Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit unei analize realizate de DSV Road, una dintre cele mai mari companii de transport din Europa, piața de transport rutier de mărfuri a înregistrat o încetinire a ritmului de creștere în perioada ianuarie-iunie 2023, comparativ cu perioada similară a anului trecut, ceea ce a dus și la stagnarea tarifelor de transport.

Ritmul de creștere al industrii de transport a încetinit și pe fondul unui consum mai redus, determinat de inflația ridicată. Conform companiei DSV Road prognoza pentru finalul acestui an, indică faptul că piața de transport din România va continua să crească, însă nu va depăși nivelul de creștere din 2022.

În acest an, volumele de mărfuri transportate au cunoscut o ușoară scădere, dar au revenit la capacitatea normală de gestionare, după provocările cunoscute în 2022 privind insuficiența capacității de transport de mărfuri care genera întârzieri ale acestora.

În ciuda scăderii volumelor de mărfuri și a ieftinirii motorinei, costurile de transport au rămas stabile.

Cu toate acestea, compania DSV Road a înregistrat o creștere mai mică în afaceri față de anul trecut. În prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, creșterea înregistrată a fost de 20%, iar în perioada din 2022 față de 2021 a fost între 30% și 40%, în România. În privința volumelor de mărfuri transportate, DSV Road a livrat 280.000 de tone, în creștere cu 10%, comparativ cu primul semestru din 2022.

Transportul de tip grupaj continuă să fie extrem de căutat în cadrul companiei DSV Road, iar estimările indică faptul că cererea pentru acest tip de transport va crește cu 30% în acest an. În prezent, grupajul reprezintă peste 50% din afacerea DSV Road în România. În plus, cererea pentru transportul intern și soluțiile de green transport sunt, în continuare, în creștere.

În acest an, DSV Road se așteaptă să crească afacerea cu 10%, după ce în anul precedent a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% față de anul 2021, datorită numărului mare de clienți și de cererii pentru toate tipurile de transport, în special, grupajul și transportul intermodal. România ocupă o poziție importantă în regiune pentru grupul danez DSV, care este prezent local de aproape 30 de ani.

„Dacă în 2022 piața de transport rutier de mărfuri a crescut destul de accelerat, anul acesta, potrivit datelor din primele șase luni, creșterea este mai mică în România, piața trecând printr-un proces de restabilizare. În același timp, la nivelul Europei, se resimte o încetinire a creșterii economice, spre exemplu Germania, care are cea mai puternică industrie de transport din Europa, a intrat în recesiune tehnică, înregistrând o scădere ușoară a pieței. Totuși, în acest context, impactul asupra pieței de transport rutier de mărfuri din România este destul de redus.”,

a explicat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

„Compania noastră a crescut constant, an de an, România având un potențial foarte mare în ceea ce privește transportul de mărfuri. Creșterea este susținută atât de numărul mai mare de clienți, cât și de dezvoltarea anumitor piețe, cum sunt ecommerce și automotive, unde volumele de mărfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este în continuare cel mai căutat, dar transportul intermodal are cea mai accelerată creștere datorită costurilor mai mici și a dorinței companiilor a folosi metode care protejează mediul.”,

a precizat Mihai Teodorescu, Country General Manager DSV Road.

DSV Road îl numește pe Mihai Teodorescu, Country General Manager Road, în funcția de Ambasador al Sustenabilității, vizând dezvoltarea diviziei Green Transport. Până la finalul anului, compania estimează o dublare a cererii pentru soluții de transport verde în România față de 2022, iar pentru următorii șapte ani își propune reducerea cu până la 40% a emisiilor de CO2. De aceea divizia Green Transport este o parte strategică a activități sale.

Mihai Teodorescu se declară onorat să fie Ambasador al Sustenabilității și își propune să dezvolte transportul mai prietenos cu mediul și să faciliteze tranziția către un viitor mai verde. Și, deși piața serviciilor de transport verde este la început în România, reprezentantul DSV se așteaptă ca ea să crească rapid în scurt timp. Mai ales că alinierea la standardele și directivele Uniunii Europene a dus la o creștere a interesului companiilor, în general multinaționale, pentru reducerea cantității de CO2 și pentru implementarea soluțiilor Green Transport de la DSV Road, printre care monitorizarea cantității de CO2 prin cea mai avansată tehnologie de analiză – CO2 Reporting Tool – folosirea biocombustibilului în transportul rutier, optimizarea lanțului de aprovizionare pentru reducerea amprentei de carbon sau folosirea grupajelor de mărfuri, care permit utilizarea la maximum a spațiului disponibil în semiremorcă și care în 2023 vor avea o creștere de 30%, potrivit estimărilor DSV Road. O planificare atentă, cu un program predictibil datorat timpului fix de tranzit și programărilor fixe pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor și minimizarea kilometrilor în gol ajută și ele la reducerea CO2.

Mihai Teodorescu mai este de părere că trebuie încurajate și investițiile durabile în viitorul transportului verde rutier, inclusiv în producția de biocombustibil, dar și în dezvoltarea infrastructurii necesare pentru camioane electrice.

Soluția DSV de raportare a emisiilor de CO2 oferă o imagine de ansamblu și o analiză completă a datelor privind emisiile din lanțul de aprovizionare, cu rapoarte fiabile și precise, datorită colaborării cu una dintre cele mai importante companii din domeniu, EcoTransIT World. În plus, prin parteneriatul cu Gold Standard firmele pot susține programe de reducere a emisiilor de carbon în întreaga lume, mai ales în mediile defavorizate. Iar la nivelul grupului DSV este disponibil un fond de finanțare în valoare totală de un miliard de coroane daneze (peste 134 de milioane de euro), din care pot fi atrase investiții în programe de ESG, de reducere a CO2 și de protejare a mediului. La un astfel de proiect lucra și DSV România, care este optimistă că va obține astfel de fonduri nerambursabile pentru a reduce amprenta de carbon prin sprijinirea câtorva subcontractori să cumpere camioane electrice sau, pe viitor, camioane pe hidrogen. În acest mod, compania ar putea factura separat kilometrii verzi și i-ar putea promova, pentru a atrage clienți interesați de reducerea amprentei de carbon și de prețul oferit.