Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu ocazia conferinţei Tranzit de la Suceava, consultantul fiscal KPMG, Daniel Jinga, a precizat, în cadrul unei prezentări care poate fi vizualizată mai jos, că la acest moment aproape toate ţările UE au implementat reglementările legate de detaşarea transnaţională în transporturi prevăzute în Pachetul Mobilitate I.

Sectorul transporturilor reprezintă o prioritate declarată pentru autoritățile statelor membre – cu excepția Germaniei, Italiei, Poloniei, Slovaciei și Spaniei – astfel că operatorii trebuie să fie pregătiți. „Nu există o direcție clară de control pe directiva detașării, dar din perspectiva controlului timpului de lucru și odihnă, a documentelor de transport etc. pot rezulta și celelalte investigații”, a explicat Daniel Jinga.

Așa cum știm, cele mai agresive state în ceea ce privește controlul respectării prevederilor din Pachetul Mobiltate și implicit a directivei 1057 sunt Belgia și Franța. Dar și în Cehia se pare că numărul controalelor pe detașare a crescut destul de mult în 2022 comparativ cu anul precedent, cu toate că 2021 nu este chiar relevant, implementarea noilor prevederi fiind într-un stadiu incipient.

Slovacia a pus deja la punct un sistem de control comun de către Inspecția Muncii și Inspecția Rutieră, bazat pe experiențele anterioare pentru diferite tipuri de transport, iar în cazul în care, în cadrul controalelor în trafic, se constată încălcări grave ale obligațiilor conducătorilor auto sau ale companiilor, atunci se merge mai departe cu investigații mai amănunțite.

Nu în ultimul rând, în Polonia urmează o serie de modificări legislative ce urmează să fie implementate în august 2023 și apoi în iulie 2026, fără a fi neapărat corelate cu detașarea, dar operatorii de transport sunt încurajați să rămână vigilenți.

Oricum, amenzile sunt peste tot piperate, fiind împărțite în principal între trei tipuri de abateri: neacordarea remunerației minime, lipsa notificării detașării sau notificarea cu întârziere și neprezentarea documentelor de detașare, aici fiind inclus și documentul portabil A1. Atenție în special la Franța, Germania și Austria, unde sancțiunile pentru neacordarea remunerației minime pot ajunge și până la 500.000 de euro. O listă a sancţiunilor prevăzute de cele mai tranzitate 11 state europene de către transportatorii români este publicată în ediţia de iulie a revistei Tranzit.

Consultantul Daniel Jinga poate fi contactat de cei interesaţi la adresa de email: djinga@kpmg.com

Cu ocazia conferinţei Tranzit de la Suceava, consultantul fiscal KPMG, Daniel Jinga, a precizat, în cadrul unei prezentări care poate fi vizualizată mai jos, că la acest moment aproape toate ţările UE au implementat reglementările legate de detaşarea transnaţională în transporturi prevăzute în Pachetul Mobilitate I. Sectorul transporturilor reprezintă o prioritate declarată pentru autoritățile statelor […]

Conținut restricționat

Cumpară unul din abonamentele noastre pentru a avea acces la toate informațiile imediat sau fă-ți cont pentru a vedea articolele mai vechi de 3 luni.

Abonează-te

Deși Germania este pe ultima sută de metri cu implementarea prevederilor legate de detașarea transnațională a șoferilor în legislația națională, autoritățile de muncă din această țară déjà aplică amenzi firmelor străine care detașează șoferi în Germania și nu le plătesc remunerația minimă aplicabilă pentru șoferii de camion de aici.

Daniel Jinga, consultant KPMG, vine la conferința Tranzit de la Suceava de pe 26 mai pentru a vorbi despre modul în care au transpus autorităţile statelor membre Regulamentul 1057, cum tratează fiecare ţară aspectele legate de detaşare în legislaţia naţională și ce include remuneraţia minimă în fiecare țară mai importantă pentru transportatorii români.

Țările cu focus pentru România sunt Germania, Franța, Olanda, Belgia, Danemarca, Spania, Austria și Polonia. Pentru aceste țări se va trece în revistă prevederile legate de detașarea transnațională, cu precădere practica fiecărei țări de a lua în calcul sau nu indemnizaţia de detaşare ca element al remuneraţiei minime. Acordarea alocației de hrană reprezintă un alt punct de interes, cu atât mai mult cu cât unele controale ale autorităților străine au cerut dovezi privind plata alocației de hrană separat de indemnizația de detașare.

Nu în ultimul rând, consultantul fiscal KPMG va prezenta și amenzile prevăzute pentru neînregistrarea șoferilor detașați sau înregistrarea greșită, precum și amenzile pentru neîndeplinirii condiției de plată a angajaților detașați cu remunerația minimă prevăzută în țara respectivă.

Aspectele legate de controalele pe Franța și Belgia vor fi tratate de Av. Smaranda Rugină și respectiv Av. Frederik vanden Bogaerde.Pentru mai multe detalii, vă rugăm să ne contactați pe email (office@traficmedia.ro) și tel. : 0732 131 353 (Andreea Matei)