DSV Road România a înregistrat o creștere de până la 10% a volumului de mărfuri și o creștere de 20% a cifrei de afaceri în perioada ianuarie-martie comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, adică mai mare decât creșterea influențată de mărirea tarifelor ca urmare a creșterii inflației.
Potrivit DSV Road, piața de transport de mărfuri din România și-a continuat ritmul de creștere în primul trimestru din an, însă sub nivelul din 2022, pe fondul scăderii consumului și implicit a producției industriale, care afectează atât importul, cât și exportul de mărfuri. Printre categoriile de marfă care înregistrează scăderi se află electrocasnicele, materialele de construcții, amenajările și sculele electrice, menținându-se cererea pentru bunuri de nevoi de bază, pharma și automotive. Sectorul serviciilor a fost în creștere în Europa în primul trimestru, ceea ce a compensat efectul invers din sectorul industrial.
“Din datele pe care le avem din piață, după un 2022 în care piața de transport rutier de mărfuri a cunoscut o creștere accelerată, începutul de 2023 indică o frânare a ritmului de creștere postpandemie, influențată de nivelul ridicat al inflației. Însă, pentru DSV Road, anul a început bine, cu o creștere de 22% a vânzărilor în primul trimestru comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Evident că și procesul inflaționist și-a spus cuvântul, însă avem o creștere a numărului de comenzi cu 11%, dar și o creștere de până la 10% a volumului de mărfuri trasportate, în special din proiecte noi, dar și din business existent”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Reprezentanții DSV Road subliniază că piața de transport de mărfuri în 2023 va avea un trend ușor crescător, fiind estimată o creștere marginală a volumelor transportate în acest an, de 1% la nivel european, conform Transport Intelligence.
“Inflația ridicată va afecta cererea consumatorilor, care va duce la o cerere mai scăzută pentru servicii de transport. Este așteptată și o reducere a producției în Europa, ceea ce va scădea și cererea pentru servicii de transport de mărfuri. Credem ca in Romania vom avea o crestere peste media europeana, datorate investitiilor in infrastructura, inclusiv efectul investitiilor din PNRR”, explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road. În ciuda acestui context economic, prin dezvoltarea portofoliului de clienți și optimizarea rutelor și a încărcării de mărfuri, DSV Road estimează o creștere a cererii în special pentru transportul de tip grupaj, dar și pentru cel intermodal și transportul intern. Astfel, compania estimează o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021.
… astfel că acest tip de transport, atât pe rute interne, cât și internaționale, va ajunge la venituri de aproximativ 55 de milioane de euro în 2023.
Transportul de tip grupaj este unul din cele mai căutate servicii, aducând peste 50% din veniturile DSV Road în România, iar în 2023 a crescut semnificativ cererea atât pentru acesta, cât și pentru cele 16 servicii adiacente, cu precădere pentru livrare fixă, lift și liză, preavizare cu o zi înainte, livrare sau ridicare mărfuri la oră preferențială, livrare de mărfuri periculoase și asigurare cargo.

„Cererea crescută pentru transportul de tip grupaj și pentru serviciile conexe este generată de mai mulți factori, printre care contextul economic și inflația ridicată, acest tip de transport ajutând companiile să optimizeze cheltuielile de transport cu până la 80%. În plus, DSV Road oferă servicii complete și flexibile, care îndeplinesc nevoile diverse ale companiilor, cum ar fi plecările zilnice din/către România spre/din toate țările din Uniunea Europeană, conexiuni zilnice, timpi de tranzit bine stabiliți și livrare door to door sau terminal to door”, explică Mihai Teodorescu, Director, International Road Transport în cadrul DSV Road.
O parte importantă din creștere este bazată pe cererea de servicii de transport intern între numeroase localități din România, care în 2022 a înregistrat volume cu 25% mai mari decât în 2021, ca urmare a dezvoltării portofoliului de clienți și extinderii marilor lanțuri de magazine din țară. Prin urmare, în 2023 se estimează o creștere suplimentară de 10% pentru aceste serviciile, folosite acum cu precădere de companii din retail, produse alimentare, automotive și electronice, așa cum a explicat Cătălin Papuc, Director, Domestic Road Transport în cadrul DSV Road.

La dezvoltarea business-ului de grupaj a contribuit și investiția în digitalizare, DSV Road oferind companiilor posibilitatea să urmărească în timp real, prin opțiunea track and trace, unde se află mărfurile lor pe rutele dintre România și alte țări din Europa, prin aplicația myDSV. DSV Road continuă investiția în această aplicație, în care clienții își pot și planifica rutele și care își propune să fie folosită de peste 98% din clienți până la finalul anului.
Cele mai transportate mărfuri în regim grupaj sunt cele din categoria fashion, componente auto, produse de nișă, produse electro-IT, dar și alimente și alte mărfuri perisabile.
Dacă ne referim la toate serviciile oferite de DSV Road în România, pentru 2023 se estimează că acestea vor aduce o creștere de 10% a cifrei de afaceri față de 2022, când a fost vorba de 70 de milioane de euro, cu 40% peste cea din 2021.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit