Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Inmatricularile de microbuze si de autobuze in primele 6 luni ale anului au fost relativ modeste, potrivit evidentelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule (DRPCIV). Asa cum era de asteptat in contextul pandemiei, achizitiile au fost mult reduse, fiind inmatriculate in special vehiculele comandate deja de dinainte. Astfel, cele mai multe autobuze au fost inregistrate in februarie (21 noi, 116 second-hand aflate la prima inmatriculare in Romania si alte 86 tranzactionate pe piata interna) si in iunie (26 noi, 31 SH importate si 49 tranzactionate intern). Martie arata inca bine in cifre, in timp ce aprilie si mai, desi sunt, de regula, luni de varf pentru achizitiile de vehicule, au fost foarte slabe.
In prima jumatate a acestui an s-au inmatriculat, asadar, 69 de autobuze noi, 417 second-hand aflate la prima inmatriculare in tara noastra si 306 second-hand tranzactionate intern. Prin comparatie, in 2019, numai in primele 4 luni fusesera importate deja aproape 550 de autobuze, iar alte 335 fusesera vandute intre transportatorii romani.
Pozitia intai la inmatricularile de autobuze noi in prima jumatate a anului este ocupata de BMC, cu 14 unitati, urmat de Isuzu, cu 11, Dypety si Mercedes-Benz, cu cate 8 unitati. SOR si VAG Bus, din Piatra Neamt, mai figureaza in lista producatorilor care au avut masini noi livrate, cu cate 7 autobuze, urmati de Temsa (5), MAN (3), VDL (2), C&I (2), Otokar si Granton (din China), cu cate o masina.
Preferintele carausilor romani in ceea ce priveste vehiculele second-hand au ramas neschimbate. Astfel, din cele 417 autobuze rulate aflate la prima inmatriculare in Romania nu mai putin de jumatate sunt Daimler Buses: 112 Mercedes-Benz si 100 Setra. Urmeaza MAN, cu 44 de autobuze, Iveco (31), Irisbus (25), Temsa (19), Volvo (16) si Scania (12). Si in ceea ce priveste tranzactiile pe piata interna clasamentul producatorilor este similar, fiind condus de Mercedes-Benz, cu 70 de unitati.

Inmatricularile de microbuze noi s-au ridicat in 2018 la 790 de unitati, similar cu volumele inregistrate in anul anterior. Lideri incontestabili sunt carosierii romani, care au avut de lucru anul trecut. Prima pozitie revine Pacific Tour, cu 206 unitati, urmat de C&E Minibus, cu 189. Mercedes-Benz ocupa locul al treilea, cu 179 de microbuze livrate in 2018; Dypety a vandut 72 de vehicule, C&I Eurotrans XXI, 53, iar Cento Group, 44.
 

Importul de microbuze second-hand ramane modest si in 2018, cu 132 de unitati, in scadere fata de anul anterior, in timp ce 1.353 de microbuze au fost tranzactionate pe piata interna.