Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peugeot își înnoiește simultan toată gama de utilitare și începe cu modelele electrice

Peugeot a anunțat actualizarea simultană a tuturor gamelor sale de utilitare, începând cu modelele 100% electrice: e-Partner, e-Expert și e-Boxer. Constructorul francez s-a angajat să ofere cea mai extinsă gamă de vehicule cu zero emisii din piață, astfel că până în 2025 va fi disponibilă o versiune electrică pentru fiecare model. În plus, până în 2030, Peugeot urmează să fie o marcă 100% electrică în Europa.

Noul Peugeot e-Partner are un design actualizat și o autonomie de până la 330 km, grație bateriei de 50 kWh, care propulsează motorul electric de 100 kW (136 CP). Pentru eficiență maximă se recomandă utilizarea modului de conducere Eco. Sunt însă disponibile în  permanență și modurile Power și Normal. Instalarea bateriilor sub podea permite păstrarea volumului util de încărcare, de până la 4,4 m3, în timp ce sarcina utilă este de 780 kg plus o capacitate de tractare de 750 kg.

e-Partner este disponibil în două variante de lungime: Standard Van (4,4 m și compartiment pasageri standard, de maximum 3 locuri) și Long Van (4,75 m și compartiment pasageri standard sau extins, până la 5 locuri).

Compartimentul pasagerilor dispune de planșă de bord nouă, care se remarcă prin ergonomie și finisaje de calitate. Peugeot i-Cockpit are ecran tactil nou, de 10 inch, montat în secțiunea centrală, care controlează sistemul audio și navigația conectată Tom Tom 3D. Conexiunea wireless la Apple Car Play și Android Auto permite preluarea conținutului smartphone-ului pe ecranul central. Volanul include acum comenzi pentru controlul sistemului audio, al vitezei de croazieră și pedale pentru nivelurile de frânare regenerativă. Nu în ultimul rând, scaunele sunt îmbrăcate în tapițerie nouă, rezistentă și mai elegantă.

Vizualizarea perfectă a împrejurimilor este posibilă prin intermediul Dynamic Surround View. E-Partner este echipat cu două camere video: una deasupra ușilor din spate și cealaltă sub oglinda laterală de pe partea pasagerilor. Gama completă de sisteme de asistență la conducere include citirea semnelor rutiere, asistare la menținerea benzii de rulare, frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor și bicicliștilor și limitator de viteză.

În funcție de sursa de energie, încărcarea poate să dureze între 30 de minute și 7,5 ore. Cea mai eficientă este încărcarea la stațiile publice de 100 kW, unde, în doar jumătate de oră, bateria se reîncarcă de la 0 la 80%.

Se estimează ca până în 2025, e-Partner să reprezinte o treime din segmentul european al utilitarelor ușoare. Vehiculul poate fi comandat în continuare cu motoare pe benzină (PureTech, 110 CP) sau diesel (BlueHDi, de 100 sau 130 CP), acestea din urmă combinate opțional cu transmisie automată cu 8 trepte.

Peugeot e-Expert promite o autonomie de până la 350 km, fiind propulsat de același motor electric de 100 kW. Tehnologia de construcție este similară cu cea folosită la e-Partner, iar bateria, de 50 sau 75 kWh, amplasată sub podea, permite păstrarea unui volum util de până la 6,6 m3, sarcină utilă de 1.263 kg și capacitate de tractare de 1.000 kg.

Vehiculul se conduce ușor, grație unei raze de bracare de 12,4 m între borduri (în cazul versiunii Standard, de 4,98 m lungime) și a înălțimii de doar 1,9 m. Varianta mai lungă, Long Van, are 5,33 m.

La fel ca e-Partner, bordul nou este dominat de panoul de instrumente digitale și de ecranul central cu funcție tactilă, având 10 inch (echipare opțională). Există însă mai multe compartimente de depozitare de dimensiuni mari, în special în partea superioară a bordului și pe consola centrală. Design-ul ingenios al suporturilor pentru sticle de la capetele panșei de bord permite susținerea unui smartphone în poziție verticală. Sistemele de asistență pentru șofer care echipează e-Partner (plus controlul la coborârea pantelor – Assist Descend Control și al aderenței – Grip Control) , navigația Tom Tom 3D și sistemul Dynamic Surround View sunt disponibile și pentru modelul mai mare e-Expert.

Timpul de încărcare pentru bateria de 75 kWh este de 45 de minute, dacă este conectată la o stație publică de 100 kW. Peugeot e-Expert va fi disponibil și cu sistem electric cu pilă de combustie pe hidrogen, pentru o autonomie de până la 460 km. De asemenea, vehiculul poate fi comandat în continuare cu motoare diesel de 120, 145 sau 180 CP.

Peugeot e-Boxer vine cu un impresionant motor electric de 200 kW/270 CP și baterie de 110 kWh, ce asigură o autonomie maximă de 430 km. La fel ca la modelele mai mici, sunt disponibile cele trei moduri de rulare, Eco, Power și Normal, dar și patru niveluri de decelerare regenerativă.

Rămâne în continuare disponibilă gama largă de conversii/carosări, grație montării bateriei în partea de jos a vehiculului, dar și volumul util de încărcare maxim de 17 m3, cu o sarcină utilă de 1.500 kg.

Noul e-Boxer este disponibil în mai multe versiuni cu cabine simple sau duble, bazate pe două ampatamente, de 3,45 și 4,04 m.

Vehiculul are faruri full LED și lumini spate redesenate și beneficiază de cea mai largă paletă de sisteme de siguranță și asistență, ce include frână de parcare electrică, servodirecție asistată electric, sistem de acces fără cheie, panou de instrumente complet digital de 7 inch, ecran central de 10 inch cu funcție tactilă, plus pachetul de asistare la rulare de nivel 2, la fel ca și modelele mai mici ale mărcii.

Cea mai mare utilitară Peugeot este echipată cu încărcător trifazic de 11 kW, iar încărcătorul DC de la bord poate fi conectat la o sursă de până la 150 kW, pentru o alimentare de la 0 la 80% a bateriei în 55 de minute.

Articole similare

Ad