Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz Trucks a lansat eActros pentru distribuție grea în 2021 și își propune ca din 2024 să vândă și modelul pentru transport pe distanțe lungi, a cărui autonomie ar urma să fie de 500 km cu o singură încărcare a bateriei și care va permite o reîncărcare de mare performanță.

Primele prototipuri ale acestui model de 40 t se află deocamdată în teste interne, iar testele pe șosele publice ar trebui să înceapă în ultima parte a lui 2022.

În paralel, producătorul pregătește modele eActros 300 și eActros 400, iar din iulie eEconic, pentru utilizare în orașe, ar trebui să iasă de pe linia de producție de la Wörth ca al doilea vehicul de serie complet electric. Asta pentru că obiectivul Mercedes-Benz Trucks este ca până în 2030 peste 50% din vehiculele sale noi folosite în Europa să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2.

În ceea ce privește posibilitatea de reîncărcare în depozit, producătorul colaborează cu Siemens Smart Infrastructure, Engie și EVBox Group, iar pentru încărcare în stații publice reamintim că a fost creat un parteneriat între Daimler Trucks, Traton Group și Volvo Group, care va asigura dezvoltarea și exploatarea unei rețele europene performante pentru camioane grele și autocare pentru distanțe lungi, care să fie la dispoziția tuturor utilizatorilor, indiferent de mărcile de vehicule pe care le au în flote.

Utilizat de obicei in inima oraselor pe timpul noptii sau dimineata devreme, in operatiuni pe distante scurte precum colectarea gunoiului sau aprovizionarea magazinelor, autotractorul Mercedes-Benz Econic primeste acum mai multe sisteme de asistenta pentru imbunatatirea sigurantei active si pasive.
 

Cu a patra generatie a sistemului Active Brake Assist, producatorul german prezinta acum un sistem de asistenta capabil sa protejeze pietonii. Astfel, soferul lui Econic este avertizat in legatura cu potentiala coliziune si, in acelasi timp, sistemul initiaza automat o franare partiala, anunta Mercedes-Benz. In acest fel soferul poate evita impactul prin franarea totala sau printr-o manevra de virare a autotractorului. Active Brake Assist 4 este adaptat provocarilor pe care le genereaza traficul urban: sistemul poate detecta pietoni aflati in miscare in orice situatie de trafic, ca de exemplu daca intra pe banda camionului din laterial, daca apar de dupa un obstacol sau daca merg paralel cu camionul. In echiparea standard, modelul Econic era echipat cu cea de-a treia generatie a sistemului de asistenta, care era deja peste cerintele UE in materie de siguranta ce vor fi introduse la nivel de standard in noiembrie 2018, de aceea, afirma producatorul, noul sistem cu avertizare de pietoni (oferita optional) este o tehnologie activa de siguranta cu mult peste cerintele legale.
De asemenea, modelul poate fi echipat si cu sistemul Sideguard Assist (Asistenta din lateral). Daca este un obiect in miscare in partea dreapta a soferului, acesta este avertizat prin aprinderea unui LED in forma de triunghi pe stalpul A, pozitionat la nivelul ochilor. In acest fel, atentia soferului este atrasa catre oglinda retrovizoare. In cazul in care exista riscul de coliziune, LED-ul este luminat in culoarea rosie si clipeste de cateva ori, in paralel cu un sunet de avertizare.