Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Renault s-a angajat de mai mulți ani să “neutralizeze” diferențele de remunerare între femei și bărbați în toate țările în care Grupul este prezent, datorită unor planuri de acțiune specifice puse în aplicare în special în timpul campaniei anuale de revizuire a salariilor. Măsurând an de an diferența de salarizare între femei și bărbați, echipele se asigură că aceasta se reduce și că angajații au, în medie, un salariu egal pentru posturi similare, indiferent de sex.

“Considerând că diversitatea noastră reprezintă o sursă de forță și un atu, implementăm de mai mulți ani o politică proactivă care vizează asigurarea unui loc de muncă lipsit de discriminare, unde fiecare se simte integrat, respectat și apreciat. Neutralizarea diferenței de remunerare între femei și bărbați cu doi ani mai devreme decât ne-am propus demonstrează angajamentul ferm al echipelor Grupului Renault de a promova egalitatea de gen la locul de muncă, una dintre prioritățile strategiei noastre de Diversitate și Incluziune”, explică François Roger, Chief People, Workplace, Organization Officer, Grupul Renault.

În aprilie 2021, Grupul Renault a creat un departament de Diversitate și Incluziune în cadrul Resurselor Umane. „Provocarea: să lucrăm pentru o mai mare diversitate a profilurilor pentru a ne spori resursele și performanța, promovând în același timp incluziunea în cadrul echipelor.” Dintre toate prioritățile stabilite de departamentul Diversitate și Incluziune, se remarcă egalitatea de gen, cu ambiția de a deveni un angajator de referință pentru femei. Până la sfârșitul anului 2023, Grupul Renault avea o reprezentare de 35% a femeilor în organele de conducere și 27% în funcțiile de conducere. Grupul își propune să ajungă la 30% până în 2030, cu obiectivul de a atinge egalitatea de gen până în 2050.

Banca Transilvania (BT) se alătură Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF. Datorită acestui parteneriat, BT va transpune principiile CONAF, în linie cu strategia UE pentru Egalitate de Gen 2020 – 2025, în acțiuni destinate susținerii femeilor cu spirit antreprenorial din România.

CONAF susține și promovează antreprenoriatul feminin, egalitatea de gen și de șanse. Organizația identifică, centralizează și propune soluții la problemele mediului antreprenorial.

Cristina Chiriac, președinte CONAF: „Dorim să construim o Românie în care să nu existe diferențe de gen, ci un parteneriat echitabil care să permită integrarea perspectivei drepturilor femeilor și egalității de șanse în procesele de elaborare a politicilor publice și asigurarea reprezentării femeii la toate nivelurile procesului decizional. În CONAF avem membri companii care ne susțin în acțiunile făcute pentru a recupera decalajele de gen și pentru a încuraja antreprenoriatul feminin”. 

Daniel Szekely, Director Executiv IMM & Microbusiness, Banca Transilvania: „Dezvoltarea antreprenoriatului are la bază fie oportunitatea, fie necesitatea. Vrem ca tot mai multe femei cu spirit antreprenorial să facă parte din prima categorie pentru că este bazată pe dorința de a progresa. Egalitatea de gen, independența economică a femeilor, participarea la viața socială și de familie sunt esențiale pentru creșterea sustenabilă a oricărei economii”.

La aproape 35% dintre clienții firme cu cont la Banca Transilvania administratorii sunt exclusiv femei. De asemenea, circa 31.700 de firme înființate în ultimii 2 ani au cont la BT.

Indicele Institutului European de Egalitate de Gen (Gender Equality Index): la nivelul Uniunii Europene, România se afla în 2020 pe locul 26 din 28 privind indicele egalității de gen – cu un punctaj de 54,4 din 100 și cu 13,5 puncte mai mic decât cel al UE. Țara noastră este pe același loc ca în 2010. Indicele măsoară rata de angajare cu normă întreagă, femei în poziție de ministru sau cadre membre ale Parlamentului, accesul la servicii medicale, persoane aflate în risc de sărăcie, respectiv îngrijitori fără remunerare pentru copii, nepoți și persoane în vârstă.

Indicele Antreprenoriatului Feminin Mastercard (The Mastercard Index of Women Entrepreneurs):  România era pe locul 40 din aproape 60, cu un punctaj de 58,19, în 2020, cu 6 locuri mai jos față de 2019, ceea ce arată condiții antreprenoriale mai puțin favorabile, cu decalaje de gen privind ocuparea forței de muncă, incluziunea financiară și oportunitățile academice. Indicele urmărește impactul pandemiei asupra participării femeilor în muncă, antreprenoriat și managementul afacerilor, incluziunea financiară a femeilor, ecosistemul antreprenorial și ușurința derulării afacerilor.

Indicele Global al Decalajelor de Gen al Forumului Economic Mondial (The Global Gender Gap, World Economic Forum): țara noastră se află pe locul 55 din 153. Indicele ține cont de următoarele aspecte: participarea economică, accesul la educație, sănătate și supraviețuire, respectiv reprezentativitatea politică.