Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peugeot a anunțat actualizarea simultană a tuturor gamelor sale de utilitare, începând cu modelele 100% electrice: e-Partner, e-Expert și e-Boxer. Constructorul francez s-a angajat să ofere cea mai extinsă gamă de vehicule cu zero emisii din piață, astfel că până în 2025 va fi disponibilă o versiune electrică pentru fiecare model. În plus, până în 2030, Peugeot urmează să fie o marcă 100% electrică în Europa.

Noul Peugeot e-Partner are un design actualizat și o autonomie de până la 330 km, grație bateriei de 50 kWh, care propulsează motorul electric de 100 kW (136 CP). Pentru eficiență maximă se recomandă utilizarea modului de conducere Eco. Sunt însă disponibile în  permanență și modurile Power și Normal. Instalarea bateriilor sub podea permite păstrarea volumului util de încărcare, de până la 4,4 m3, în timp ce sarcina utilă este de 780 kg plus o capacitate de tractare de 750 kg.

e-Partner este disponibil în două variante de lungime: Standard Van (4,4 m și compartiment pasageri standard, de maximum 3 locuri) și Long Van (4,75 m și compartiment pasageri standard sau extins, până la 5 locuri).

Compartimentul pasagerilor dispune de planșă de bord nouă, care se remarcă prin ergonomie și finisaje de calitate. Peugeot i-Cockpit are ecran tactil nou, de 10 inch, montat în secțiunea centrală, care controlează sistemul audio și navigația conectată Tom Tom 3D. Conexiunea wireless la Apple Car Play și Android Auto permite preluarea conținutului smartphone-ului pe ecranul central. Volanul include acum comenzi pentru controlul sistemului audio, al vitezei de croazieră și pedale pentru nivelurile de frânare regenerativă. Nu în ultimul rând, scaunele sunt îmbrăcate în tapițerie nouă, rezistentă și mai elegantă.

Vizualizarea perfectă a împrejurimilor este posibilă prin intermediul Dynamic Surround View. E-Partner este echipat cu două camere video: una deasupra ușilor din spate și cealaltă sub oglinda laterală de pe partea pasagerilor. Gama completă de sisteme de asistență la conducere include citirea semnelor rutiere, asistare la menținerea benzii de rulare, frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor și bicicliștilor și limitator de viteză.

În funcție de sursa de energie, încărcarea poate să dureze între 30 de minute și 7,5 ore. Cea mai eficientă este încărcarea la stațiile publice de 100 kW, unde, în doar jumătate de oră, bateria se reîncarcă de la 0 la 80%.

Se estimează ca până în 2025, e-Partner să reprezinte o treime din segmentul european al utilitarelor ușoare. Vehiculul poate fi comandat în continuare cu motoare pe benzină (PureTech, 110 CP) sau diesel (BlueHDi, de 100 sau 130 CP), acestea din urmă combinate opțional cu transmisie automată cu 8 trepte.

Peugeot e-Expert promite o autonomie de până la 350 km, fiind propulsat de același motor electric de 100 kW. Tehnologia de construcție este similară cu cea folosită la e-Partner, iar bateria, de 50 sau 75 kWh, amplasată sub podea, permite păstrarea unui volum util de până la 6,6 m3, sarcină utilă de 1.263 kg și capacitate de tractare de 1.000 kg.

Vehiculul se conduce ușor, grație unei raze de bracare de 12,4 m între borduri (în cazul versiunii Standard, de 4,98 m lungime) și a înălțimii de doar 1,9 m. Varianta mai lungă, Long Van, are 5,33 m.

La fel ca e-Partner, bordul nou este dominat de panoul de instrumente digitale și de ecranul central cu funcție tactilă, având 10 inch (echipare opțională). Există însă mai multe compartimente de depozitare de dimensiuni mari, în special în partea superioară a bordului și pe consola centrală. Design-ul ingenios al suporturilor pentru sticle de la capetele panșei de bord permite susținerea unui smartphone în poziție verticală. Sistemele de asistență pentru șofer care echipează e-Partner (plus controlul la coborârea pantelor – Assist Descend Control și al aderenței – Grip Control) , navigația Tom Tom 3D și sistemul Dynamic Surround View sunt disponibile și pentru modelul mai mare e-Expert.

Timpul de încărcare pentru bateria de 75 kWh este de 45 de minute, dacă este conectată la o stație publică de 100 kW. Peugeot e-Expert va fi disponibil și cu sistem electric cu pilă de combustie pe hidrogen, pentru o autonomie de până la 460 km. De asemenea, vehiculul poate fi comandat în continuare cu motoare diesel de 120, 145 sau 180 CP.

Peugeot e-Boxer vine cu un impresionant motor electric de 200 kW/270 CP și baterie de 110 kWh, ce asigură o autonomie maximă de 430 km. La fel ca la modelele mai mici, sunt disponibile cele trei moduri de rulare, Eco, Power și Normal, dar și patru niveluri de decelerare regenerativă.

Rămâne în continuare disponibilă gama largă de conversii/carosări, grație montării bateriei în partea de jos a vehiculului, dar și volumul util de încărcare maxim de 17 m3, cu o sarcină utilă de 1.500 kg.

Noul e-Boxer este disponibil în mai multe versiuni cu cabine simple sau duble, bazate pe două ampatamente, de 3,45 și 4,04 m.

Vehiculul are faruri full LED și lumini spate redesenate și beneficiază de cea mai largă paletă de sisteme de siguranță și asistență, ce include frână de parcare electrică, servodirecție asistată electric, sistem de acces fără cheie, panou de instrumente complet digital de 7 inch, ecran central de 10 inch cu funcție tactilă, plus pachetul de asistare la rulare de nivel 2, la fel ca și modelele mai mici ale mărcii.

Cea mai mare utilitară Peugeot este echipată cu încărcător trifazic de 11 kW, iar încărcătorul DC de la bord poate fi conectat la o sursă de până la 150 kW, pentru o alimentare de la 0 la 80% a bateriei în 55 de minute.

Marca Peugeot își accelerează planul de electrificare și, începând cu ianuarie 2022, în Europa, își va axa oferta de modele dedicate transportului de persoane – Peugeot Rifter și Peugeot Traveller/Expert Combi – exclusiv pe vehiculele 100% electrice.

În 2022, pentru modelul Rifter, clientii din România vor putea comanda vehicule cu motor termic (BlueHDI), dar exclusiv cu omologare N1.

Profesioniștii, companiile și familiile beneficiază de cele mai bune tehnologii electrice marca Peugeot pentru a-și transporta clienții, partenerii și persoanele apropiate în cel mai mare confort, cu zero emisii de CO2, zero zgomot, zero vibrații, zero miros de combustibil și zero schimbări de trepte de viteză.

„Marca Peugeot se află deja în fruntea mobilității electrice: 75% dintre vehiculele pentru pasageri și 100% dintre vehiculele comerciale ale Mărcii sunt deja disponibile cu un motor electrificat. În 2021, 1 din 6 autovehicule Peugeot vândute în Europa a fost un vehicul electrificat și, în noiembrie, 1 din 5 autovehicule Peugeot vândute a fost un vehicul electrificat. Acest lucru arată că marca Peugeot are oferta potrivită pentru clienții săi și că cererea de vehicule electrificate este într-o continuă creștere rapidă”, a afirmat Linda Jackson, CEO marca Peugeot.

Peugeot e-Rifter este disponibil în versiuni cu 5 sau 7 locuri și este echipat cu motor electric de 100 kW/136 CP și o baterie litiu-ion de 50 kWh ce oferă o autonomie de 280 km (conform ciclului WLTP).

Peugeot e-Traveller este disponibil în 3 versiuni de lungime, cu o baterie de 50 sau de 75 kWh ce alimentează motorul electric de 100 kW/136 CP, pentru a găzdui până la 9 persoane la bord într-un confort sporit, cu o autonomie de până la 330 km (cu bateria de 75 kWh, conform ciclului WLTP).

Pentru clienții care au nevoie de un vehicul mai simplu și cu o capacitate similară pentru transportul de persoane, Peugeot e-Expert face mobilitatea electrică partajată și mai accesibilă. Pentru a facilita deplasările pe distanțe mai mari, e-Expert echipat cu baterie de 50 kWh poate recupera 80% din autonomie în numai 30 de minute.

La Peugeot, electrificarea ia forma tehnologiei plug-in hybrid – cu SUV-ul 3008 sau sedanul și break-ul premium 508 – sau a tehnologiei 100% electrice – cu modelele e-Rifter și e-Traveller, dar și e-208 și e-2008.

Noul 308, lansat de curând pe piață, va fi primul model Peugeot cu o ofertă complet electrificată: versiunile plug-in hybrid disponibile încă de la lansare și versiunile full-electric care vor veni în 2023, atât pentru sedanuri, cât și pentru break-uri.

Marca Peugeot depune eforturi în vederea dezvoltării următoarei generații de vehicule electrificate: în decembrie 2021 a ieșit de pe linia de producție primul e-EXPERT Hydrogen echipat cu tehnologia plug-in fuel cell.

Bazat pe modelul e-EXPERT care a fost votat “International Van of the Year 2021”, e-EXPERT Hydrogen oferă un sistem cu pile de combustie asociat cu 4 rezervoare de hidrogen și o baterie reîncărcabilă. Tehnologia pilelor de combustie permite încărcarea cu hidrogen în doar 3 minute la o stație dedicată. Autonomia vehiculului este de 400 km (conform ciclului WLTP în curs de omologare).