Mercedes-Benz Trucks își va extinde portofoliul de camioane electrice cu baterii cu noi variante bazate pe Mercedes-Benz eActros 600. Noile versiuni ale vehiculului vor prezenta trăsăturile caracteristice esențiale ale celei de-a doua generații de e-truck proiectat pentru transportul greu pe distanțe lungi, care se distinge în special prin conceptul său tehnologic general inovator, constând în tehnologie modernă de acționare și eficiență energetică ridicată.
Punctele forte tehnologice ale eActros 600, care a fost introdus pentru prima dată pe piață anul trecut cu noul ProCabin, includ puntea de acționare electrică dezvoltată de noi înșine, tehnologia celulelor litiu-fier-fosfat (LFP) cunoscută pentru durata sa lungă de viață și tensiunea de 800 de volți la bord, precum și noul Multimedia Cockpit Interactive 2 și sistemele de asistență complete și dovedite pentru un confort și o siguranță sporite la condus. Primele modele noi vor putea fi comandate din toamnă și vor ieși parțial de pe linia de asamblare a fabricii din Wörth am Rhein în 2025.
Achim Puchert, CEO al Mercedes-Benz Trucks: „Scopul nostru este să impulsionăm decarbonizarea industriei cu mare viteză prin electrificarea a tot mai multe aplicații de transport. Domeniile de aplicare și, prin urmare, nevoile clienților noștri pentru camioanele electrice pe baterii sunt foarte diverse, în special în ceea ce privește sarcina utilă și autonomia. Cu noile variante, care se vor baza pe punctele forte ale eActros 600, dorim să oferim clienților noștri tot ce este mai bun din sistemul modular Mercedes-Benz Trucks și să îi sprijinim în gestionarea soluțiilor lor de transport cu baterii electrice și în mod economic.”
Portofoliul extins va include, de exemplu, tractoare cu semiremorcă și șasiuri platformă cu ampatamente suplimentare, variante cu două pachete de baterii, precum și variante alternative cu cabină lungă ale modelului Actros dovedit, în diferite forme de acoperiș.
Mercedes-Benz Trucks are camioane electrice în portofoliul său încă din 2021. Inițial, eActros 300/400 a fost introdus ca primul vehicul electric cu baterii pentru transportul greu de distribuție, urmat doar un an mai târziu de eEconic, care a fost predestinat pentru utilizarea în transportul municipal de eliminare a deșeurilor. Producția în serie a celei de-a doua generații de modele de camioane electrice de la Mercedes-Benz Trucks, cu noua navă amiral eActros 600 cu baterii electrice, a început la sfârșitul anului 2024. Din 2026, va fi lansată o serie mică a noului eArocs 400 pentru transportul urban de construcții, prezentat recent la Bauma 2025. De asemenea, eArocs 400 adoptă componente esențiale de la eActros 600. Acestea includ, printre altele, cutia frontală și bateriile LFP.
Ca parte a extinderii portofoliului de camioane electrice pe baterii, producția primei generații eActros 300/400 va fi întreruptă până la sfârșitul anului. Producția modelului eEconic nu va fi afectată de acest lucru și va continua.
TMA Bolaget AB, o întreprindere suedeză de top în domeniul siguranței rutiere, a adăugat recent două vehicule speciale eEconic complet electrice la flota sa. eEconic se bazează pe modelul Econic, care și-a dovedit eficiența, și a fost dezvoltat în mod special ca o alternativă complet electrică pentru o utilizare locală neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 în mediul urban. Folosit până acum în principal pentru gestionarea deșeurilor, acesta va face acum parte din operațiunile TMA în Suedia.
Vehiculele cu destinație specială sunt așa-numitele vehicule TMA, care sunt echipate cu amortizoare de impact mobile – cunoscute și sub numele de TMA sau atenuator montat pe camion – pentru a asigura securitatea șantierelor de construcții de scurtă durată, de exemplu. Atenuatorul montat pe camion poate proteja toate părțile implicate în cazul unei coliziuni.
Cele două eEconic au fost echipate de Vicky Teknik, care are mulți ani de experiență cu caroserii TMA. Vehiculele sunt echipate cu un sistem de baterii separate cu o capacitate de funcționare de aproximativ 20 de ore la fiecare încărcare, precum și cu panouri solare suplimentare.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit