A rămas mai puțin de un an până la următoarea ediție, care va avea loc la Fiera Milano între 8 și 11 mai 2024, iar interesul începe să crească în jurul evenimentului, care este pregătit să se concentreze pe nevoile, noutățile și perspectivele pieței de transport de marfă și logistică.
Există deja entuziasm în așteptarea următoarei ediții a Transpotec Logitec, cel mai important eveniment din Italia din sectorul transportului de marfă și al logisticii, care va reveni la Fiera Milano între 8 și 11 mai.
Peste 100 de expozanți s-au înscris deja la evenimentul din 2024, iar producătorii de vehicule, care au demonstrat deja în anii trecuți că recunosc Transpotec Logitec ca fiind un eveniment unic și strategic pentru sector, își planifică deja participarea pentru 2024.
Printre acestea se numără și Ford Trucks: „Pentru noi, participarea la Transpotec 2024 este o piatră de hotar. Ne-am prezentat pe piață la ediția din 2022 cu planurile noastre pentru viitorul apropiat, iar anul acesta publicul va vedea cum s-au derulat acestea. Așteptăm cu nerăbdare să participăm la acest eveniment important, pe care îl considerăm o piatră de hotar în rândul târgurilor din industria noastră, și suntem nerăbdători să ne întâlnim din nou cu tot publicul pentru a prezenta întreaga gamă de produse Ford Trucks – cu motoare și tractoare complet reînnoite – și noile proiecte în curs de desfășurare, cu accent pe eficiență și sustenabilitate” – a declarat Lucia Iavarone, director de marketing și comunicare al Ford Trucks Italia.
Ceea ce urmează va fi o ediție fundamentală pentru a vorbi despre urgențele și provocările cu care se confruntă sectorul: se va discuta despre tehnologiile, soluțiile și infrastructurile puse în aplicare pentru a gestiona tranziția energetică și evoluția logisticii last-mile, dar și despre competențele, indispensabile pentru a forma o nouă clasă de profesioniști în domeniul transportului rutier de marfă la nivelul evoluției mijloacelor și proceselor.
O reflecție începută încă de la ediția trecută, dar care acum trebuie accelerată și mai mult, mai ales în lumina reglementărilor aprobate de Uniunea Europeană, care impun oprirea, până în 2035, a producției de motoare endotermice pentru autoturisme și camionete și reducerea cu 90% a emisiilor, până în 2040, pentru vehiculele grele, pași fundamentali spre emisiile zero prevăzute pentru 2050.
Transpotec Logitec 2024 va fi locul potrivit pentru a afla care este situația fiecăruia, pentru a evalua principalele inovații în materie de camioane, vehicule comerciale, remorci carosate, micromobilitate pentru transportul de mărfuri și soluții logistice integrate care schimbă radical lumea transportului rutier, dar și pentru a testa noi produse, pentru a crea rețele de contacte și pentru a rămâne informat.
Evenimentul dorește să fie un centru de dezbatere internațională și să prezinte instituțiilor cerințele unei piețe cheie, care astăzi, mai mult ca oricând, necesită noi strategii de sprijin.
Parteneriate care creează valoare
Pentru a împărtăși inovația din acest sector și pentru a încuraja schimbul de competențe și de know-how, se reînnoiesc parteneriatele cu principalele entități din acest sector.
Aftermarket Village, conceptul expozițional global pentru piața de piese de schimb pentru camioane, organizat de revistele Parts Truck și Logistica & Trasporti, se află la cea de-a patra ediție. Cu un spațiu expozițional de peste 2.500 mp, Village va găzdui producători de piese, componente și echipamente, furnizori de servicii și distribuitori și va fi organizat, ca întotdeauna, cu zone de networking de afaceri și de formare pentru ca profesioniștii din industrie să se întâlnească și să facă schimb de idei.
În zonele exterioare ale târgului, în Largo Nazioni, în colaborare cu Next to the Truckers, va fi amenajată o zonă de test drive pentru camioane. Vizitatorii se pot urca la bord și pot experimenta direct cele mai noi vehicule ale producătorilor prezenți la expoziție și cea mai largă gamă de motoare – diesel, pe gaz și electrice – însoțiți de instructori. Pentru că atunci când vine vorba de vehicule de transport de mari dimensiuni, noutățile trebuie testate pe șosea.
Tot în aer liber, și tot în colaborare cu Next to the Truckers, va fi și zona Second Hand. Cu gândul la economia circulară, Transpotec Logitec nu putea să rateze un moment dedicat vehiculelor second-hand, selectate de cei mai buni dealeri în funcție de standarde stricte de fiabilitate și siguranță, și puse la dispoziția publicului pentru informare și cumpărare.
În cele din urmă, sâmbătă, 11 mai, vor avea loc marile raliuri de vehicule personalizate, care vor transforma zona în aer liber într-o adevărată petrecere, colorând ultima zi a evenimentului cu pasiune și creativitate. Exteriorul aerografiat, interioare din cele mai variate materiale, cea mai bună personalizare, dar și inovație tehnologică pentru a crește siguranța și confortul pe șosea – toate acestea și multe altele vor încheia cele patru zile ale evenimentului de transport de marfă.
Sinergii pozitive
Ca noutate pentru această ediție, NME – Next Mobility Exhibition, evenimentul dedicat mijloacelor, soluțiilor, politicilor și tehnologiilor pentru un sistem integrat de mobilitate durabilă, va avea loc simultan cu Transpotec Logitec. Expoziția va avea loc între 8 și 10 mai.
Într-un moment în care Italia devine din ce în ce mai importantă în domeniul mobilității durabile la nivel internațional – cu Milano în prim-plan – NME se propune ca un centru de întâlnire și discuții pe o temă care reprezintă un important motor de creștere.
Bazat pe un proiect conceput în strânsă sinergie cu principalele asociații și cadre universitare implicate în dezvoltarea unui sistem de mobilitate durabilă și integrată, evenimentul i-a confirmat recent lui Pierluigi Coppola, profesor titular al Politehnicii din Milano, rolul de președinte al Comitetului tehnico-științific. Trei subiecte cheie ale proiectului 2024: tranziția energetică, digitalizarea și inovarea, integrarea modală. Trei orientări care reprezintă puncte de contact importante cu Transpotec și trei mari provocări comune pe care se joacă viitorul tuturor actorilor implicați în transportul de lucruri și persoane.
Globalworth, principalul investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (ECE), liderul pieței de birouri din România, anunță un nou contract de închiriere pe mai mulți ani cu RetuRO Sistem Garanție Returnare (RetuRo), o companie fondată de producătorii de băuturi și asociațiile comerciale, pentru a gestiona sistemul de garanţie-returnare atât pentru ambalajele reutilizabile, cât și pentru cele de unică folosință (DRS) și a-și extinde operațiunile în Globalworth Campus A.
RetuRO este cel mai mare proiect de colectare și reciclare a ambalajelor din țară. Compania a fost constituită ca o societate administrată în sistem dualist, care se bazează pe principiul nonprofit, ceea ce înseamnă că, prin actul constitutiv, și-a asumat obligația de a reinvesti orice profit exclusiv în dezvoltarea sistemului. De asemenea, statul român, prin Ministerul Mediului, s-a alăturat societății în calitate de acționar.
Misiunea RetuRO este aceea de a implementa cel mai mare proiect de economie circulară din România – sistemul de DRS. Prin punerea în aplicare a acestui proiect, compania plănuiește să realizeze un mediu mai sustenabil și mai prietenos cu mediul înconjurător, îndeplinind în același timp obiectivele de colectare și reciclare stabilite de noul pachet de măsuri al Uniunii Europene privind economia circulară. Sistemul DRS va impulsiona piața de reciclare din România, oferind cantități importante și de calitate de materii prime.
„Globalworth Campus, cel mai mare parc de afaceri de clasă A din România, este un proiect foarte ambițios care își propune să creeze un ecosistem echilibrat pentru comunitatea noastră. Suntem încântați să găzduim RetuRO în locația noastră privilegiată, unde atât mediile interioare, cât și cele exterioare pot stimula inovarea și dezvoltarea. Dorim să mulțumim companiei RetuRO pentru încrederea acordată, ca loc în care afacerea lor se va dezvolta.”,
a declarat într-un comunicat Ramona Dirlea, Corporate Account Manager la Globalworth România.
Complexul Globalworth Campus este un proiect important de birouri din cadrul portofoliului Globalworth și oferă chiriașilor spații axate pe sustenabilitate și design avangardist, încurajând inovația, relaxarea și creativitatea. În prezent, proiectul înglobează cele mai înalte standarde de eficiență energetică având certificat BREEAM Excellent. Clădirea a obținut calificativul WELL Health-Safety Rating, care demonstrează și mai mult că activele companiei oferă locuri sigure și sănătoase pentru corporații, în care companiile își desfășoară activitatea, pot vizita sau lucra. Anul trecut, Globalworth a primit 47 de certificări legate de ESG pentru portofoliul său din România, ceea ce demonstrează angajamentul său de a oferi partenerilor și părților interesate spații de înaltă calitate și ecologice.
Globalworth Campus este o dezvoltare de ultimă generație, care echilibrează birourile, magazinele și alte facilități de sprijin, precum și cea mai bună experiență de birou. Totodată, include trei clădiri de birouri de clasa A cu spații de birouri extinse, un centru de conferințe care poate găzdui peste 1.200 de persoane, puncte de vânzare cu amănuntul și diverse alte facilități care se întind pe o suprafață închiriabilă de peste 92.000 mp. Complexul a fost construit pentru a oferi o experiență de lucru completă și a fost ales până în prezent de companii, precum Amazon, Allianz, Unicredit Services, Dell, Stefanini, Carrefour, Mindspace, Garrett Advancing Motion, Universum, APS România, Lagardere, Delphi Diesel Systems, Chain IQ, Mazars, P4Cards, Hoist, Ademco, Emerson, Stradale, Starbucks și Arc Bakery.
„Prin amplasarea sediului nostru central în Globalworth Campus, un spațiu care acordă prioritate sustenabilității, facem un pas mare înainte în angajamentul nostru de a implementa cel mai mare proiect de economie circulară din România (DRS – the deposit return system). Această mutare se aliniază cu valorile și misiunea noastră de a crea un impact pozitiv, nu doar prin investițiile noastre, ci și prin modul în care funcționăm ca afacere.”,
a precizat Cătălina Marga, CFO și membru al Directoratului RetuRo.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit