Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Carabinierii au descoperit in noaptea de 9 spre 10 mai un caz de trafic international de droguri, intre Slovenia si Italia. Acestia au devenit suspiciosi inca din momentul in care camionul condus de un sloven a trecut granita printr-o trecere care, din cauza situatiei de urgenta Covid-19, era dedicata lucratorilor de frontiera si transportului comercial bazat pe contingente. De asemenea, agentii care au decis sa-l opreasca erau banuitori si din cauza faptului ca vehiculul era gol si nu existau documente care sa justifice calatoria in Italia. Nici soferul nu a fost bine ales de traficanti, pentru ca, desi era profesionist, avea acuzatii penale destul de grave: asociatie criminala care vizeaza intrarea ilegala pe teritoriul statului si facilitarea prostitutiei si a traficului de droguri, potrivit Trasporto Europa.

Ca urmarea, cu ajutorul colegilor de la Unitatea de Investigatii din Gorizia, carabinierii au inceput o verificare amanuntita a vehiculului, constatand ca rezervorul din stanga suna gol. Situatie ciudata, avand in vedere ca motorina costa mai putin in Slovenia decat in Italia. In realitate, rezervorul nu era gol, ci continea treizeci si sase pachete de cocaina pura, cu o greutate totala de 40 de kilograme si o valoare de vanzare cu amanuntul de zece milioane de euro. Potrivit anchetatorilor, drogurile proveneau din Europa de Nord si erau destinate vanzarii in nordul Italiei. Soferul a fost arestat pentru trafic international de droguri.

Ofiterii de politie din toata Europa, coordonati de TISPOL, incep luni, 9 decembrie, o campanie de o saptamana pentru sensibilizarea soferilor cu privire la pericolele condusului sub influenta bauturilor sau a drogurilor. „Urcarea la volan dupa consumul de alcool este periculoasa. Soferii vor avea reactii mai lente, o apreciere slaba a vitezei, coordonare si concentrare reduse. Condusul sub influenta alcoolului duce prea des la coliziuni, adesea cu consecinte grave. Mai mult, trebuie De asemenea, trebuie constientizate efectele care se resimt si a doua zi dupa o seara de baut. Corpul necesita timp pentru a elimina alcoolul, astfel ca somnul unei nopti nu garanteaza ca persoana e in siguranta si legalitate pentru a conduce in dimineata urmatoare“, atrage atentia Volker Orben, presedintele TISPOL.

Ofiterii din toata Europa sunt ingrijorati, de asemenea, de frecventa tot mai mare a condusului sub influenta drogurilor, in special in randul tinerilor. „Daca ati folosit droguri, atunci nu conduceti. De asemenea, daca luati un medicament, prescris sau nu, cititi instructiunile care il insotesc. Daca recomandarea e sa nu conduceti, atunci nu o faceti“, indeamna Paolo Cestra, presedinte de onoare al TISPOL.