Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Trucks and Buses aniversează în 2021, printre altele, 70 de ani de la lansarea, la IAA Frankfurt, a primului autobuz cu structură autoportantă produs în serie, Setra S 8 (de la self-supporting), cu motor amplasat în spate.

De 70 de ani, deci, Setra nu numai că stabilește standardele pentru designul autobuzelor europene, prin cele șase serii ale sale, ci și inspiră și revoluționează această industrie. În prezent gama amiral a acestei mărci tradiționale, cu grad atât de ridicat de personalizate, este S 531 DT, un autobuz double-decker din gama Setra TopClass.

În 1996, la numai un an după ce Mercedes-Benz Buses și Setra au fuzionat sub numele EvoBus GmbH, a fost fondat Omniplus, serviciul responsabil cu toate activitățile after-sales ale celor două mărci, care avea la bază diviziile dedicate clienților din cele două companii anterioare. În prezent Omniplus are o rețea de service care include peste 650 de ateliere în 42 de țări europene și oferă întreținere și reparații pentru autobuze, piese de schimb originale, training eficient și servicii digitale inovatoare, toate sub același acoperiș.

Anul acesta Daimler Trucks and Buses are mai multe aniversări, printre care 75 de ani de existență a Unimog, model care în 1946, sub numele „Prototip 1“, a încheiat primul său test drive, avându-l la volan pe însuși designerul șef Heinrich Rößler. Vehiculul nu avea pe atunci cabină, a fost încărcat complet cu lemne și a mers pe drumurile forestiere dificile de lângă Schwäbisch-Gmünd.

Crearea Unimog este legată strâns de situația dificilă de după cel de-al Doilea Război Mondial, când Germania suferea din cauza crizei de aprovizionare, inclusiv cu alimente, ceea ce i-a dat lui Albert Friedrich (timp de mulți ani șeful departamentului de dezvoltare de motoare de avion în cadrul Daimler-Benz AG) ideea unui vehicul motorizat care să ajute la creșterea productivității în agricultură.

După terminarea războiului, el și-a înnoit contractul cu Erhard & Söhne, o companie de construcții metalice furnizoare a Daimler-Benz, și în decembrie 1945 a început munca, sub comanda adjunctului lui Albert Friedrich, designerul Heinrich Rößler. În doar câteva săptămâni a fost dezvoltat întregul design, cu motorul și cutia de viteze poziționate direct în partea dreaptă a centrului vehiculului, ceea ce însemna că tuburile care protejează arborii puteau fi în unghiul corect față de axe și prin urmare șasiul a putut fi asamblat cu doar patru puncte de prindere. Este un design excepțional care, după 75 de ani, încă de folosește pentru Unimog, seriile de mare mobilitate U 4023/U 5023.

În martie 1946, Hans Zabel, de la Gaggenau, care a fost parte a proiectului încă de la început, a dat denumirea Unimog (Universal-Motor-Gerät, adică mașină motorizată universală) și în octombrie 1946 vehiculul a fost supus la primul său test.