Cu o nouă funcție în aplicația sa de acționare DAKO, furnizorul de soft dorește să faciliteze efectuarea verificărilor de plecare a camioanelor înainte de cursă necesare pentru transportatorii de marfă și companiile de transport persoane. Potrivit DAKO, acest lucru poate fi acum realizat complet digital – de la inspecție la evaluarea daunelor, inclusiv fotografie, până la raportul de testare digital transmis automat. Noua funcție poate fi utilizată pentru toate vehiculele.
Șoferii primesc o listă de verificare în aplicație, adaptată tipului de vehicul, cu ajutorul căreia poate efectua verificarea stării tehnice a vehiculului înainte de plecarea în cursă rapid și ușor. Diferitele funcționalități – cum ar fi iluminatul, sistemul de frânare și șasiul – pot fi bifate una după alta. Defectele pot fi documentate în detaliu, de asemenea, prin intermediul comentariilor și fotografiilor, pe care șoferii le pot face direct prin intermediul aplicației. Raportul este transferat automat pe platforma TachoWeb. Aplicația funcționează ca o conexiune mobilă între șoferi, vehicule și întregul proces de gestionare a transportului, pe care dispecerii și transportatorii de marfă îl pot realiza și proiecta prin TachoWeb.
Administratorii de flote au acum și documentația comenzilor de plecare la îndemână și online, în orice moment. În plus, aceștia pot exporta rapoartele de avarii în format PDF și, de exemplu, le pot trimite direct la atelier, dacă se va remedia un defect.
Cu controlul digital al plecării camioanelor înainte de cursă, DAKO dorește să ofere utilizatorilor un instrument care permite implementarea conformă cu legislația și care economisește timp, precum și o documentare clară a acestei obligații. Aplicația este, de asemenea, destinată să evite erorile cauzate de listele de hârtie completate manual, care pot fi pierdute mai ușor.
Pentru ca noua funcție să fie orientată în mod specific pentru activitatea de zi cu zi a companiilor de transport și a transportatorilor de mărfuri, DAKO a implicat, conform propriilor declarații, mai mulți dintre clienții săi din diferite industrii – companii de diferite dimensiuni – în procesul de dezvoltare.
Controlul digital al camioanelor înainte de plecarea în cursă este disponibil inițial în germană, engleză și suedeză, dar urmează să fie transferat în alte limbi în viitor.
UNTRR, in parteneriat cu producatorul german Dako, propune posesorilor de camioane din Romania, de circa doua luni, o solutie de descarcare automata, prin GPS si GPRS, a datelor din tahografele digitale si cardurile soferilor, solutie care o inlocuieste pe cea veche, ce presupunea descarcarea manuala a tahografului digital si a cardului soferului. In plus, noul sistem include si modul GPS pentru localizarea camioanelor. Pretul sau este insa de circa trei ori mai mare decat al versiunii anterioare, astfel ca, deocamdata, transportatorii romani nu se inghesuie sa-l cumpere.
Descarcarea automata a datelor si conversia in documente tip „text“ dureaza foarte putin, datorita aplicatiei soft pe internet www.tachoweb.ro (actualizata in conformitate cu legislatia UE), fara a fi nevoie de achizitia altor echipamente. Ea se face in centrele Tacho Station din Germania (372), Danemarca (21) si Austria (patru).
Folosirea Dako-TachoWeb presupune inregistrarea ID-ului companiei si o taxa anuala (care in total se ridica la 20 de euro), 10 euro pentru anul urmator inscrierii, precum si 9 euro/vehicul/luna la o flota de 1-4 camioane, 8 euro/vehicul/luna la 5-19 camioane, 7 euro/vehicul/luna la 20-49 de camioane si 6 euro/vehicul/luna in cazul unui parc auto de peste 50 de camioane.
Prin TachoRemoteDownload, datele nu doar ca se pot descarca automat de la distanta, dar se pot si citi, transfera si arhiva. Avantajele folosirii noii solutii de descarcare constau in faptul ca nu e necesara prezenta cardului de companie in tahograful digital, se obtin economii mari de timp, nu e nevoie de personal dedicat pentru aceasta activitate, transferul de date se face securizat, prin GPRS, catre Dako-Server, si se respecta perioadele de descarcare definite prin lege. Inregistrarea companiei o singura data costa 70 de euro, pentru anul calendaristic urmator se mai achita 25 de euro, iar preturile pentru TachoRemoteModul (TRM), TRM GPS, tahograf comandat de la distanta inclusiv Dako TRM si tahograf comandat de la distanta inclusiv Dako TRM GPS sunt de 249, 319, 899, respectiv 969 de euro. Toate ofertele pentru tahografe comandate de la distanta includ insa si returnarea tahografelor schimbate de Dako, iar daca acestea nu se restituie va exista o taxa suplimentara de 200 de euro.
Descarcarea de date de la distanta costa 14,75 euro in Europa si 9,75 euro in Romania, la care se adauga cate cinci euro pentru optiunea „timp disponibil“ si cate 15 euro pentru „localizare“ (fara TVA si cheltuieli de expediere).
Companiile sunt inregistrate in sistem pe baza unui abonament lunar ce include 10 descarcari/vehicul, ceea ce le asigura vizualizarea datelor descarcate in locatiile Tacho Station, arhivarea securizata a datelor descarcate pe serverul Dako, analiza datelor (timpii de lucru/conducator auto, evidentierea contraventiilor, atentionarea depasirii perioadelor de descarcare a datelor) s.a.
Managementul flotei completeaza gama de aplicatii
Dako mai propune si managementul flotei auto, care are ca avantaje faptul ca ofera transfer in timp real al datelor referitoare la pozitie si tahograf in portalul TachoWeb, pozitia curenta a tuturor vehiculelor inregistrate pe o harta, date privind activitatea curenta, intr-un tabel, vizionarea pe o harta a unui singur vehicul, inclusiv a pozitiei si rutei, nivel de 12 zoom pe o harta, istoricul complet al tuturor rutelor pentru ultimele 24 de luni, date privind timpul zilnic de conducere ramas, monitorizare a fiecarui vehicul si protectie anti-furt – inclusiv SMS-alarma pentru ultimele doua.
Costurile de comunicare in reteaua mobila sunt reduse, ca si timpul de comisionare si de reactie, nu sunt necesare miscari in plus, deci scade consumul de carburant, se face economie si de timp, informatiile sunt mereu actualizate, accesul la date se poate face de la orice PC conectat la internet, sistemul este multi-utilizator, iar cardul sim si costurile de transfer sunt incluse in pretul de baza. In plus, nu este nevoie de instalare de soft (este un portal web), manevrarea se face usor si nu sunt necesare cursuri de specializare sau mentenanta IT.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit