Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Furnizorul global de logistică DACHSER a pus în funcțiune 12 camioane MAN eTGX complet electrice pe 21 februarie. Cu aceste tractoare speciale pentru camioane ultra-low-liner, DACHSER își poate extinde acum flota de e-truck-uri în continuă creștere în activitatea sa de transport de volum mare cu mega-remorci.

Aceste remorci dispun de o înălțime interioară suplimentară de 20 cm, deoarece zona de încărcare se află la puțin sub 100 cm deasupra suprafeței drumului. Acest lucru mărește spațiul de încărcare disponibil cu 8 metri cubi, menținând în același timp aceeași lungime și lățime și menținând înălțimea totală sub limita de 4 m din Germania. Cu încărcare pe două punți, o mega-remorcă oferă spațiu pentru 67 de euro-paleturi.

„Pentru DACHSER, acesta este un nou pas spre a face camioanele electrice pe deplin potrivite pentru transportul pe distanțe lungi”, explică Stefan Hohm, Chief Development Officer la DACHSER, care a primit noile camioane electrice de la Dr. Frederik Zohm, membru al Comitetului executiv pentru cercetare și dezvoltare la MAN Truck & Bus. „Ne bazăm în întregime pe remorci cu o înălțime interioară mai mare în rețeaua noastră europeană de grupaj din 2021, deoarece acestea sunt mai economice și mai eficiente din punct de vedere al utilizării resurselor decât remorcile standard pe parcursul călătoriilor lungi. Faptul că acum putem tracta aceste remorci complet electric cu camioanele MAN eTGX ultra-low-liner ne ajută să realizăm o logistică și mai durabilă.”

Cele douăsprezece tractoare eTGX ultra-low-liner au fost preluate de viitorii lor șoferi direct de la uzina de producție MAN Truck & Bus din München și duse la locațiile lor din Germania.  În plus, Müller Fresh Food Logistics din Țările de Jos operează un eTGX din decembrie 2024. DACHSER a achiziționat compania de logistică alimentară în 2023.

„Acum că marile companii de logistică, precum DACHSER, își echipează treptat flotele cu camioane electrice, putem vedea că tranziția către propulsoarele cu emisii zero în logistică devine o realitate. Autocamionul nostru MAN e-truck are un concept modular de baterie și este proiectat pentru a fi adaptabil la toate aplicațiile comune de transport, astfel încât clienții noștri nu trebuie să își reducă așteptările în comparație cu un camion cu motor convențional. Aceasta înseamnă că, în calitate de tractor de camion ultra-low-liner pentru transporturi de volum mare, chiar și cu cel mai scurt ampatament posibil, MAN e-truck oferă în continuare capacitatea maximă a bateriei pentru o autonomie de aproximativ 500 km”, a declarat Dr. Zohm la predarea oficială.

„Pentru DACHSER, acesta este un nou pas în direcția realizării unor e-truck-uri pe deplin adecvate pentru transportul pe distanțe lungi”, Stefan Hohm, director de dezvoltare la DACHSER.

DACHSER implementează sistematic e-truck-uri

Urmărind o strategie pe termen lung de protecție a climei și concentrându-se pe eficiență, inovare și responsabilitate incluzivă, DACHSER deschide calea pentru o logistică durabilă împreună cu clienții și partenerii săi. În 2015, furnizorul de servicii logistice a început să utilizeze vehicule electrice cu baterii pentru livrări în centrul orașelor cu zero emisii locale. Acesta are trei locații de e-mobilitate în Germania, în care testează camioane fără emisii pentru logistica de grupaj și studiază interacțiunea dintre sistemele fotovoltaice, stocarea bateriilor, sistemele inteligente de încărcare și infrastructura de încărcare.

Mercedes-Benz Trucks și-a încheiat recent cu succes turneul de vânzări în toată Europa. Cele trei e-truck-uri au parcurs peste 5.000 km prin Germania, Austria, Italia, Olanda și Belgia, iar acum s-au întors la Wörth am Rhein. Mercedes-Benz Trucks Sales a organizat un total de 14 evenimente pentru clienți, cu peste 1.000 de invitați și 1.250 de test drive-uri. Pe parcursul întregului turneu, bateriile eActros au fost încărcate în mare parte la stațiile de încărcare publice.

Stina Fagerman, șefa departamentului de marketing, vânzări și servicii de la Mercedes-Benz Trucks: „Roadshow-ul eActros a fost un succes pe toate planurile. Schimbul direct cu clienții a fost extrem de valoros pentru noi. Clienții noștri au putut testa e-camioanele în mod extensiv și ușor pe piețele lor respective și au beneficiat de servicii complete de consultanță din partea experților noștri în domeniul electronic. În același timp, eActros-urile noastre au stăpânit întregul tur cu încredere și calm, în ciuda topografiei solicitante.”

eActros 300/400 pentru transportul de distribuție

Două eActros 300 (4×2) și un eActros 400 (6×2) au fost folosite pentru roadshow. Mercedes-Benz eActros cu baterii electrice pentru transportul greu de distribuție Mercedes-Benz eActros a ieșit de pe linia de producție de la uzina din Wörth începând cu 2021. Bateriile modelului eActros sunt formate din trei (eActros 300) sau patru pachete de baterii (eActros 400), fiecare cu o capacitate instalată de 112 kWh. Cu patru pachete de baterii, eActros 400 are o autonomie de până la 400 km. Nucleul tehnologic al autocamionului electric este unitatea de tracțiune, o punte rigidă electrică cu două motoare electrice integrate și transmisie cu două viteze. Cele două motoare răcite cu lichid produc o putere continuă de 330 kW și o putere maximă de 400 kW. În plus, cu un stil de conducere anticipativ, energia electrică poate fi recuperată prin recuperare. Energia recuperată în timpul frânării este returnată în bateriile eActros și este apoi disponibilă din nou pentru propulsie.