Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În contexul blocării aderării României în Spațiul Schengen, industria de transport de mărfuri pierde o serie de beneficii care s-ar fi reflectat pozitiv asupra întregului mediu de business, asupra a numeroase afaceri locale care depind de importuri și exporturi și implicit asupra economiei românești. DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii transport și logistică din Europa, estimează că aderarea la Schengen ar însemna o creștere a business-ului său în medie cu 20%, creștere care poate fi similară și în alte companii de pe piață și în industria de transport.

În opinia reprezentanților companiei DSV Road, prezentă în România din 1994, prezența României în Zona Schengen oferă o serie de avantaje industriei de transport locale, cum ar fi eliminarea timpului de așteptare la graniță și creșterea capacității de transport și a volumului de marfă transportată. De asemenea, prin eliminarea frontierelor, va crește numărul curselor internaționale ale transportatorilor, și vor scădea costurile pentru combustibil, având în vedere că va dispărea timpul de așteptare pentru camioane la frontieră, care în prezent este între 24 de ore și 72 de ore, în special în punctele de trecere spre Bulgaria (Calafat-Vidin și Giurgiu-Ruse), dar și spre Ungaria.

„Suntem încrezători că va fi luată decizia favorabilă României în viitorul apropiat, având în vedere că vor exista noi întâlniri la nivelul organismelor Uniunii Europene. Intrarea României în Spațiul Schengen va avea efecte benefice imediate, pe piața locală de transport și logistică, accelerând dezvoltarea economiei locale. Foarte important este că se vorreduce semnificativ timpii de așteptare la graniță, care produc efecte în cascadă asupra întregii economii româneşti, pe care le resimțim toți, și companiile, și persoanele fizice”, declară Sergiu Iordache, Managing Director în cadrul DSV Road.

În prezent, pentru că România nu este membră a Zonei Schengen, au loc o serie de efecte negative asupra industriei de transport, care se resimt și de consumatori. Depăşirea timpilor de conducere zilnic înregistrați de şoferi, consumul mai mare de carburant pe timpul aşteptării şi întârzierile privind livrarea mărfurilor către clienţi duc la apariția de probleme în aprovizionare sau în derularea unor procese de producţie, precum şi creşterea costurilor pentru clienţii finali.

Odată cu dispariția granițelor și implicit a timpilor de staționare la intrarea în România, timpii de tranzit pentru liniile de grupaj ale companiei DSV Road către vestul Europei se vor scurta  substanțial.

Totodată, intrarea României în Spațiul Schengen va avea ca efecte creșterea competitivității externe, dar și interne, optimizarea costurilor de transport și creșterea consumului local.

În același timp, prin aderarea la Schengen, camioanele vor fi folosite mai eficient și va ameliora criza de șoferi. În Europa deficitul de șoferi s-a majorat cu peste 40% din 2020 în 2021, conform unui studiu realizat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU), iar odată cu eliminarea frontierelor va fi obținută o ameliorare a acestuia de până la 10%.

În plus, prin ridicarea frontierelor, va fi o mai mare fluiditate a parcului auto al Uniunii Europene. În prezent, există blocaje la graniță și din cauza Pachetului Mobilitate I, prin care șoferii sunt obligați să se întoarcă în țară periodic, la câteva săptămâni.

“Cum DSV Road România gestionează contracte majore de distribuție în Bulgaria, cel mai puternic impact îl va avea scurtarea timpului petrecut de camioane la frontieră. Nu este un exemplu întâmplător deoarece prezența în Schengen va avea efect asupra curselor scurte, unde ponderea timpului de așteptare din totalul timpului cursei este mai mare. Ne dorim ca aderarea României în Spațiul Schengen să se întâmple în viitorul apropiat, deoarece ar fi o schimbare benefică pentru orice operator de transport și orice companie, care va influența semnificativ economia locală”, subliniază Mihai Teodorescu, Road Director în cadrul DSV Road.

De asemenea, libera circulație a cetățenilor în țările membre Schengen va crește potențialul de revenire în România a cetățenilor stabiliți în prezent în Europa, consideră reprezentanții DSV Road, care doresc să atragă în echipă specialiști dintre românii care se restabilesc în țară.

Esențial este și faptul că, prin lipsa granițelor și reducerea timpului de transport, va fi scăzută considerabil cantitatea de emisii de carbon, protejând astfel mediul înconjurător. În acest sens, DSV Road a făcut pași importanți în reducerea poluării, oferind posibilitatea clienților de a alege servicii de transport sustenabil. În 2022, având în vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se așteaptă la o creștere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro.

Cererea pentru transportul de tip grupaj a crescut cu 40% anul acesta în contextul inflației accentuate, fiind o soluție de transport de mărfuri mai puțin costisitoare față de alte tipuri de transport. Potrivit unei analize DSV Road, unul dintre cei mai mari transportatori din România și Europa, companiile din țara noastră reduc costurile cu serviciile de transport și cu depozitarea stocurilor cu până la 80%.

Transportul în regim de grupaj reprezintă încărcarea unui singur camion cu mărfurile mai multor companii, cu destinatari diferiți. Companiile care nu au suficientă marfă pentru a închiria spațiul complet într-un camion preferă soluția de tip grupaj, prin care pot transporta de la un singur colet până la trei paleți de produse, adică între 10 kg și 2.500 kg. Astfel, camioanele de linie DSV preiau întreaga încărcătură, fiecare partidă de marfă fiind integrată în rețeaua paneuropeană de distribuție a companie, ce are mai mult de 300 de terminale și de birouri. Prin plecările zilnice din mai mult de 30 de țări, companiile client beneficiază atât de flexibilitate în alegerea datelor de preluare, de livrare și de timp fix de tranzit, cât și de predictibilitate și trasabilitate completă.

În acest mod, companiile își pot eficientiza operațiunile, fiind preferat de toate tipurile de firme, mici, medii și corporate, indiferent de dimensiunea business-ului, din toate domeniile – retail, ecommerce, IT&C, automotive, pharma și altele. Prin rețeaua de grupaj a companiei DSV Road sunt transportate numeroase tipuri de marfă, de la mărfuri generale, electronice și electrocasnice, componente auto, chimicale, mărfuri periculoase ADR, articole vestimentare, cât și alimente sau alte mărfuri perisabile.

De asemenea, cererea pentru transportul de tip grupaj a crescut în acest an și pentru că tot mai multe companii, în special cele de ecommerce, renunță la stocuri și, implicit, spații de depozitare, preferând vânzarea prin sistemul dropshipping.

În acest context, serviciile de transport în regim grupaj reprezintă aproape 60% din business-ul DSV Road în România, urmat de transportul intermodal.

Compania estimează pentru anul viitor creșteri pentru serviciile de grupaj de cel puțin 20%.

Pentru acest an, DSV Road preconizează că va avea o creștere de 40% a business-ului față de anul anterior, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro.

„Nivelul ridicat al inflației a generat creșterea costurilor în avalanșă pe piața locală și nu numai, ceea ce a determinat companiile din România să caute cele mai eficiente soluții pentru reducerea cheltuielilor în business. Astfel, interesul pentru transportul de tip grupaj a crescut exponențial în 2022, având în vedere multitudinea de avantaje oferite, printre care, optimizarea costurilor de transport, timpi de tranzit bine stabiliți, preluări zilnice, reducerea cheltuielilor cu spațiile de depozitare, stocuri mai mici sau chiar inexistente și diminuarea amprentei de CO2, o soluție tot mai căutată de companii.

Deși în continuare transportul de tip grupaj este folosit preponderent pentru importarea de mărfuri, în ultimii ani crește treptat cererea pentru acest tip de transport și pentru export, în special în industriile automotive și retail, dar și alte domenii, echilibrând astfel balanța economică. Astfel, ne așteptăm la o creștere accelerată a interesului pentru serviciul de grupaj în viitorul apropiat, în special din România spre alte țări, urmând să aibă loc o evoluție spectaculoasă a dezvoltării acestui tip de transport.

Cu rețeaua noastră paneuropeană extinsă și sistematizată, completată de personalul nostru calificat, clienții beneficiază, indiferent de volume, de o acoperire europeană puternică și de cunoștințe valoroase despre piața locală, de un serviciu rapid de grupaj fiabil și eficient.”,

a declarat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.