Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Amenzi de până la 500.000 de euro pe neîndeplinirea obligaţiilor de detaşare

Cu ocazia conferinţei Tranzit de la Suceava, consultantul fiscal KPMG, Daniel Jinga, a precizat, în cadrul unei prezentări care poate fi vizualizată mai jos, că la acest moment aproape toate ţările UE au implementat reglementările legate de detaşarea transnaţională în transporturi prevăzute în Pachetul Mobilitate I.

Sectorul transporturilor reprezintă o prioritate declarată pentru autoritățile statelor membre – cu excepția Germaniei, Italiei, Poloniei, Slovaciei și Spaniei – astfel că operatorii trebuie să fie pregătiți. „Nu există o direcție clară de control pe directiva detașării, dar din perspectiva controlului timpului de lucru și odihnă, a documentelor de transport etc. pot rezulta și celelalte investigații”, a explicat Daniel Jinga.

Așa cum știm, cele mai agresive state în ceea ce privește controlul respectării prevederilor din Pachetul Mobiltate și implicit a directivei 1057 sunt Belgia și Franța. Dar și în Cehia se pare că numărul controalelor pe detașare a crescut destul de mult în 2022 comparativ cu anul precedent, cu toate că 2021 nu este chiar relevant, implementarea noilor prevederi fiind într-un stadiu incipient.

Slovacia a pus deja la punct un sistem de control comun de către Inspecția Muncii și Inspecția Rutieră, bazat pe experiențele anterioare pentru diferite tipuri de transport, iar în cazul în care, în cadrul controalelor în trafic, se constată încălcări grave ale obligațiilor conducătorilor auto sau ale companiilor, atunci se merge mai departe cu investigații mai amănunțite.

Nu în ultimul rând, în Polonia urmează o serie de modificări legislative ce urmează să fie implementate în august 2023 și apoi în iulie 2026, fără a fi neapărat corelate cu detașarea, dar operatorii de transport sunt încurajați să rămână vigilenți.

Oricum, amenzile sunt peste tot piperate, fiind împărțite în principal între trei tipuri de abateri: neacordarea remunerației minime, lipsa notificării detașării sau notificarea cu întârziere și neprezentarea documentelor de detașare, aici fiind inclus și documentul portabil A1. Atenție în special la Franța, Germania și Austria, unde sancțiunile pentru neacordarea remunerației minime pot ajunge și până la 500.000 de euro. O listă a sancţiunilor prevăzute de cele mai tranzitate 11 state europene de către transportatorii români este publicată în ediţia de iulie a revistei Tranzit.

Consultantul Daniel Jinga poate fi contactat de cei interesaţi la adresa de email: djinga@kpmg.com

Cu ocazia conferinţei Tranzit de la Suceava, consultantul fiscal KPMG, Daniel Jinga, a precizat, în cadrul unei prezentări care poate fi vizualizată mai jos, că la acest moment aproape toate ţările UE au implementat reglementările legate de detaşarea transnaţională în transporturi prevăzute în Pachetul Mobilitate I. Sectorul transporturilor reprezintă o prioritate declarată pentru autoritățile statelor […]

Conținut restricționat

Cumpară unul din abonamentele noastre pentru a avea acces la toate informațiile imediat sau fă-ți cont pentru a vedea articolele mai vechi de 3 luni.

Abonează-te

Articole similare

Ad