Mercedes-Benz Trucks și-a încheiat recent cu succes turneul de vânzări în toată Europa. Cele trei e-truck-uri au parcurs peste 5.000 km prin Germania, Austria, Italia, Olanda și Belgia, iar acum s-au întors la Wörth am Rhein. Mercedes-Benz Trucks Sales a organizat un total de 14 evenimente pentru clienți, cu peste 1.000 de invitați și 1.250 de test drive-uri. Pe parcursul întregului turneu, bateriile eActros au fost încărcate în mare parte la stațiile de încărcare publice.
Stina Fagerman, șefa departamentului de marketing, vânzări și servicii de la Mercedes-Benz Trucks: „Roadshow-ul eActros a fost un succes pe toate planurile. Schimbul direct cu clienții a fost extrem de valoros pentru noi. Clienții noștri au putut testa e-camioanele în mod extensiv și ușor pe piețele lor respective și au beneficiat de servicii complete de consultanță din partea experților noștri în domeniul electronic. În același timp, eActros-urile noastre au stăpânit întregul tur cu încredere și calm, în ciuda topografiei solicitante.”
eActros 300/400 pentru transportul de distribuție
Două eActros 300 (4×2) și un eActros 400 (6×2) au fost folosite pentru roadshow. Mercedes-Benz eActros cu baterii electrice pentru transportul greu de distribuție Mercedes-Benz eActros a ieșit de pe linia de producție de la uzina din Wörth începând cu 2021. Bateriile modelului eActros sunt formate din trei (eActros 300) sau patru pachete de baterii (eActros 400), fiecare cu o capacitate instalată de 112 kWh. Cu patru pachete de baterii, eActros 400 are o autonomie de până la 400 km. Nucleul tehnologic al autocamionului electric este unitatea de tracțiune, o punte rigidă electrică cu două motoare electrice integrate și transmisie cu două viteze. Cele două motoare răcite cu lichid produc o putere continuă de 330 kW și o putere maximă de 400 kW. În plus, cu un stil de conducere anticipativ, energia electrică poate fi recuperată prin recuperare. Energia recuperată în timpul frânării este returnată în bateriile eActros și este apoi disponibilă din nou pentru propulsie.
Testele de iarnă desfășurate de Mercedes-Benz Trucks la Rovaniemi, în Finlanda, au reunit vehicule din diferite serii de modele, inclusiv prototipuri ale eActros LongHaul cu baterie electrică, a cărui intrare în producția de serie este planificată pentru 2024, a eActros 300, precum și Actros L cu propulsie convențională cu motor diesel. În condiții climatice extreme, pe drumuri înzăpezite și înghețate, cu vânturi puternice și temperaturi de până la minus 25 de grade, echipa de dezvoltare a constructorului german a testat modelele individuale pentru a găsi posibile măsuri pentru optimizarea ulterioară.
„Testarea produselor în condiții extreme de iarnă reprezintă o parte esențială a dezvoltării acestora în ceea ce privește sistemele de propulsie alternativă. Companiile de transport trebuie să se poată baza pe camioanele noastre electrice în cele mai dificile medii de lucru, așa cum sunt obișnuiți cu vehiculele cu propulsie convențională. Din acest motiv, inginerii de testare din Finlanda au pus vehiculele la încercare timp de șase săptămâni”, a declarat Dr. Christof Weber, Head of Global Testing Mercedes-Benz Trucks.
În cadrul testelor au fost analizate toate funcțiile și sistemele instalate, cum ar fi asistența la schimbarea benzilor de circulație ca parte a Active Sideguard Assist sau ghidarea activă a benzii cu Active Drive Assist în Actros L. Întrucât au fost trecute mai multe granițe naționale s-a putut măsura impactul marcajelor de benzi specifice fiecărei țării, semnele de circulație sau date de pe harta digitală privind performanța sistemelor de asistență instalate în camioane.
Faptul că vehiculele au fost testate pe perioade lungi de timp a permis, de asemenea, evaluarea anumitor aspecte legate de confort, cum ar fi scaunului șoferului.
În cazul eActros LongHaul și a tractorului eActros 300, experții au acordat o atenție deosebită proprietăților bateriei și transmisiei electrice de pe șantier în condiții meteorologice nefavorabile. În acest scop, au fost testate, printre altele, pornirea, protecția componentelor unității electrice la temperaturi scăzute, funcționarea software-ului și a interfețelor. În plus, sistemele de management termic și energetic au fost supuse unor teste intensive. Ambele asigură că atât sistemul de propulsie, cât și cabina șoferului sunt controlate corect și eficient din punct de vedere energetic, chiar și la temperaturi joase. S-a văzut, de exemplu, că eActros LongHaul încălzește, în general, cabina mai repede decât un camion diesel, datorită circuitului său de încălzire mai mic, cu putere ridicată. Totuși, deoarece energia pentru aceasta este preluată din bateriile instalate în vehicul și, prin urmare, autonomia este redusă, așa-numita „precondiționare“ a camionului electric (pregătirea înainte de plecarea în cursă) la o stație de încărcare este recomandată. După precondiționare, eActros LongHaul pierde mai puțin din autonomie chiar și la temperaturi extrem de scăzute.
„Suntem foarte mulțumiți de rezultate. Testele bateriilor și ale proprietăților transmisiei electrice la temperaturi extreme sau ale proprietăților de conducere ale vehiculului pe drumuri alunecoase și înghețate arată că, și în condiții de iarnă, camioanele Mercedes-Benz cu baterii sunt complet operaționale”, a precizat Dr. Weber.
Testul de iarnă a inclus și teste privind proprietățile de conducere și frânare pe suprafețe cu diferite niveluri de aderență, precum și impactul nămolului, de exemplu, asupra eficienței senzorilor sistemelor de asistență ale șoferului. De asemenea, a fost testat modul în care Asistentul de stabilitate a remorcii poate reduce riscul derapajului ansamblului în timpul virajelor sau al manevrelor evazive pe drumurile de iarnă și modul în care MirrorCam gestionează diferite condiții de contrast pe gheață și zăpadă.
Autotractorul eActros 300, lansat la IAA Transportation 2022, poate fi cuplat cu toate modelele de semiremorci europene obișnuite, ținând cont de lungimea totală maximă admisă a ansamblului. Camionul electric se bazează pe aceeași tehnologie ca și eActros 300/400. Trei baterii, fiecare având capacitatea de 112 kWh, permit o autonomie de până la 220 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei. Producția de serie este programată să înceapă în a doua jumătate a 2023.
Anul viitor, eActros LongHaul este programat să intre în producția de serie. Vehiculul va fi echipat cu baterii LFP (Litiu-Fier-Fosfat) și va avea o autonomie de aproximativ 500 de km. Prezentat în premieră la IAA, prototipul eActros LongHaul a fost distins cu „Premiul pentru inovație 2023” de către juriul Truck of the Truck of the Year.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit