100 de elevi din județele Argeș și Dâmbovița vor avea acces la educație prin intermediul tehnologiei, folosind tablete donate de Fundația Groupe Renault România, în parteneriat cu Automobile Dacia. Beneficiarii sunt elevi din ciclurile primare, gimnaziale și de liceu cu profil tehnologic, proveniți din medii defavorizate, în comunitățile rurale și urbane.
În plus, 50.000 de măști textile și aproximativ 2.000 de litri de dezinfectant vor proteja elevii și personalul didactic și administrativ din școli și licee din Argeș de răspândirea virusului, în cazul orelor desfășurate cu prezență fizică. Donația de măști, respectiv dezinfectant, este susținută în parteneriat cu furnizorii români, Francesca și Divvos Group.
În Argeș, predarea materialului didactic a avut loc joi, 10 septembrie, la sediul Inspectoratului Școlar Județean, iar în perioada imediat următoare va ajunge donația similară şi în Dâmbovița. În aceeași zi, produsele sanitare au intrat în posesia reprezentanților unora dintre instituțiile de învățământ argeșene, în cadrul unei ceremonii găzduite de Primăria Mioveni. „Acești copii au nevoie de sprijin pentru a nu abandona procesul educațional și de aceea îi susținem. Ținem cont de evoluția posibilă a scenariilor pentru derularea cursurilor școlare și anticipăm nevoia de adaptare. Donăm material tehnologic, tablete, pentru educația în regim online. Ne-am orientat către mediile defavorizate și, cu ajutorul autorităților locale, am identificat zone cu risc. În plus, dotăm o serie de școli cu măști și dezinfectant pentru lupta împotriva răspândirii virusului“,a declarat Cecilia Tudor, director Comunicare si Responsabilitate Socială Corporativă.
Producatorul de solutie de uree DIVVOS estimeaza ca anul acesta va produce si va comercializa un total de 10 milioane de litri. Spre deosebire de Brenntag, orientat cu precadere catre distribuitori, DIVVOS vinde mai mult catre clientul final. Potrivit managerului general, Cristian Patru, pretul unui litru de AdBlue este in jur de 1,1 lei. In opinia acestuia, companiile de transport international nu folosesc emulatoare, insa el nu neaga existenta folosirii lor, in special la transport national, de catre companii cu flote mici, pana in 10 camioane. Totul se intampla in urma cu doi ani, fiind la acea vreme „un trend“ pe piata, deoarece reparatia sistemului SCR costa destul de mult, mii de euro.
Insa fenomenul a fost abandonat destul de repede, odata cu achizitia de camioane noi, mai ales ca efectul dorit – economii anuale importante – nu a fost cel scontat. Nu in ultimul rand, noile camioane Euro 6 au un sistem SCR mai robust, care nu se strica atat de usor, acum utilizarea solutiei de AdBlue alaturi de SCR este mult mai raspandita in randul celor din industrie, iar rata de sisteme afectate din cauza folosirii necorespunzatoare a scazut foarte mult. In opinia specialistului, economisirea pe an prin folosirea unui emulator AdBlue este in jur de 1.300 de euro, insa riscul care apare – anularea garantiei camionului sau o amenda care poate ajunge de la sute de euro la confiscarea acestuia – este prea mare pentru a merita.
02.10.2020
31.03.2023
Ultimul număr: Martie 2023
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit