Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

P3 Logistic Parks a continuat să înregistreze o creștere puternică și în prima parte a acestui an, parțial determinată de explozia cererii online, care a alimentat astfel nevoia de spații logistice adaptate sau chiar dedicate. Dezvoltatorul a închiriat suprafețe de circa 60.000 mp, atât extinderi, cât și contracte noi.

Așa cum a specificat Sînziana Pardhan, Managing Director P3 Logistic Parks, în cadrul videoconferinței Tranzit „Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“, circa 60% dintre clienții din P3Bucharest Park A1 au legătură fie cu retailul alimentar de tip IKA, fie cu segmentul de comerț online, motiv pentru care starea de urgență de la începutul anului a presupus o activitate intensă în interiorul parcului, „undeva la ceea ce vedem în perioada sărbătorilor de iarnă,  chiar și aproape de Black Friday în anumite momente“.

Prin urmare, dezvoltatorul de spații industriale și logistice s-a concentrat pe impunerea și respectarea unor măsuri de protecție sanitară pentru protecția angajaților proprii, cât și a clienților, dar și pe asigurarea serviciilor necesare pentru buna desfășurare a activității partenerilor săi. Asta nu înseamnă, a mai explicat Sînziana Pardhan, că perioada de pandemie nu a afectat planurile și estimările făcute la începutul anului, multe dintre discuțiile aflate în derulare fiind amânate sau chiar oprite complet.

Veste bună a fost că undeva începând cu lunile mai, iunie o parte din aceste cerințe au revenit și, cel mai îmbucurător, este că au apărut și cerințe noi. De exemplu, din ultimele trei contracte încheiată în ultimele 30 de zile, două au fost direct sau indirect legate de expansiunea comerțului online“, a afirmat Sînziana Pardhan, precizând în același timp că discuțiile cu noii chiriași au apărut imediat după apariția pandemiei cu virusul COVID-19.

Pentru noi anul acesta, cu toate provocările pe care le-am întâmpinat, până acum a fost un an foarte bun. Pe primele șase luni înregistrăm cifre pozitive, închirieri de aproape 60.000 mp, extinderi de contracte existente, dar și chiriași noi.

Retailerii online care activeaza in sectoarele Electro-IT si Home&Deco ocupa aproximativ 370.000 m2 de spatii de depozitare, iar aceasta suprafata ar putea creste cu cel putin 50% in urmatorii doi ani, pe fondul dezvoltarii comertului online, arata raportul de research Romania E-Commerce lansat de CBRE, liderul pietei de consultanta imobiliara.

Situatia impusa de pandemia COVID-19 a contribuit la dezvoltarea comertului online dupa ce magazinele non-esentiale au fost inchise, in timp ce angajatii au fost nevoiti sa lucreze de acasa, iar copiii sa invete la distanta. Magazinele de electro-IT au ramas deschise pe toata perioada starii de urgenta si au inregistrat vanzari in crestere atat in magazinele fizice, cat mai ales in sectorul online. „Vanzarile online ale retailerilor de electrocasnice sunt in crestere si ne asteptam ca acest lucru sa genereze o nevoie ridicata pentru spatii de depozitare. In prezent, acesti retaileri ocupa o suprafata de 330.000 m2 de spatii logistice, majoritatea depozitelor fiind amplasate in apropiere de Bucuresti, in proiectele dezvoltatorilor P3 si CTP. In urmatoarele 18-24 de luni, suprafata logistica inchiriata de retailerii din Electro-IT ar putea creste cu cel putin 50%”, a declarat Andrei Jerca, Head of Industrial Services, CBRE Romania.
 
O alta categorie de chiriasi care continua sa se extinda pe piata spatiilor industriale este cea a retailerilor din sectorul Home & Deco, mai arata raportul Romania E-commerce, lansat de CBRE. „Retailerii de Home&Deco cu prezenta online ocupau la finalul anului 2019 aproximativ 40.000 m2 de spatii logistice, fiind abia la inceputul expansiunii si investitiilor in sectorul logistic. Unii dintre acestia au ales Bucuresti ca locatie principala pentru magazinele fizice, motiv pentru care si spatiile logistice se afla tot in aceasta zona”, a adaugat Andrei Jerca.