, la mobilă pentru casă și grădină. De asemenea, am reușit să implementăm un proces de înregistrare cât mai facil pentru comercianții care se înscriu în marketplace, dar ne oferă și flexibilitate în a ne extinde internațional ușor, fără dezvoltări ulterioare costisitoare.”,
a adăugat Mircea Androne.
„Suntem încântați de parteneriatul dintre VTEX și Metatools. Împreună am reușit să lansăm un proiect complex, un marketplace ușor de extins la nivel internațional și care, fără îndoială, va contribui pozitiv la dezvoltarea business-ului Metatools.”,
a punctat Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA Sales Leader în cadrul VTEX.
Aon, unul dintre liderii globali în brokerajul asigurărilor de credit comercial, a dezvăluit Rezultatele studiului global „Soluții de Creditare Comercială: elemente esențiale ale pieței pentru primul trimestru 2023” (Credit Solutions: Q1 2023 Market Insights Report), care arată că expunerea de credit prezentată de principalii asigurători este cu 20% mai mare față de perioada pre-pandemică. De asemenea, studiul a evidențiat importanța soluțiilor de creditare în menținerea stabilității și stimulării creșterii companiilor într-un peisaj economic în continuă schimbare.
Din punct de vedere financiar, potrivit rezultatelor preliminare ale principalilor asigurători de credit, anul trecut a înregistrat o tendință în schimbare, după perioada COVID-19 caracterizată de nivelul neobișnuit de scăzut ale pierderilor. În plus, asigurătorii au cunoscut o creștere globală a veniturilor de peste 15%, reflectând atât activitatea semnificativ crescută a clienților după pandemie, cât și mediul inflaționist. Totodată, pe parcursul trimestrelor din 2022 s-a majorat nivelul expunerilor acoperite, precum și insolvențele globale cu +10%, ceea ce a condus la rate ale daunelor și combinate mai ridicate. Chiar dacă ratele pentru acest domeniu au început să-și mai revină spre intervalul tipic, totuși au rămas sub nivelurile din 2019.
În privința rezultatelor operaționale ale asigurătorilor din 2022, s-a observat o tendință descendentă trimestrială, însă rămân pozitive. Cu toate că sunt așteptări ca tendințele de „normalizare” a daunelor să continue odată cu revenirea inevitabilă a insolvențelor în ciclul economic, impactul și momentul acestora rămân incerte. În perspectiva economiei globale variațiile și revizuirile vor avea loc în țări și sectoare comerciale la viteze și momente diferite. Asigurătorii de credit își mențin adoptarea poziției pragmatice în privința strategiilor comerciale și de gestionare a riscului, și în același timp nivelul ridicat de retenție a portofoliilor de clienți.
„Perspectivele economiei globale rămân incerte pentru anul 2023. În afara factorilor geopolitici și a insolvențelor din domeniul bancar, inflația reprezintă principala sursă de îngrijorare, având un impact semnificativ asupra scenariului economic la nivel mondial. Cu o inflație globală actuală de 8%, băncile centrale mențin ridicate ratele dobânzilor pentru a o controla, dar se așteaptă ca aceste rate să scadă la 3% pe măsură ce inflația se reduce.”,
a precizat Oliver Henderson, Director de Brokeraj, Departamentul Credit Solutions Aon.
Potrivit studiului Aon, ratele de aprobare a creditelor comerciale din ultimii ani au înregistrat fluctuații semnificative la nivel mondial. În plus, ratele de aprobare ale limitelor de credit ale anului trecut au scăzut în diverse industrii, precum agribusiness (-3%), comerțul en-gros/retail (-10%), produsele alimentare și băuturile (-13%), industria auto (-3% trimestrial și -8% față de anul precedent) și industria tehnologiei (-4%). În ultimul trimestru al anului 2022, ratele de aprobare pentru sectorul construcțiilor au ajuns de la 75% la 68% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Rata globală de aprobare a limitelor de credit, comparativ cu anii precedenți, a scăzut de la 79% în decembrie 2021 la 75% în decembrie 2022. Aceste date indică o preocupare majoră cu privire la accesul la credite comerciale și dificultățile potențiale întâmpinate de companii în obținerea lor, soluțiile de credit comercial fiind esențiale pentru gestionarea riscurilor și asigurării stabilității financiare.
Expunerea totală aprobată de principalii asigurători este cu 20% mai mare față de perioada pre-pandemie, deoarece au continuat să crească apetitul și capacitatea asiguratorilor, pentru a satisface nevoile clienților, determinate de nivelurile mai ridicate de tranzacționare, prețurile mai mari la mărfuri și efectele inflaționiste. S-au observat semne că, spre finalul anului, această tendință de creștere a expunerii a început să încetinească pe măsură ce asiguratorii au fost mai pregătiți pentru revenirea la condiții de subscriere mai normale, reflectând incertitudinea perspectivei economice și dificultățile asociate. Această creștere a expunerii poate continua în acest an la o rată mai redusă, însă vor exista abordări sectoriale și regionale divergente care se vor adapta în funcție de realitățile contextuale. În același timp, piața în ansamblu continuă să inoveze prin noi oferte specializate și prin adăugarea de noi participanți care furnizează capacitate complementară pentru expuneri de risc mai mari și mai complexe.
„Creditul comercial este esențial pentru că prin asigurarea acestuia, afacerile pot să se extindă în noi sectoare de piață sau să dezvolte linii de produse, beneficiind de un instrument util. Aon sprijină companiile în găsirea de soluții permițându-le să obțină o creștere constantă a operațiunilor, oferindu-le acces la informații despre contextul pieței, solvabilitatea clienților și recuperarea sumelor neplătite în cazuri de întârziere prelungită a plăților. Companiile care aleg asigurări de credit comercial operează în industrii, precum construcții, energie, bunuri de larg consum sau farmaceutice, deoarece acestea impun un nivel mai ridicat al expunerii, și în consecință al riscului.”,
a explicat Eugen Anicescu, director general Aon România.
În contextul economic actual, companiile acordă o prioritate crescută creșterii vânzărilor și consolidării capacităților financiare.
Soluțiile de creditare comercială reprezentând pentru companii strategii eficiente în fața provocărilor întâmpinate de companii. Soluțiile de creditare comercială contribuie la protejarea fluxurilor de numerar, la reducerea riscurilor asociate cu nerespectarea contractului sau neplata, asigurând un flux constant de venituri, precum și o stabilitatea financiară pe toată durata parteneriatului. De asemenea, sprijină reziliența lanțului de aprovizionare, minimizează riscurile și asigură continuitatea operațională și eficiența în afacerii.
„Expunerea de credit este la nivel maxim istoric, însă se plafonează, reflectând presiunile economice existente. Gradul de aprobare scade comparativ cu anul anterior, ca urmare a unei încorporări a presiunilor economice, precum șocuri de aprovizionare, inflație, dobânzi sau contextul geopolitic actual în bilanțul companiilor, cu o diversitate de evoluții (scăderi) sectoriale. Mai mult ca niciodată pe piața locală creditul comercial este principala sursă de finanțare a activității comerciale și în consecință se evidențiază nevoia soluțiilor de asigurare ale creditului comercial.”,
a menționat Eugen Anicescu.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit