Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru prima dată, ELA, în colaborare cu CORTE (Confederația organizațiilor de control al aplicării legislației în domeniul transportului rutier) și Comisia Europeană, organizează o serie amplă de sesiuni de formare și de informare pentru toate cele 27 de state membre ale UE cu privire la aplicarea legislației sociale în domeniul transportului rutier, cu accent pe inspecțiile rutiere, în special în ceea ce privește timpul de conducere, pauzele și perioadele de odihnă, precum și detașarea șoferilor.

Sesiunile de informare sunt organizate în colaborare cu EFT (Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi) și IRU (Organizația Mondială a Transporturilor Rutiere).

Scopul acestui proiect este de a îmbunătăți înțelegerea comună și coerența aplicării dispozițiilor din Pachetul Mobilitate I prin sesiuni de formare pentru agenții de aplicare a legii, pentru a aprofunda cunoștințele privind subiecte complexe care necesită claritate, și de a disemina diverse materiale elaborate de părțile interesate.

Sesiunile de formare vor avea loc sub forma a cinci sesiuni hibride la fața locului în grupuri de 4-6 state membre, în funcție de proximitatea lor geografică, organizate pe parcursul anului în Polonia, Lituania, Belgia, Italia și Cipru: 

Sesiunile de informare online sunt dedicate operatorilor de transport rutier și partenerilor sociali pe teme precum inspecțiile rutiere referitoare la normele privind timpul de conducere, pauzele și perioadele de odihnă și detașarea șoferilor. Participanții vor avea ocazia să asculte și să participe la discuții cu reprezentanți ai ELA, CORTE, IRU și EFT.

sursa foto: ela.europa.eu

Soferii romani, prin vocea Sindicatului Lucratorilor din Transport (SLT), reafirma ca actuala legislatie din transporturi trebuie imbunatatita si nu schimbata prin Pachetului Mobilitate 1. Afiliat la Federatia Europeana a Lucratorilor din Transport, SLT nu este de acord cu amendamentul privind timpii de conducere mai lungi si doreste ca soferii sa isi petreaca repausul saptamanal normal la hotel, fara sa lase loc de interpretari prin posibilitatea ca acestia sa aleaga.

„Deja in a doua saptamana soferul simte oboseala si asteapta cu nerabdare pauza de 45 h consecutive la finalul celor doua saptamani. A se impune inca o saptamana este de neacceptat. Trebuie sa ne gandim inclusiv la participantii la trafic, nu numai la oboseala soferului si nu numai la profitul intreprinderilor de transport“, a declarat Elena Frandes, presedintele SLT.  Aceasta a mai spus  ca a avut discutii inclusiv cu raportorul Wim van de Camp (PPE), caruia i-a explicat situatia soferilor romani si nemultumirea acestora vizavi de propunerea ca pauza lunga de 45 de ore sa poata fi efectuata si o data la trei saptamani. Mai mult decat atat, sindicatul doreste ca pauza saptamanala normala sa fie facut exclusiv la hotel si sa fie exclusa prevederea „sau intr-un loc ales de ei“, pentru ca astfel soferii se vor afla in imposibilitatea de a alege. „Majoritatea membrilor nostri de sindicat nu sunt proprietari de camioane si nu isi doresc sa faca pauza de 45 de ore consecutive la bordul camionului. Soferul niciodata nu va putea alege pentru ca i se va impune sa o faca la bordul camionului“, a explicat Elena Frandes.
Pe de alta parte, liderul sindicatului SLT admite ca, pentru a putea impune astfel de reguli, ar trebui rezolvata in primul rand infrastructura, iar soferul, odata ce a parasit camionul, sa poata urca in camera de hotel, nu sa mearga la distante de peste 20 km, pana la locul de odihna. „O data la doua saptamani, conducatorul auto trebuie sa aiba posibilitatea sa manance o masa calda gatita de altcineva si sa nu mai fie platit cu salariul de Romania si sa lucreze in Olanda, pentru ca amenzile nu sunt raportate la salariul din Romania, iar el daca primeste o amenda din ce plateste? Mi-a confirmat ca a vazut si el conditiile soferilor pentru ca a mers cu motocicleta in teren si a zis ca nu-i place ce a vazut“, a mai spus presedintele SLT.