Pe 28 iunie a avut loc, la Oradea, deschiderea oficială a noului centru de vânzări și service TH Trucks, care a marcat și începutul caravanei DAF de anul acesta din România.
Ea va ajunge la Arad (pe 6 iulie), Cluj-Napoca (13 iulie), Suceava, în premieră (pe 20 iulie), Bacău (26-27 iulie), Brașov (3 august), București (10 august) și Constanța (17 august). Adică în toate locațiile TH Trucks, cu excepția Craiovei, „unde încă nu avem o locație proprie de care să fim satisfăcuți din toate punctele de vedere“, așa cum explică Sandu Stoica, CEO TH Trucks, „dar unde am început construcția unui centru nou, în care sperăm să ne mutăm la final de an. Iar clienții și echipa din Craiova vor participa la caravana de la București.“ O parte dintre vehiculele expuse sau disponibile pentru teste aparțin DAF, o parte sunt ale TH Trucks, din stocul demo, iar o parte au fost deja vândute și livrarea către clienți întârzie tocmai pentru a putea fi prezente la evenimente. Concret, este vorba de modele XD și XDC pentru transport regional și construcții, XF, XG și XG+ pentru transport internațional pe distanțe lungi și, LF, care are tren de rulare complet nou și în curând va primi și un facelift. Toate acestea cu diverse tipuri de caroserii specializate.
În ceea ce privește noua locație din Oradea, mult așteptată de clienții din zonă, conform propriilor lor declarații, aceasta are 7.000 mp amprentă la sol și atelier de 1.000 mp cu 10 posturi de lucrul, inclusiv linie ITP, care, mai ales datorită apropierii de punctul de ieșire din țară de la Borț, a fost conceput atât pentru DAF, cât și pentru alte mărci de camioane și pentru semiremorci.
Chiar dacă nu a avut ambiția de a fi trend-setter până acum, profitul fiind mai degrabă urmărit decât să exceleze în pionierat ingineresc, DAF se pare că și-a schimbat strategia și a lansat astăzi primul camion pregătit pentru viitoarele cerințe legislative privind dimensiunile și aerodinamica, dar și cele de decarbonizare, respectiv condus autonom.
Producătorul olandez lansează astfel primul camion cu o structură body in white nouă, o investiție care se face de regulă o data la 15-20 de ani. Noua generație de camioane XF, XG si XG+ sunt mai lungi cu 160 mm în partea din față, iar podeaua este mai coborâtă cu 75 mm față de cea a modelelor încă disponibile XF Super Space Cab și Space Cab.
În combinație cu un parbriz mare și stâlpi înguști, cabina asigură un grad ridicat de vizibilitate. Acest lucru contribuie la cea mai înaltă siguranță pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor. Modelele XG și XG + profită la maximum de noile reglementări europene. În plus față de plusul de lungime de 160 mm în față, cabinele acestor două modele de top au și 330 mm suplimentari în spate, ceea ce duce la un spațiu de lucru, de locuit și de dormit de neegalat.
Podeaua aproape plată oferă combinația optimă de intrare ușoară cu doar 3 trepte și o poziție de ședere fantastică, cu o vedere directă excelentă.
Cabina modelului DAF XF are o înălțime interioară de 1.900-2.075 mm, iar DAF XG, 2.025 – 2.105 mm și, datorită extensiei din spate, un spațiu interior enorm.
Noul XG + bate orice alt camion de pe piață când vine vorba de spațiu interior. Înălțimea acoperișului a fost mărită și mai mult, oferind un spațiu de până la 2.220 mm.
Cu un volum de 12,5 m3, DAF XG + este chiar cu 14% mai mare decât standardul actual: actualul DAF XF Super Space Cab.
DAF a construit o uzină nouă de producție a cabinelor la Westerlo, în Belgia, lânga actuala unitate de producție a cabinelor XF și CF.
Noul camion se laudă cu o greutate proprie mai redusă cu circa 200 kg, în condițiile creșterii spațiului de încărcare și a eficienței. Consumul de combustibil a fost redus cu 10% atât grație aerodinamicității deosebite a cabinei, cât și noului lanț cinematic și a mai multor componente fiecare cu o contribuție mai mica sau mai mare.
Interiorul se caracterizeaza, bineinteles, prin includerea unui grad ridicat de digitalizare, ecranul secundar fiind oferit optional, insa, asa cum a declarant Richard Zink, directorul de marketing si vanzari al DAF, multi clienti de flote au deja aceasta configuratie inclusa in dotarea de top.
Noua generație de camioane va intra în producția de serie în octombrie 2021, urmând să fie livrată astfel mai repede decât actuala serie XF, la care termenul de producție a ajuns la februarie 2022.
Seriile XF și CF vor rămâne momentan în producție, fiind așteptate noutăți și pe înlocuitoarea gamei CF.
Oficialii DAF au declarant azi in cadrul unei conferinte de presa ca dezvoltarea produsului a durat aproape 7 ani, în dezvoltare fiind inclusi si clientii DAF, care au fost rugati sa isi configureze camionul visat.
Lansarea online a noii generații de camioane DAF poate fi urmărită live de la ora 16:00 pe https://startthefuture.daf.com/
Tot aici vor fi postate filme și fotografii ale noilor modele DAF
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit