Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alături de Hamburg și Bremen, portul Duisburg joacă un rol important în sistemul logistic german, așa cum reiese dintr-o analiză realizată de Upply, deoarece are acces liber la mare, fără ecluze, și primește convoaie fluviale, dar și servicii fluviale-maritime din Marea Britanie și nordul Europei. În 2022, portul a avut un trafic total fluvial, feroviar și rutier de aproximativ patru milioane de UAT, în scădere cu 7% față de 2021.

Scăderea a fost determinată de mai mulți factori, de la situația economică până la războiul din Ucraina, dar și de nivelul jos al apei, care a afectat navigația și va constitui o problemă majoră pe Rin și în următorii ani. Importanța acestui port constă în capacitatea de a juca un rol central în Noile Drumuri ale Mătăsii, din moment ce primește aproximativ 60 de trenuri pe săptămână din China. Dar conflictul dintre Rusia și Ucraina a bulversat tiparele logistice existente, deoarece trenurile care sosesc în Duisburg au de obicei o rută prin Rusia și la sancțiunile europene Rusia a răspuns că refuză tranzitul mărfurilor, deci o parte din trafic a fost transferată pe mare. Pentru a asigura continuitatea legăturilor feroviare dintre China și Europa, se studiază rute alternative prin Kazahstan, Georgia și Turcia pentru a ajunge în Europa din sud. Duisport Group, care administrează portul Duisburg, investește în diversificarea rețelei sale internaționale și prima fază a construcției Terminalului Intermodal Kartepe de lângă Istanbul este așteptată să fie finalizată până la jumătatea lui 2024. Acest proiect este realizat în parteneriat cu operatorul turc Arkas Holding și, pe lângă legătura existentă cu porturile occidentale, va oferi conexiuni rapide și sigure cu porturile mediteraneene O altă investiție în portul Duisburg este proiectul major de construire a terminalului Duisburg Gateway, cel mai mare terminal de containere neutru din punct de vedere climatic din Europa, care va intra în funcțiune la începutul celui de-al doilea trimestru din 2024.

P&O FERRIES și-a dublat capacitatea de încărcare și descărcare a încărcăturii la hub-ul său din Zeebrugge, odată cu sosirea a unei a doua macarale specializate de tip lift-on, lift-off, luna aceasta.

Extinderea operațiunilor P&O Ferries în port este menită să eficientizeze transportul de mărfuri, sporind productivitatea și îmbunătățind capacitatea de deservire a rutelor comerciale de importanță vitală pentru exportatorii și partenerii comerciali din Regatul Unit.

Sosirea celei de-a doua macarale va permite, de asemenea, P&O Ferries să îmbunătățească frecvența plecărilor pe ruta foarte solicitată Hull-Zeebrugge Lo-Lo, cu o creștere la 6 curse săptămânale cu program fix. Clienții vor beneficia de creșterea rezultată a capacității și de siguranța orarului.

Thorsten Runge, director general al P&O Ferries Freight Services, a declarat: „Ambele companii vor avea un program de transport de marfă: „Suntem hotărâți să facem din P&O Ferries cea mai bună companie de feriboturi din Europa. Asta înseamnă: cele mai bune nave, cele mai bune rute și cea mai bună valoare pentru clienții noștri de marfă.”

„Investițiile pe care le facem în noi echipamente, noi locații și noi capacități, toate au un singur scop – să rezolvăm provocările lanțului de aprovizionare. Cu sprijinul companiei noastre mamă, DP World – principalul furnizor de logistică inteligentă de la un capăt la altul a lanțului de aprovizionare la nivel mondial – ne angajăm să îmbunătățim și să extindem infrastructura comercială.”

P&O Ferries transportă aproximativ 15% din mărfurile care intră și ies din Regatul Unit, inclusiv medicamente vitale, produse chimice și alimente proaspete. Pe lângă operarea unui serviciu Lo-Lo de la Zeebrugge la Hull, aceasta operează și rute de la Zeebrugge la Tilbury și de la Zeebrugge la Teesport, ceea ce îi oferă o acoperire fără egal pentru oricine transportă mărfuri către sau dinspre coasta de est a Angliei.

P&O este un grup pan-european de feriboturi și logistică de prim rang, aflat în centrul economiei europene, și face parte din DP World, principalul furnizor de soluții logistice inteligente și facilitator al fluxurilor comerciale la nivel mondial. P&O Ferries este un furnizor important de servicii de transport de marfă și de călătorie a pasagerilor, navigând pe opt rute importante între Marea Britanie, Franța, Irlanda de Nord, Republica Irlanda, Olanda și Belgia. Afacerea sa logistică, P&O Ferrymasters, operează legături rutiere și feroviare integrate cu țări de pe întregul continent, inclusiv Italia, Polonia, Germania, Spania și România, și facilitează transportul de mărfuri către Europa din țările asiatice prin intermediul Drumului Mătăsii.