Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, inaugurează oficial easybox-ul cu numărul 5.101, montat la Cabana Dichiu, la o altitudine de 1.596 de metri. Astfel, compania de curierat depășește recordul național privind numărul de locații easybox, consolidându-și poziția de lider pe piața serviciilor de livrare națională și regională.
De la lansarea primului easybox în toamna lui 2018, SAMEDAY a transformat fundamental modul în care românii primesc coletele comandate online. Conform studiilor derulate de companie, 95% dintre cumpărătorii online din mediul urban folosesc deja easybox pentru pentru primirea sau trimiterea de colete. În același timp, preferința acestora pentru livrarea la easybox este în continuă creștere. 58% dintre consumatorii din mediul urban alegând easybox în detrimentul serviciului de livrare la domiciliu.
„Acum șapte ani instalam primul easybox în București, cu obiectivul de a pune la dispoziția clienților noștri o metodă de livrare eficientă, care oferă predictibilitate, control și confort. Astăzi știm că am schimbat paradigma industriei de curierat, deschizând un trend în livrări și transformând livrarea la easybox în criteriu de selecție a magazinului online. Depășirea pragului de 5.101 easybox-uri instalate în România reprezintă un pas înainte pentru creșterea penetrării e-commerce-ului și îmbunătățirea experienței de livrare și de trimitere a coletelor pentru clienții finali. Drumul nostru continuă.”, a precizat Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.
În România s-au livrat 160 de milioane de colete în easybox-urile SAMEDAY
SAMEDAY și-a îmbunătățit constant acoperirea națională a rețelei easybox, ajungând în peste 700 de localități din România, în martie 2025. De asemenea, a livrat 160 de milioane de colete în lockere, echivalentul întregii populații a Europei Centrale și de Est.
Din punct de vedere al coletelor încărcate în easybox, cea mai activă zonă este București-Ilfov care a înregistrat peste 61 de milioane de livrări, reprezentând 38% din totalul expedierilor din țară. Clujul a devenit hub-ul regional pentru Transilvania, marcând peste 12 milioane de colete livrate în easybox și confirmând preferința clujenilor pentru soluțiile moderne de livrare. Podiumul centrelor regionale, care au adoptat masiv livrarea la easybox, este completat de Timiș, cu peste 8 milioane de expedieri, și Iași, cu 7,5 milioane.
Cu toate acestea, București-Ilfov rămâne principalul hub logistic din perspectiva numărului de easybox-uri active, urmată de județele Cluj, Timiș și Iași.
Conform datelor SAMEDAY, un destinatar care a ales livrarea la easybox în 2024 a primit 38 de comenzi. Rețeaua easybox a generat un fenomen remarcabil prin creșterea frecvenței de utilizare. Cifrele arată că peste 42.400 de clienți au accesat easybox între 100 și 149 de ori pe parcursul anului trecut, în timp ce aproape 21.000 de români au devenit super-utilizatori, cu peste 150 de colete livrate la easybox.
În vârful piramidei, s-a identificat un grup format din peste 400 de super-fani care au utilizat serviciul de peste 300 de ori. Printre aceștia, există utilizatori cu peste 1.000 de livrări în 2024.
Această clusterizare demonstrează accelerarea cererii pentru serviciul easybox din partea unui segment de consumatori care au adoptat definitiv această soluție de livrare. Printre aspectele pe care utilizatorii le apreciază cel mai mult în utilizarea la easybox se numără flexibilitatea oferită, experiența de utilizare simplă, proximitatea și disponibilitatea 24/7.
„În contextul în care timpul a devenit cea mai valoroasă resursă, SAMEDAY easybox este soluția care oferă flexibilitate totală în preluarea sau trimiterea de colete. Studiile noastre arată că a putea include livrarea sau ridicarea unui colet în rutina zilnică este aspectul cel mai apreciat de utilizatorii easybox. Prin ecosistemul de servicii și prin aplicația SAMEDAY App ne asigurăm că răspundem așteptărilor în creștere ale consumatorilor moderni și că ajutăm utilizatorii să devină »fani ai comenzilor la easybox«.”, a adăugat Elena Stoica, VP Marketing & Growth SAMEDAY Group.
SAMEDAY își propune extinderea rețelei din România cu încă 1.200 de noi easybox-uri și suplimentarea punctelor de livrare de tip shop-in-shop active național. Totodată, a inclus în lista localităților de interes și orașe mici și comune cu o populație mai mică de 2.000 de locuitori.
Compania va continua ritmul investițiilor în rețeaua de livrare și predare a coletelor din afara casei, formată din rețeaua SAMEDAY easybox și punctele SAMEDAY point din cadrul magazinelor de proximitate.
Sameday, prima companie de curierat din România care s-a extins în afara granițelor, a încheiat 2023 cu o creștere a veniturilor la nivel de grup de peste 25%, depășind 1 miliard de lei, ca urmare a strategiei de investiții și a extinderii cotei de piață. Compania încheie astfel un nou an cu creștere de două cifre a rezultatelor financiare, păstrând direcția pozitivă a ultimilor ani.
În 2023, numărul de magazine online care au ales să lucreze cu Sameday a crescut cu 43% comparativ cu anul precedent, ajungând la peste 24.000. Această evoluție demonstrează încrederea companiilor, în special a magazinelor online, în serviciile oferite de curierul care a introdus easybox în piața din România. Totodată, este un rezultat direct al consolidării relațiilor din piața locală, dar și al extinderii pe piața internațională.
„Anul 2023 a fost pentru Sameday un capitol important din evoluția companiei, pentru că am cules roadele investițiilor pe care le-am făcut în ultima perioadă. Cu mândrie remarcăm o creștere semnificativă în toate sectoarele de activitate, confirmând angajamentul nostru constant față de inovație, calitate și îmbunătățirea experienței clienților. Retrospectiva acestui an abundent în realizări ne motivează să continuăm să definim standardele în industria de curierat și să oferim soluții logistice care să sprijine dezvoltarea ecosistemului eCommerce – curierat la nivel de regiune”, a declarat Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
Sameday a investit în 2023 peste 100 de milioane de lei în experiența clienților
La nivel de grup, Sameday a investit anul precedent peste 100 de milioane de lei, cele mai mari sume fiind direcționate către implementarea de soluții tehnologice menite să îmbunătățească experiența clienților, capacitatea de procesare și rețeaua easybox. Aceste investiții au dus la transparență sporită și un control mai mare asupra proceselor logistice, consolidând încrederea clienților în serviciile companiei.
Începând cu 2023, Sameday oferă servicii de livrare și clienților persoane fizice, extinzând astfel gama de produse de livrare oferite consumatorilor. În luna noiembrie, compania a lansat serviciul SAMEDAY easyway, cu ajutorul căruia oricine poate trimite colete de la un easybox la altul.
easybox continuă creșterea în preferințele cumpărătorilor
Prin intermediul rețelei easybox, Sameday a livrat în 2023 peste 41 de milioane de colete, înregistrând astfel o creștere de 47% față de anul anterior.
Popularitatea easybox se datorează faptului că oferă flexibilitate, lockerele sunt simplu de utilizat, iar clienții le preferă și datorită proximității față de zonele de reședință. La finalul anului 2023, rețeaua transfrontalieră easybox număra 5.009 unități. În România, rețeaua de lockere include 3.903 de unități, disponibile în 464 de localități, în timp ce în Ungaria sunt 700 de lockere în 281 de localități, iar Bulgaria acoperă 61 de localități cu 406 lockere.
Sameday continuă și extindere pe piața internațională
Sameday a livrat, în 2023, peste 80 de milioane de colete în România, Ungaria și Bulgaria. În ciuda contextului economic imprevizibil, Sameday Group și-a consolidat poziția în piața est-europeană, extinzându-și prezența în Ungaria și Bulgaria, țări care au înregistrat creșteri impresionante pe diferite paliere la finalul anului 2023.
Astfel, Sameday a devenit un liant important pentru extinderea magazinelor online din România dincolo de granițele țării prin livrări transfrontaliere rapide și fiabile. Comparativ cu anul 2022, în 2023 numărul magazinelor online care au optat pentru serviciul de trimiteri crossborder s-a dublat, înregistrând o creștere de 106%.
Evoluția Sameday din ultimul an reflectă eforturile constante de a oferi servicii complete de livrare și soluții logistice inovatoare clienților săi. Serviciile de livrare în afara țării și rezultatele obținute de subsidiarele companiei din Ungaria și Bulgaria au avut un rol important în acest rezultat. În 2023, Sameday a încheiat al treilea an de activitate în Ungaria și primul an complet în Bulgaria, piață unde a intrat în 2022.
Sameday Group estimează investiții de peste 300 de milioane de lei în 2024
Sameday Group își propune să mențină această traiectorie de succes și în 2024, astfel se va concentra pe îmbunătățirea experienței clienților și adoptarea de tehnologii inovatoare. În acest an, compania are în plan să investească peste 300 de milioane de lei, iar cei mai mulți bani vor fi direcționați către extinderea rețelei easybox, tehnologie și optimizarea capacității și vitezei de procesare și livrare.
După rezultatele din România, compania își dorește să exporte și la nivel regional produsele digitale care îmbunătățesc experiența consumatorilor și a partenerilor. Printre acestea se numără SAMEDAY App (aplicația mobilă creată pentru a aduce clienților finali transparență și opțiuni diverse pentru controlul procesului de livrarea al coletelor), UNNO (aplicația de ticketing dedicată partenerilor prin care se poate urmări în timp real statusul solicitărilor), IDM (Interactive Delivery Management – soluție care oferă predictibilitate asupra intervalului de livrare) și SAMY (asistentul virtual care oferă clienților asistență non-stop).
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționare...
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).