S-a stabilit traseul pentru noua linie de cale ferată către Brenner, în valea Inn și în zona Rosenheim. Din cinci rute posibile, așa-numita „variantă Violet“ e cea mai fezabilă, după cum au anunţat de curând Deutsche Bahn și Căile Ferate Federale Austriece (ÖBB), împreună cu Andreas Scheuer, ministrul federal pentru transporturi și infrastructură digitală.
Traseul duce din oraşul austriac Schaftenau, prin municipalitățile Kiefersfelden, Oberaudorf și Stephanskirchen, la est de Rosenheim, până la Ostermünchen. Traseul de 54 de kilometri va fi aproape 60% subteran, pentru a proteja mediul. Celelalte patru variante de trasee, turcoaz, măsliniu, galben și albastru s-au dovedit a fi imposibile și/sau neacceptabile, a declarat managerul general de proiect, Matthias Neumaier, într-o videoconferință. „După șase ani de lucrări de planificare, a fost atinsă o etapă decisivă în proiect. Sunt sigur că traseul pe care l-am găsit acum va fi acceptat şi la fața locului. Obiectivul nostru este să mutăm tot mai mult trafic către căile ferate ecologice și astfel să avansăm în tranziția către mobilitate“, a declarat Klaus-Dieter Josel, reprezentant al Grupului DB pentru Bavaria.
Proiectul Brenner-Nordzulauf are însă numeroși adversari. Diverse inițiative cetățenești resping fundamental construirea unui nou traseu și cer modernizarea liniei ferate existente în Valea Inn.
„13 aprilie 2021 este o zi ghinionistă pentru comunitatea Stephanskirchen. Decizia de astăzi este o catastrofă pentru noi“, a spus primarul din Stephanskirchen, Karl Maireste, anunţând că va continua să atace proiectul într-o manieră argumentativă și legală.
Înainte de lua o decizie privind construcția unei noi linii de cale ferată în Valea Inn, către Brenner, ministrul Transporturilor din Bavaria, Kerstin Schreyer, a solicitat încă o dată dovezi ale necesității acesteia. “Încă nu s-a decis dacă este necesară o nouă rută. Potrivit acordului nostru de coaliție, necesitatea unei noi linii trebuie mai întâi dovedită”, a spus Kerstin Schreyer după o întâlnire cu ministrul Economiei Hubert Aiwanger și reprezentanți ai cetățenilor.
Noile linii ar fi destinate extinderii capacităților tunelului de bază Brenner, care este construit în Italia și Austria, pentru a ușura autostrada. Hubert Aiwanger consideră că infrastructura singură nu garantează o deplasare consecventă a mărfurilor de pe șosea pe calea ferată. „Politica federală trebuie să creeze condițiile cadru pentru a atinge acest obiectiv.”
Politicienii au fost de acord să lucreze și pentru îmbunătățirea protecției împotriva zgomotului de-a lungul traseului existent, care depășește minimul legal. „Traseul existent va gestiona, de asemenea, traficul feroviar în regiunea Rosenheim în următorii 20-30 de ani”, a spus Hubert Aiwanger. „Ca următor pas, noi, cetățenii, solicităm acum un studiu independent cu privire la modul în care încărcăturile pe ruta existentă pot fi reduse într-un mod tehnic eficient, astfel încât politicienii să aibă o bază solidă pentru luarea deciziilor. Până când nu vor fi furnizate dovezi ale necesității noii construcții, doar traseul existent va rămâne ca intrare nordică spre Brenner”, punctează Thomas Riedrich, de la Brennerdialog Rosenheimer Land.
După sărbătorile de Paște, Deutsche Bahn dorește să prezinte o propunere de traseu concret pentru o posibilă construcție nouă. Apoi, guvernul federal trebuie să decidă asupra implementării.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit