Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Prevederea referitoare la intoarcerea soferilor acasa la fiecare 3 sau 4 saptamani a fost mult timp justificata de sustinatorii Occidentali prin necesitatea respectarii drepturilor soferilor, care – lucrand pe Comunitate – nu ajung sa isi vada familiile luni in sir. Doar ca in ciuda notei sociale, textul de lege discrimineaza tot carausii est-europeni. Si asta pentru ca angajatorul are alternativa sa trimita soferul fie la domiciliu (pentru a-si efectua perioada de odihna), fie la sediul social al companiei. Este evident, de aici, faptul ca firmele de transport occidentale care angajeaza soferi estici nu au batai de cap si, de fapt, pentru ei nu se schimba nimic, pentru ca soferii raman pe loc. In schimb, angajatorii estici vor avea costuri suplimentare.
Intrebata – in cadrul conferintei de presa – de ce s-a permis aceasta alternativa in reglementare, daca prioritatea este reunirea soferului cu familia sa, raportorul Henna Virkkunen a evitat raspunsul, insistand pe faptul ca soferul are optiunea sa aleaga unde doreste sa isi petreaca odihna, iar angajatorul trebuie sa se asigure ca acest lucru se realizeaza. Iar Normele de aplicare, care vor aparea in toamna acestui an, vor clarifica intoarcerea soferului la domiciliu sau la sediul operatorului de transport.

In urma adoptarii cu majoritate de voturi a Pachetului Mobilitate in Parlamentul European, ieri, 8 iulie 2020, raportorii Henna Virkkunen, Ismail Ertug si Kate?ina Kone?ná au participat astazi, 9 iulie, la o conferinta de presa transmisa live, la care au evitat cu nonsalanta raspunsurile la intrebarile incomode puse de jurnalistii est-europeni.
Intrebat ce se va intampla daca rezultatul studiului de impact – derulat in prezent de Comisia Europeana in legatura cu intoarcerea camionului in statul de inmatriculare la fiecare 8 saptamani – va fi negativ, Ismail Ertug a declarat ca acest lucru nu este posibil. Fara sa vina cu o solutie sau un raspuns concret la intrebarea punctuala primita, respectiv ce se va intampla in urma studiului, Ertug a refuzat sa recunoasca faptul ca Pachetul ii favorizeaza transportatorii occidentali si ii discrimineaza pe cei estici, si, mai mult, a minimalizat pozitia tarilor care se situeaza impotriva noii legislatii, insistand ca, per ansamblu, Pachetul ar avea ca obiectiv bunastarea intregii Uniuni Europene.