Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Zeci de mii de transportatori spanioli suferă, de două săptămâni, impedimente considerabile în desfășurarea activității lor din cauza mobilizărilor agricultorilor. Blocajele continuă pe principalele autostrăzi care leagă peninsula, precum și pe cele care fac legătura cu Franța. Ministerul Transporturilor a aprobat din nou, în mod excepțional, o nouă relaxare a reglementării timpilor de conducere și de odihnă, stabilind astfel derogări de la respectarea tahografului din cauza imposibilității de a-l respecta în ultimele două săptămâni.

Ministerul Transporturilor este determinat să aprobe, în mod excepțional, o nouă relaxare a reglementării timpilor de conducere și de odihnă, stabilind astfel derogări de la respectarea tahografului din cauza imposibilității de a se conforma în circumstanțele actuale, complementară celei pe care a trebuit să o aprobe la sfârșitul lunii ianuarie anul trecut în circumstanțe similare din cauza blocajelor agricultorilor francezi.

Trebuie avut în vedere faptul că, din totalul flotei de transport spaniole, aproximativ 100.000 de camioane ar fi fost afectate de proteste, ceea ce reprezintă aproape jumătate din flota de camioane grele din Spania, ceea ce dă o idee despre impactul negativ al blocajelor efectuate de fermierii spanioli.

Noua rezoluție publicată în Monitorul Oficial din Spania marți, 20 februarie, flexibilizează programul de conducere pentru transportatorii care au fost afectați de blocajele rutiere și întârzierile din Spania, fiind aplicabilă tuturor transportatorilor afectați de aceste mobilizări în perioada 5 – 14 februarie și 19 – 26 februarie.

Astfel, limita maximă zilnică de conducere este extinsă de la 9 la 10 ore, limita săptămânală de la 56 la 60 de ore, iar cerințele de odihnă zilnică sunt reduse de la 11 la 9 ore. În plus, se oferă posibilitatea de a amâna începutul perioadei de repaus săptămânal dincolo de șase perioade de 24 de ore.

Regulamentul aprobat poate fi consultat accesând următorul link: https://www.boe.es/boe/dias/2024/02/20/pdfs/BOE-A-2024-3258.pdf Cu toate acestea, FENADISMER a informat deja Ministerul Transporturilor cu privire la dificultatea de a aplica această normă excepțională în săptămâna 12-18 februarie, deoarece pentru această săptămână se aplică două regulamente diferite, întrucât perioada cuprinsă între 15 și 18 februarie nu a fost inclusă în rezoluție, având în vedere că noile limitări de timp stabilite se aplică săptămânal sau, fiind zilnice, se aplică ținând cont de restul limitărilor de timp din săptămână.

Sursa foto: FENADISMER

Războiul din Ucraina face ca transportatorii din Polonia să aibă probleme tot mai mari, deoarece își pierd șoferii, așa cum constată asociația poloneză de transport și logistică TLP. Dacă înainte de invazie în Polonia lucrau circa 105.000 șoferi ucraineni, 25-30% dintre ei deja au făcut cerere de concediu fără plată și s-au întors în țara lor.

Una dintre companiile poloneze care are mulți șoferi din Ucraina are 80% dintre camioane deja pe dreapta, iar transportatorii se așteaptă ca exodul șoferilor să se intensifice. În plus, se pot înăspri formalitățile necesare pentru a conduce în spațiul Schengen, iar pentru prelungirea vizelor operatorii trebuie să meargă la consulatul polonez din țara de origine a șoferului. În cazul Ucrainei s-ar putea introduce facilități, dar pentru Belarus – de unde provine al doilea cel mai mare grup de șoferi care lucrează în Polonia, după Ucraina, adică circa 20.000 de persoane – solicitantul trebuie să se meargă la Minsk pentru viză și, în situația actuală de conflict, întoarcerea în Polonia ar putea fi dificilă.

Pentru a compensa în parte criza și mai mare de șoferi din aceste zile, Polonia a introdus, până pe 2 aprilie, derogări de la timpii de condus, cu condiția să nu se depășească 11 ore pe zi, 60 de ore pe săptămână și 96 de ore pentru două săptămâni consecutive. După o perioadă de condus de 5,5 ore, șoferii trebuie să ia o pauză neîntreruptă de cel puțin 45 de minute. Ei mai au obligația de a menționa în scris, pe foile de la tahograful analog sau pe printurile de la tahograful digital, cazurile în care au folosit derogările de mai sus.