Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezvoltarea organică accelerată, dar și integrarea locală a unor firme achiziționate de DSV la nivel global – precum UTI Logistics, Agility sau Panalpina – a determinat decizia de a separa în România cele trei divizii – DSV Road, DSV Solutions și DSV Air&Sea – de mai bine de trei ani.

Integrarea Panalpina și separarea completă a diviziei proprii de aerian și maritim a durat aproape doi ani, astfel că planul separării DSV Road a luat ceva mai mult timp și ca urmare a pandemiei.

De aproape o lună de zile, echipa DSV Road s-a mutat într-o clădire de birouri nouă, modernă, în zona AFI Cotroceni, pentru a crea un mediu de lucru mai confortabil pentru angajați, fiind mai aproape de oraș, dar și de centrele universitare, cu atât mai mult cu cât compania este în căutare de talente pentru a-și extinde echipa. Separarea juridică se va produce, însă, cel mai probabil în 2023.

“Înființarea DSV Road SRL este parte din strategia noastră de business. Fiecare divizie își va concentra propriile resurse pe segmentul propriu și va avea o echipă de management dedicată, însă în continuare vom lucra împreună – avem echipe de vânzări care promovează  serviciile și soluțiile noastre integrate și complete – pentru ca partenerii noștri să beneficieze de aceeași expertiză și experiență ca și până acum”, a spus Sergiu Iordache. Managing Director-ul DSV Road a adăugat că un alt serviciu pe care îl vor împărți cele trei entități separate juridic va fi cel de suport, care va fi un local shared service centre într-una dintre cele trei companii și vor face servicii finance&accounting, IT, quality, marketing, admin pentru toate cele trei companii.

„Anul acesta închidem undeva la 60-65 de milioane de euro după calculele noastre. Înseamnă o creștere cu 35-40% față de anul trecut. E o creștere sănătoasă, de circa 20%, dacă scădem rata inflației – 15%”, conchide Sergiu Iordache, care dezvăluie planul DSV Road pentru anul viitor: „Ne dorim creșterea cifrei de afaceri până la 100 de milioane de euro, deci o creștere cu 50% față de rezultatele acestui an”.

DSV Road consideră că intrarea României în Spațiul Schengen va aduce o serie de beneficii pentru industria de transport locală, printre care eliminarea timpului de așteptare la graniță și creșterea capacității de transport și implicit a numărului de comenzi care pot fi procesate. Concret, compania estimează că aderarea la Schengen va însemna o creștere a business-ului său în medie cu 20%.

Reducerea timpului petrecut la trecerile frontierelor – care în prezent este între 24 de ore și 72 de ore, în special în punctele de trecere spre Bulgaria (Calafat-Vidin și Giurgiu-Ruse), dar și spre Ungaria – va spori numărul curselor internaționale ale transportatorilor.

“Prezența României în Spațiul Schengen va accelera dezvoltarea economiei locale. Astfel, se vorreduce semnificativ timpii de așteptare la graniță, care produc efecte în cascadă asupra întregii economii româneşti, pe care le resimțim toți, și companiile, și persoanele fizice. În prezent, depăşirea timpilor de conducere zilnic înregistrați de şoferi, consumul mai mare de carburant pe timpul aşteptării şi întârzierile privind livrarea mărfurilor către clienţi duc atât la penalizarea transportatorilor, cât şi la apariția de probleme în aprovizionare sau în derularea unor procese de producţie, precum şi creşterea costurilor pentru clienţii finali. În plus, prin eliminarea timpilor de staționare la granita cu Ungaria, timpii de tranzit pentru toate liniile noastre de grupaj către vestul Europei se vor scurta cu minimum 24 de ore”, declară Sergiu Iordache, Managing Director în cadrul DSV Road.

Totodată, intrarea României în Spațiul Schengen va avea ca efecte creșterea competitivității externe, dar și interne, optimizarea costurilor de transport și creșterea consumului local. Alte efecte importante ale prezenței în Schengen sunt o eficiență sporită a utilizării camioanelor, dar și creșterea disponibilității șoferilor. În Europa deficitul de șoferi s-a majorat cu peste 40% din 2020 în 2021, conform unui studiu realizat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU), iar odată cu eliminarea frontierelor va fi obținută o ameliorare a acestuia de până la 10%.

În plus, prin ridicarea frontierelor, va fi o mai mare fluiditate a parcului auto al Uniunii Europene. În prezent, există blocaje la graniță și din cauza reglementării EU Mobility Package, prin care șoferii și camioanele trebuie aduse periodic în țară.

“Evident, efectele aderării la Schengen se vor resimți și la nivelul business-ului DSV Road. Estimăm o cifră de afaceri mai mare cu 20% prin eficientizarea costurilor de transport și creșterea numărului de curse. Cum DSV Road România gestionează contracte majore de distribuție în Bulgaria, cel mai puternic impact îl va avea scurtarea timpului la frontieră. Nu este un exemplu întâmplător deoarece prezența în Schengen va avea efect asupra curselor scurte, unde ponderea timpului de așteptare din totalul timpului cursei este mai mare. Așteptăm cu interes aderarea României în Spațiul Schengen, o schimbare benefică pentru orice operator de transport și orice companie, care va influența semnificativ economia locală”, subliniazăSergiu Iordache, Managing Director în cadrul DSV Road.

De asemenea, libera circulație a cetățenilor în țările membre Schengen va crește potențialul de revenire în România a cetățenilor stabiliți în prezent în Europa, consideră reprezentanții DSV Road, care doresc să atragă în echipă specialiști dintre românii care se restabilesc în țară.

Esențial este și faptul că, prin lipsa granițelor și reducerea timpului de transportare, va fi scăzută considerabil cantitatea de emisii de carbon, protejând astfel mediul înconjurător. În acest sens, DSV Road a făcut pași importanți în reducerea poluării, oferind posibilitatea clienților de a alege servicii de transport sustenabil.

România îndeplinește de mai mult de 10 ani criteriile tehnice pentru intrarea în Spațiul Schengen, conform Ministerului de Afaceri Externe, și prin aderare va avea una dintre cele mai lungi frontiere. În august 2022, Germania a susținut că România îndeplinește toate cerințele și că va susține țara noastră să devină membru cu drepturi depline al zonei Schengen.