Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La începutul lui 2021 vânzătorii și mecanicii Renault Trucks România au făcut training pentru vehicule electrice, în cazul cărora procedurile sunt mai complicate. În Europa, producătorul francez livrează deja de câțiva ani camioane electrice de serie la clienți de flotă, printre care 20 de D Z.E. la Carlsberg în Elveția. În regiunea din care face parte și România, mai exact în Ungaria, Renault Trucks a livrat către Waberer’s, camionul electric D Z.E. de 16 t pe care l-a expus la Gala Tranzit de la Cluj-Napoca. Iar la noi mai are un potențial client care a cerut ofertă pentru un șasiu electric de 26 t și din gama ușoară a vândut deja patru vehicule electrice model Master Z.E. de 3,5 t, pentru colectarea deșeurilor, cu cârlig și cu benă fixă, care urmează să fie livrate în februarie-martie 2022.

 Reamintim că pentru vehiculele de până la 3,5 t se acordă subvenții de circa 45.000 de lei, dar, din păcate, pentru camioane, spre deosebire de alte țări, România nu oferă încă astfel de sprijin. Unele firme le cumpără cu fonduri europene, și Renault Trucks ar putea un astfel de proiect în 2022, pentru livrarea primului său șasiu electric de 16 t. „Și nu peste foarte mult timp vom putea vorbi de flote de vehicule electrice. Dar pentru ele este nevoie de trasee predictibile, fixe, și de realizarea unor proiecte care să țină cont de domeniul de utilizare, tipul de marfă, autonomie ș.a.“, explică Ginel Trincă, directorul de vânzări Renault Trucks România.

Renault Trucks are planuri ambițioase în ceea ce privește volumele de vehicule electrificate: în 2025 acestea vor reprezenta 10% din vânzările sale totale, în 2023 vor ajunge la 35%, iar obiectivul final este ca în 2040 niciun vehicul al său să nu mai funcționeze pe bază de carburant fosil, astfel încât în 30 de ani să fie atins obiectivul de a avea un parc auto neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Iar vehiculele electrice vor fi în prim plan.

În prezent producătorul francez comercializează gama complet electrică cea mai extinsă de pe piață, acoperind greutăți de la 3 la 26 t, modele D Z.E., D Wide Z.E. și Master Z.E., și răspunzând exigențelor din livrare urbană, distribuție sau colectare de deșeuri. Compania mai pregătește comercializarea unui autotractor Z.E. pentru transport regional și inter-regional, care să fie disponibil din 2023, și tot de atunci și vehiculele urbane de șantier 100% electrice.

Pentru a-și sprijini clienții în accelerarea tranziției energetice Renault Trucks a fondat o organizație comercială nouă, dedicată mobilității electrice, pentru a contribui la eficacitatea operațională a clienților, și în paralel continuă investițiile în extinderea electrificării la toate tipurile de aplicații, astfel încât din 2023 să fie disponibilă o ofertă electrică pentru orice segment: distribuție, construcții și transport pe distanțe lungi. Iar din 2025 va propune vehicule cu pilă de combustibil care funcționează pe hidrogen, mai ales pentru distanțe lungi. În paralel cu decarbonizarea se fac însă eforturi și pentru creșterea productivității și confortului vehiculelor.

În toate aceste demersuri compania va avea alături parteneri strategici și se va baza și pe sinergiile din Grupul Volvo, pentru a crește volumele și a scădea în același timp costurile. Astfel, în carul grupului Volvo există o divizie nouă dedicată vehiculelor de tonaj mediu, segment central pentru introducerea treptată a electromobilității la camioane. RT va profita și de parteneriatele dezvoltate de Volvo Energy, noua entitate dedicată furnizării, reciclării și gestionării celei de-a doua vieți a bateriilor, precum și soluțiilor de încărcare. Pentru dezvoltarea blocurilor de baterii specifice aplicațiilor grele, Renault Trucks va beneficia de alianța strategică dintre Volvo și Samsung SDI, iar pentru o tranziție durabilă va folosi noul său centru de cercetare și dezvoltare din Lyon, X-Tech Arena, a cărui construcție va fi gata la început de 2023, în urma unei investiții de 33 de milioane de euro.