CTE Trailers a livrat în 2024 în România 780 de semiremorci Krone noi, cu 20-25% mai puține decât în 2023, în concordanță cu așteptările inițiale.
Cele mai bine vândute au fost modelele cu prelată, cu aproximativ 720 de unități, urmate la mare distanță de cele frigorifice, care au atins 30 de unități. Chiar dacă și în segmentul frigorific s-a înregistrat o scădere, compania a reușit să-și păstreze cota, pe fondul unei scăderi generale mai accentuate a pieței.
În Bulgaria, unde CTE Trailers este dealer oficial Krone din august 2023, scăderea generală a fost mai pronunțată, cu 40-45%, dar compania a raportat o creștere a vânzărilor și chiar a semnat cel mai mare contract din istoria sa, pentru livrarea a 800 de semiremorci Krone huckepack, dintre care 150 au fost deja livrate.
Dintre prelate, cele mai solicitate au fost cele standard, în timp ce modelul Mega clasic, cu înălțime interioară de 3 m și conceput în special pentru sectorul automotive, a înregistrat o scădere a cererii.
Această tendință este legată de diminuarea volumelor de transport în industria auto, în special pentru versiunea care necesită autotractor cu șa joasă de cuplare și care este oferită cu certificare Daimler sau pentru transportul de anvelope. Pe de altă parte, prelatele Mega cu axe și anvelope standard, care oferă mai multă flexibilitate în utilizare și reprezintă un avantaj important în perioade dificile, și-au menținut ponderea pe piață.
Prelatele huckepack pentru transport intermodal au înregistrat o creștere constantă a cererii în ultimii 2-3 ani.
Cererea pentru dubele închise Dry Liner a crescut semnificativ în contextul în care siguranța pe autostrăzile europene a devenit tot mai problematică, din cauza furturilor și fraudelor tot mai numeroase. Acest model este preferat în special de clienții din estul României și din Republica Moldova, care efectuează frecvent transporturi pentru Amazon, inclusiv produse de valoare mare. Totodată, a crescut cererea pentru sisteme de siguranță destinate blocării ușilor din spate ale prelatelor și pentru emiterea de alerte în caz de infracțiuni.
Este vorba despre două modele HGV formate din vehicul motor cu trei axe, dolly Krone virator și semiremorcă Dry Liner, în total 25,25 m lungime. Semiremorcile au podea dublă și ranforsată prin folosirea de bare transversale suplimentare, pentru o capacitate de încărcare de 8 t.
Combinațiile lungi de la Krone se bazează pe zeci de ani de experiență în Scandinavia și permit un transport ecologic și eficient pe distanțe lungi, datorită volumului de încărcare cu până la 50% mai mare. În plus, ele sunt și foarte sigure și ușor de manevrat datorită sistemului dolly.
Karl Jürgensen, prezentă pe piață din 1928, și Krone colaborează de peste 40 de ani, mai ales datorită faptului că vehiculele producătorului german sunt fiabile și de calitate. Flota transportatorului numără acum peste 80 de semiremorci, platforme și cutii mobile Krone.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit