Schmitz Cargobull este primul producător de remorci care a inclus axa electrică generatoare pe semiremorca S.KOe Cool în omologarea de tip, consolidându-și reputația de pionier al industriei. Aprobarea a fost acordată oficial de Autoritatea Federală Germană pentru Transport Motorizat (Kraftfahrtbundesamt).
S.KOe Cool îndeplinește toate cerințele legale relevante din UE privind siguranța, mediul și producția și a dovedit asta în timpul unor teste specifice la care au fost supuse și vehiculul în ansamblul său, și componentele. Sistemele au fost aprobate cu sprijinul TÜV Rheinland, iar testul necesar pentru omologarea semiremorcii complet electrice cu trei axe S.KOe Cool a fost efectuat de serviciul tehnic al SGS TÜV.
Datorită acestei omologări, cumpărătorii nu mai au nevoie să facă niciun efort de testare suplimentară.
S.KOe Cool se mai mândrește cu faptul că a primit recent Premiul German pentru Proiecte de Sustenabilitate la categoria „Tehnologie – Energie“. Aceasta are agregat frigorific S.CUe cu aceleași performanțe ca ale unuia diesel și pachet de baterii ce asigură o autonomie de 5-18 ore. Mai exact, cinci ore pentru bunuri congelate la -22 grade Celsius, 5,5 ore pentru două temperaturi, -22 grade Celsius și 2-5 grade Celsius pentru carne și fructe, nouă ore pentru fructe și carne la 2-5 grade Celsius și 18 ore pentru fructe și carne într-o jumătate a semiremorcii și ambalaje, fără temperatură controlată, în a doua jumătate. Toate aceste performanțe au fost determinate în condițiile unei temperaturi exterioare de 17 grade Celșius. Timpul de încărcare este de două ore, iar e-axle încarcă bateria recuperând energie în timpul condusului.
Volvo Trucks are cea mai largă ofertă de camioane electrice cu baterii din industrie, cu 6 modele diferite în producție de serie.
Noua e-axle, prezentată la târgul IAA de la Hanovra, Germania, permite instalarea unui număr și mai mare de baterii pe autocamion prin integrarea motoarelor electrice și a transmisiei în puntea spate. Mai multe baterii înseamnă o autonomie mai mare, ceea ce creează oportunități pentru ca și transporturile pe distanțe lungi să fie electrificate. La camioanele electrice cu pile de combustie, care vor fi introduse în a doua jumătate a acestui deceniu, spațiul suplimentar este util pentru instalarea altor componente.
„Aceasta este o descoperire pentru camioanele electrice și un semnal clar că va exista o cerere uriașă de încărcătoare rapide publice pentru camioanele grele în viitorul apropiat, nu în ultimul rând de-a lungul autostrăzilor”, spune Jessica Sandström, SvP Global Product Management la Volvo Trucks.
Completarea ofertei actuale
Volvo Trucks va începe producția de serie a camioanelor cu noua punte electrificată peste câțiva ani, iar aceasta va completa gama actuală de camioane electrice cu baterii.
„Vom continua cu autocamioanele noastre electrice cu baterii versatile care sunt deja în producție. În prezent, acestea pot acoperi o gamă largă de sarcini de transport. În câțiva ani, vom adăuga această nouă punte spate electrificată pentru clienții care acoperă rute mai lungi decât cele actuale”, continuă Jessica Sandström.
Volvo Trucks are o strategie cu 3 căi pentru a ajunge la emisii zero: camioane electrice cu baterii, camioane electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie care funcționează cu combustibili regenerabili precum biogaz, HVO sau chiar hidrogen verde.
“Sunt necesare soluții tehnice diferite pentru a aborda schimbările climatice, deoarece disponibilitatea infrastructurii energetice și a combustibililor diferă de la o țară și regiune la alta, precum și între diferitele misiuni de transport”, conchide Jessica Sandström.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit