Din acest an este disponibil pe piață și modelul Fiat Ducato electric, care va fi oferit cu aceeași gamă de caroserii ca și modelul diesel, cu volume de încărcare între 10 și 17 m3 și sarcină utilă maximă de 1.950 kg.
Motorul E-Ducato dezvoltă 120 CP și un cuplu de 280 Nm, fiind oferite la alegere două baterii, una de 47 kWh și una de 79 kWh, pentru o autonomie ce variază între 218 km și 358 km în ciclu NEDC, potrivit datelor oferite de producător. Pentru a obține aceste cifre fără să compromită spațiul de încărcare cu module de baterii, Fiat a făcut câteva ajustări în termeni de putere, respective, pe lângă puterea maximă de 120 CP, viteza maximă pe care o poate atinge E-Ducato nu este mai mare de 100 de km/h. Acestea fiind spuse, Ducato electric are un volum de încărcare între 10 și 17 m3 și suportă o sarcină utilă de aproape 2 tone (1,95 t), cele mai bune cifre din categoria van-urilor de mari dimensiuni.
Ca și versiunea sa pe combustie, noul E-Ducato beneficiază de cele mai înalte standarde de calitate ale Grupului FCA, fiind dezvoltat pe baza datelor obținute după teste reale în flota de vehicule ale unui partener timp de 1 an de zile. Concluzia celor de la Fiat a fost că peste 25% din piață deja are o „atitudine BEV“ (Vehicule electrice pe baterii) și, prin urmare, așteaptă o schimbare de mobilitate.
Fiat Professional se aliniaza tendintei generale si dezvaluie primul Ducato 100% electric! Disponibil in Europa de la mijlocul lui 2020, noul model a fost dezvoltat de catre Grupul FCA si va fi disponibil in toate variantele de caroserie cu aceleasi volume de incarcare pe care le are si Ducato in varianta cu propulsie diesel, de la 10 m3 la 17 m3, si o sarcina utila de aproape 2 tone.
In cadrul evenimentului media dedicat noului Ducato MY2020, oficialii Fiat Professional au prezentat varianta electrica a celui mai bine vandut produs al sau, iar membrii juriului International Van of the Year, din care face parte si revista Tranzit, au fost acolo. Noul Ducato BEV (Battery Electric Vehicle) a fost dezvoltat „in-house“ de catre Fiat, pornind de la un studiu detaliat al clientilor sai, prin intermediul caruia au fost colectate date timp de un an de zile, date ce au confirmat faptul ca 25% din piata are deja o atitudine orientata catre vehicule electrice. Clientii interesati de mobilitatea electrica sunt aceeasi care, datorita activitatii specifice, ofera o importanta deosebita factorului TCO – Costul Total de Operare.
Noul Fiat Ducato electric va fi disponibil in aceleasi variante de caroserie ca si modelul clasic si a avea mai multe module de baterii, care vor oferi o autonomie in ciclul NEDC (noul ciclu de conducere european) intre 220 si 360 de km. Pentru a optimiza utilizarea energiei, modelul va fi limitat la o viteza maxima de 100 km/h si va avea o putere maxima de 90 kW, cu un cuplu maximum de 280 Nm. Bateriile sunt montate sub vehicul, astfel ca spatiul de incarcare nu este afectat, mai spune Fiat, astfel ca Ducato se lauda cu cel mai mare volum de incarcare din clasa sa, respectiv intre 10 si 17 m3, alaturi de o sarcina utila de pana la 1,950 de kg, cea mai buna din categorie. Noul Fiat Ducato electric este dezvoltat in urma unei colaborari active cu partenerii Fiat Professional, urmand sa intre, din ianuarie 2020, in flotele a 20 de clienti mari din diverse industrii in cadrul unor proiecte pilot, iar din iulie va fi comercializat in Europa.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit