| Olandezul Wopke Hoekstra a fost numit pe 5 octombrie în funcția de comisar european pentru Acțiuni Climatice, iar asociația olandeză de transport și logistică TLN așteaptă o propunere din partea acestuia referitoare la transportul combinat. Mai ales că el a primit încrederea majorității parlamentarilor deoarece i-a convins prin obiectivele sale ambițioase în domeniul climei și sustenabilității. Timpul însă este scurt, dat fiind faptul că anul viitor vor avea loc alegeri europene, iar în martie 2024 este vacanță electorală. |
| Printre ambițiile lui Wopke Hoekstra se numără introducerea unei taxe globale pe kerosenul pentru aviație, a unei taxe maritime și a unei taxe pe combustibilii fosili, alături de reducerea cu 90% a emisiilor de CO2 din UE până în 2040. |
| Și revizuirea Directivei privind transportul combinat este în curs de desfășurare, iar propunerile prezentate anterior, cum ar fi CountEmissionsEU, revizuirea Directivei privind greutățile și dimensiunile și Euro 7, nu au fost încă finalizate. |
| În aceste condiții, TLN declară că apreciază ambițiile europene ale lui Wopke Hoekstra, ale Parlamentului European și ale Consiliului European în domeniul climei, dar recomandă să se țină cont și de accesibilitatea și fiabilitatea soluțiilor propuse. |
Sursă foto: Parlamentul European (https://www.europarl.europa.eu/resources/library/images/20231004PHT06312/20231004PHT06312_original.png)
Asociaţia patronală a transportatorilor spanioli, Fenadismer, acuză Comisia Europeană de acțiune ineficientă în ceea ce privește lipsa îngrijorătoare a unui stoc suficient de tahografe inteligente de a doua generație, care, începând cu 21 august, trebuie să fie montate obligatoriu pe toate camioanele și autobuzele înmatriculate în oricare dintre statele membre.
Diferite probleme în implementarea tehnologică a sistemului de navigație al noului tahograf și a altor dispozitive au dus la întârzieri în ceea ce privește omologarea și, ulterior, începerea producției de către cei doi producători ai noilor dispozitive. De fapt, unul dintre producători a primit aprobarea de omologare pe 17 august, ceea ce, în practică, a însemnat că producătorii de vehicule au primit până în prezent foarte puține unități, care sunt absolut insuficiente pentru a echipa cele aproximativ 300.000 de vehicule de transport fabricate anual în Europa.
În ciuda acestei situații îngrijorătoare și a solicitării statelor membre, Comisia Europeană a ales până în prezent să nu ofere nicio soluție armonizată la nivel european, lăsând problema în mâinile guvernelor naționale și condiționând orice acțiune posibilă din partea sa de evoluția situației pentru luna septembrie a anului viitor, în ciuda faptului că aproximativ 40.000 de camioane și autobuze ar putea fi afectate în prezent în întreaga Uniune.
Această lipsă de înțelegere de neînțeles din partea Comisiei Europene a determinat multe state membre să adopte, în mod necoordonat, măsuri extraordinare la nivel național pentru a încerca să rezolve situația, cum este cazul Spaniei, unde Ministerul Transporturilor, împreună cu Ministerele Industriei și de Interne, au instituit un sistem excepțional de preînregistrare, după cum a raportat FENADISMER în urmă cu câteva zile. Dar problema s-ar putea extinde și agrava pe parcursul anului 2024, ținând cont de faptul că toate camioanele și autobuzele implicate în transportul internațional vor trebui să își înlocuiască actualul echipament de tahograf analogic sau digital cu noul tahograf inteligent de a doua generație până la sfârșitul anului viitor, ceea ce ar viza peste 1,5 milioane de vehicule de transport din întreaga Uniune Europeană.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit