Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania de curierat Sameday, lider pe segmentul livrărilor out-of-home și unul dintre principalii jucători din piața de curierat, a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 11% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Astfel, evoluția pozitivă a companiei depășește dinamica pieței, fiind rezultatul investițiilor constante în tehnologie, dezvoltarea ecosistemului de servicii accesibile magazinelor online și majorării de cumpărături cu livrare la easybox.

Sameday a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri majorată cu 23% față de anul precedent, atingând 736 de milioane de lei în România și 833 de milioane de lei la nivelul grupului. Totodată, compania a obținut o creștere de două cifre a cifrei de afaceri pentru al optulea an consecutiv. Comparativ cu media pieței, rezultatele Sameday indică faptul că a reușit să își consolideze poziția, având cea mai dinamică creștere din segmentul serviciilor de curierat, care au înregistrat o evoluție medie a cifrei de afaceri de circa 7% față de anul anterior. Peste 90% dintre livrările generate de Sameday au fost e-commerce, ceea ce indică faptul că numărul în creștere a magazinelor online apelează la serviciile curierului introducând livrarea la easybox în țară. 

În ultimii doi ani, Sameday a investit peste 500 de milioane de lei în dezvoltarea capacității operaționale și crearea de servicii de livrare facilitate de tehnologie, din care 150 de milioane de lei au fost atribuiți numai în România anul trecut. Printre cele mai importante direcții investiționale au fost extinderea rețelei easybox, tehnologia de sortare și livrare și totodată dezvoltările software.

În prezent, Sameday operează 4.720 de easybox-uri la nivel regional, iar peste 3.800 din acestea sunt amplasate în România. În orașele din țară, clienții pot parcurge până la un easybox în aproximativ 5 minute, datorită proximității. Potrivit unor cercetări comandate în luna mai de Sameday, preferința clienților pentru easybox este de 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă.

„În 16 ani de activitate am investit constant în dezvoltarea unui ecosistem de livrare care facilitează creșterea magazinelor online și impactează pozitiv experiența clienților. Valoarea pe care o aducem magazinelor online prin servicii digitalizate de livrare, deschidere internațională și o experiență de client îmbunătățită constant creează un cerc virtuos. Astfel partenerii noștri se dezvoltă, iar Sameday evoluează odată cu ei. În 2022 am depășit cu 84% rezultatele anului 2020, an de cotitură pentru Sameday, când am văzut o creștere de 142% a cifrei de afaceri. În ciuda contextului economic incert, premisele acestui an se arată a fi favorabile. Ca și până acum ne propunem să abordăm cu agilitate și curaj perioada următoare. Suntem deja o companie matură, iar focusul nostru va rămâne consolidarea operațiunilor din țară și din regiune și optimizarea serviciilor oferite magazinelor online și consumatorilor.”,

a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.

Obiectivul Sameday rămâne consolidarea rețelei easybox spre o direcție strategică, având ca scop îmbunătățirea experienței clienților și optimizarea calității serviciilor oferite prin susținea dezvoltării magazinelor online. Conform aceluiași studiu, 68% dintre clienții magazinelor online aleg comercianții care oferă livrare în easybox.

Același studiu arată că în proporție de 88% clienții magazinelor online consideră că este important să beneficieze de mai multe opțiuni de retur. În acest sens, Sameday a introdus în martie opțiunea de retur în easybox pentru toți comercianții online, oferind gratuitate până la finalul anului pentru magazinele care activează serviciul în această vară.

Compania de curierat încurajează magazinele online din România să își extindă activitatea la nivel internațional. Mai mult, prin deschiderea operațiunilor în Ungaria în 2020 și în Bulgaria în 2022, Sameday va permite crearea unei zone cu livrare deschisă și integrată digital.

„În fiecare an ne străduim să îmbunătățim serviciile în beneficiul clienților noștri, oferind consumatorilor o livrare fără griji, iar magazinelor online control și flexibilitate. În acest sens, am început anul 2023 cu servicii noi, care au în focus satisfacția comercianților și consumatorilor online care ne aleg. Pentru clienții de business am lansat serviciul de predare personală în easybox, prin care au un control mai bun asupra timpilor de livrare și confortul de a alege momentul predării coletului, în orice easybox din rețeaua Sameday. Acest produs este creat pentru a sprijini creșterea afacerilor aflate în etapă de scalare.”,

a precizat Elena Stoica, Chief Marketing & Customer Experience Officer.

Rezultatele studiului comandat de Sameday dezvăluie o schimbare importantă în preferințele consumatorilor în ceea ce privește metodele de livrare. Potrivit analizei, 84% dintre consumatorii online din mediul urban fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună, iar 20% dintre aceștia preferă opțiunile de comerț electronic o dată pe săptămână sau chiar mai des. În același timp, retailul tradițional este vizualizat de 88% dintre respondenți cel puțin o dată pe săptămână.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 800 de consumatori online din mediul urban în aprilie 2023. De asemenea, cercetarea demonstrează oportunitatea de dezvoltare a comerțului electronic și nevoia unei atenții sporite acordate de magazinele online tacticilor de retenție a clienților.

În prezent, clienții magazinelor online au așteptări ridicate de la companiile care le livrează coletele, peste 80% dintre consumatorii din mediul urban își doresc respectarea promisiunii de livrare de către compania de curierat și oferirea de informații privind ziua și ora livrării. Mai mult, curierii trebuie să acorde atenție manipulării coletelor. De asemenea, integritatea coletului este importantă pentru 84% dintre cumpărătorii online, iar în cazul unor probleme doresc soluționarea rapidă a sesizărilor.

86% dintre consumatori folosesc soluția easybox atât pentru livrarea produselor comandate online, cât și pentru returul acestora

Soluția de livrare out-of-home, easybox, a crescut constant în preferințele consumatorilor de e-commerce. Principalele trei motive pentru care cumpărătorii online aleg easybox pentru livrarea și returul comenzilor fiind controlul asupra timpului propriu, ușurința de folosire și rapiditatea procesului. Totodată, opțiunea easybox a ajuns la 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă comparativ cu anul trecut, acesta depășind pentru prima dată în mediul urban varianta pentru livrarea la adresă.

Din punct de vedere al livrării, 61% dintre utilizatori sunt mulțumiți că își pot urma rutina zilnică fără întreruperi, ceea ce a rezultat o tendință crescută de apreciere a flexibilității și controlului dat de easybox. În termeni de retur, easybox este apreciat în special pentru modul facil de utilizare.

Raportat la alte metode de livrare out-of-home, 85% dintre respondenți au mărturisit că preferă lockerele automate vs. 15% în locul soluțiilor de tip pick-up & drop off.

„Diversitatea opțiunilor de livrare oferite de partenerul de curierat, calitatea livrării și experiența pe care acesta o creează clientului final sunt criterii avute în vedere de magazinele online partenere Sameday, care înțeleg dinamica pieței si adoptă soluții care cresc frecvența de cumpărare. Cercetarea derulată vine să reconfirme importanța deschiderii comercianților online, de a răspunde așteptărilor în continuă dezvoltare ale clienților, împreună cu partenerul de last mile. Cu ajutorul serviciului easybox, dezvoltat pentru consumator împreună cu consumatorul, Sameday a ascultat, a înțeles și a îmbunătățit continuu experiența de livrare a cumpărătorilor online din România. easybox devine metoda preferată de livrare a românilor din mediul urban, și aduce mai multă conveniență, flexibilitate și predictibilitate: livrare fără griji marca Sameday.”,

a precizat Elena Stoica, Chief Marketing and Customer Experience Officer.

86% dintre consumatori utilizează regulat serviciul easybox pentru livrarea și returul produselor comandate online, iar câteva dintre motivele aprecierii acestuia sunt confortul și autonomia, prin care se creează o experiență fără cusur.

Pentru magazinele online care dispun de livrarea în easybox, evoluția pozitivă a serviciului se traduce în promisiune de valoare pentru cumpărătorii online. 68% dintre respondenții cercetării afirmă că opțiunea de livrare în easybox le influențează decizia de cumpărare, mai exact 68% aleg cu prioritate magazinele online care oferă livrare în easybox.

De asemenea, studiul a evidențiat retururile și preferințele legate de easybox care au crescut semnificativ în comparație cu anul anterior, în timp ce returnările la adresa fixă au scăzut considerabil. Cumpărătorii preferă comoditatea de a-și putea preda retururile într-o locație sigură și accesibilă, în loc să aștepte un curier la domiciliu. Metoda preferată de retur la easybox este printre soluția a 42% dintre respondenți, în creștere față de 25% înregistrat în 2022.

În România, există un easybox la 5.000 de persoane, cu o medie în orașe de 3 minute de mers pe jos între două lockere. Respondenții studiului au precizat că proximitatea este definitorie în decizia de folosire a unui locker. În plus, consumatorii care nu sunt utilizatori de easybox spun că motivul principal pentru care nu folosesc easybox este legat de lipsa proximității. Rețeaua easybox numără în prezent 3.800 de unități în România, iar Sameday are în plan continuarea expansiunii acesteia.

„La Sameday, suntem dedicați să oferim clienților noștri cele mai bune servicii de curierat, adaptate nevoilor lor în permanență. Adopția în continuă creștere a easybox ca metodă preferată de livrare și returnare subliniază importanța comodității și accesibilității în fiecare punct de interacțiune cu clientul. În ultimele luni observăm o schimbare semnificativă în preferințele clienților și ne bucurăm să acoperim o parte dintre ele cu lansarea serviciului de retur la easybox. Ne angajăm să dezvoltăm și să îmbunătățim această soluție care a devenit un element esențial în a oferi o experiență completă, care consolidează încrederea și crește nivelul de loializare în rândul consumatorilor online. Sute de comercianți au activat beneficiul pentru clienții lor, de aceea datorită succesului înregistrat, am decis să prelungim campania de gratuitate a serviciului. Odată implementat, returul în easybox aduce beneficii aproape imediate care au impact în satisfacția clienților. Așa că, ne dorim să-l oferim gratuit cât mai multor business-uri online.”,

a declarat Lucian Baltaru, CEO, Sameday Group.