Pe 22 ianuarie, Comisia Europeană a aprobat oficial asocierea în participație 50:50 dintre DP World Logistics Europe, subsidiară a DP World din Dubai, și Arcese Trasporti. Noua societate mixtă își propune să devină un jucător cheie în logistica componentelor pentru industria auto, integrând diferite moduri de transport pentru a oferi soluții eficiente și flexibile.
Noua entitate va începe prin furnizarea serviciilor sale în Franța și Polonia, având ca obiectiv extinderea în alte țări din Spațiul Economic European. Activitatea sa se va concentra pe optimizarea lanțurilor de aprovizionare pentru sectorul auto, o industrie care necesită un grad ridicat de precizie și coordonare în livrări.
Această alianță reprezintă un pas semnificativ în consolidarea ofertei logistice integrate în Europa. Prin combinarea resurselor și expertizei celor două companii, noua societate va putea să răspundă cerințelor tot mai complexe ale industriei auto, oferind soluții multimodale eficiente și sustenabile.
În plus, decizia Comisiei Europene subliniază sprijinul pentru parteneriate care favorizează inovarea și competitivitatea în sectorul logistic european, într-un moment în care integrarea lanțurilor de aprovizionare devine tot mai crucială. Extinderea activităților către alte piețe europene promite să întărească poziția celor două companii pe piața globală a logisticii.
Comisia Europeană a adoptat o directivă care urmărește îmbunătățirea aplicării transfrontaliere a normelor de siguranță rutieră în Uniunea Europeană. Această măsură este menită să elimine deficiențele actuale, în care aproximativ 40% dintre infracțiunile rutiere comise de șoferii nerezidenți rămân nepedepsite. Principalele probleme identificate sunt dificultățile în identificarea contravenienților și limitările legate de aplicarea amenzilor. Noile norme introduc măsuri concrete pentru a îmbunătăți cooperarea între statele membre și pentru a eficientiza procedurile de sancționare.
Noua directivă își propune să combată cele mai frecvente și periculoase infracțiuni rutiere, cum ar fi excesul de viteză, conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor, depășirile nesigure și încălcările regulilor de prioritate. De asemenea, aceasta acoperă comportamente care pun în pericol siguranța rutieră, cum ar fi conducerea unui vehicul supraîncărcat sau fuga de la locul unui accident. Un element inovator al directivei este introducerea unui portal IT, care va oferi cetățenilor informații detaliate despre normele de siguranță rutieră aplicabile în fiecare stat membru, inclusiv proceduri de apel și opțiuni de plată a amenzilor.
Pentru a garanta protecția datelor personale, directiva introduce măsuri stricte de securitate, definind clar rolurile și responsabilitățile autorităților naționale. Comunicările între cetățeni și autorități vor respecta cerințe stricte privind limba utilizată și termenele de răspuns, asigurând o transparență sporită în procesul de aplicare a sancțiunilor.
Directiva subliniază importanța colaborării între statele membre pentru reducerea numărului de accidente rutiere mortale, care rămân o problemă majoră în Europa, cu peste 20.000 de victime anual. Aceasta va fi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și va trebui transpusă în legislația națională în termen de doi ani și jumătate. Scopul final este de a crea un efect de descurajare semnificativ și de a asigura aplicarea uniformă a normelor rutiere în toate statele membre, contribuind astfel la siguranța rutieră și la un mediu de trafic mai sigur pentru toți participanții.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit