Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volkswagen Autovehicule Comerciale prezintă Transporter complet reproiectat în premieră mondială la IAA Transportation 2024. Până pe 22 septembrie, vizitatorii târgului vor avea acum ocazia să arunce o privire asupra celei de-a 7-a generații a liniei de produse de succes la standul Volkswagen Commercial Vehicles (Hala 12).

Fiecare caracteristică a fost dusă la un nou nivel: noul Transporter se lansează cu mai mult spațiu, sarcină utilă sporită, greutate maximă mai mare a remorcii și eficiență economică mai mare. În plus, sistemele de asistență de ultimă generație asigură o mai mare siguranță; cabina de pilotaj și elementele de control bine gândite fac munca de zi cu zi mai ușoară. Același lucru este valabil și pentru Caravelle prezentat în același timp – autobuzul Volkswagen cu nouă locuri al liniei de produse. Pentru prima dată în istoria Transporter și Caravelle, aceste vehicule multifuncționale vor fi disponibile, de asemenea, cu un sistem de propulsie hibrid plug-in și unități electrice ca alternativă la gama de motoare diesel turboalimentate. Designul clar al noilor furgonete este răcoritor de nou și totuși urmează în mod clar stilul predecesorilor lor emblematici.

Vehiculul potrivit pentru fiecare client: Odată cu debutul noii generații Transporter, Volkswagen Autovehicule Comerciale își pune în sfârșit în aplicare strategia de a oferi de acum înainte „Bulli-ul potrivit pentru fiecare client”. Când primul Transporter a fost prezentat presei în 1949, nimeni nu și-a imaginat că acest T1, forța motrice a miracolului economic german de la acea vreme, va deveni o familie de modele de succes. Iar acum, 75 de ani mai târziu, Bulli a devenit de mult un element permanent al patrimoniului auto internațional. Gama Bulli 2024 este compusă din noul Transporter, Multivan și ID. Buzz. Linia de produse Transporter cuprinde vehicule comerciale pure și seria Caravelle. Multivan este furgoneta de agrement și de afaceri a familiei și tocmai a fost lansată și sub forma unei camper van California redesenată. Modelul ID. Buzz și ID. Buzz Cargo sunt primele simboluri ale mobilității electrice. Transporter, Multivan și ID. Buzz – a 7-a generație Bullis – formează în prezent cea mai largă gamă de modele din clasa lor de pe piață.

Furgonetă, crewbus, platformă și Caravelle: Volkswagen Autovehicule Comerciale oferă noul Transporter ca furgonetă (axată pe transportul de mărfuri), furgonetă „Plus” (compartiment de încărcare, scaune pe rândul al doilea, diverse pereți despărțitori), crewbus (axat pe transportul de persoane) și ca cabină dublă cu caroserie platformă și ampatament lung. Versiunile crewbus și panel van sunt disponibile opțional cu un acoperiș înalt și un ampatament extins. Modelul Caravelle cu nouă locuri a fost conceput pentru transportul comercial de pasageri – o navetă și un microbuz prin excelență. Volkswagen Commercial Vehicles oferă modelul independent Caravelle ca versiune entry-level, cu un nivel mediu de echipare Life, și ca versiune Style de top. Caravelle este disponibil și cu un ampatament extins. Atât Transporter ca furgonetă, cât și Caravelle sunt disponibile și în versiunea PanAmericana pentru toate tipurile de teren.

Loc de muncă high-tech ergonomic: în peisajul cockpitului reproiectat al modelelor Transporter și Caravelle, Volkswagen Autovehicule Comerciale combină lumea digitală a afișajelor și comenzilor cu taste dure robuste, asigurându-se că centrul de comandă al vehiculului este ușor și sigur de utilizat de către profesioniști în orice situație. Aceasta include, de asemenea, integrarea diferitelor prize USB și de 12 V, precum și opțiunea de a adăuga una sau, în cazul modelelor plug-in hybrid și electrice, până la trei prize de 230 V.

1,33 tone de sarcină utilă: Volumul de depozitare al furgonetei Transporter cu ampatament și acoperiș normal a crescut cu mai mult de 10 procente, ajungând la 5,8 m3. Cu un ampatament lung și un acoperiș înalt, volumul de depozitare al furgonetei crește la 9,0 m3. Sarcina utilă maximă de până la 1,33 tone (un plus de 0,13 t) corespunde volumului de încărcare mai mare. Volkswagen a crescut, de asemenea, greutatea maximă a remorcii cu 0,3 t, care ajunge acum până la 2,8 t (frânată, cu o pantă de 12%).

Motorizare diesel, hibridă și electrică: șapte versiuni de motorizare eficiente vor fi disponibile la lansarea pe piață. Pentru prima dată, această gamă include trei motoare diesel turboalimentate (TDI), o unitate hibridă plug-in (eHybrid) și trei unități electrice (e-Transporter și e-Caravelle). Motoarele TDI furnizează 81 kW (110 CP), 110 kW (150 CP) și 125 kW (170 CP). TDI-ul de 125 kW este întotdeauna combinat cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte, care este disponibilă opțional pentru TDI-ul de 110 kW ca alternativă la cutia de viteze manuală cu 6 trepte. Modelele TDI de la 110 kW pot fi comandate cu tracțiune integrală 4MOTION. O putere a sistemului de 171 kW (232 CP) caracterizează sistemul de propulsie plug-in hybrid combinat cu o cutie de viteze automată (eHybrid). E-Transporter și e- Caravelle se lansează cu 100 kW (136 CP), 160 kW (218 CP) și 210 kW (286 CP). Capacitatea bateriei acestora este de 64 kWh (net).

Acesta va înlocui din 2025 actualele Transporter 6.1 și Caravelle 6.1 și impresionează printr-o capacitate de încărcare mai mare (de 5,8-9,0 m3), o sarcină utilă mai mare (până la 1,3 t, față de 1,2 t, în versiunea anterioară) și o greutate maximă mai mare a remorcii (până la 2,8 t, față de 2,5 t în trecut, pentru furgoneta diesel cu motor de 110 și 125 kW). Noua utilitară va fi disponibilă în premieră cu sisteme de propulsie eficiente turbodiesel (TDI), plug-in hybrid (eHybrid) și complet electrice (eTransporter). Dar pentru început sunt oferite doar modele cu omologare N1 (furgonetă, furgonetă Plus, furgonetă cu perete despărțitor L și cabina dublă) și cu motoare TDI în trei variante de putere: 81 kW (110 CP), 110 kW (150 CP) și 125 kW (170 CP). Sistemele plug-in hybrid disponibile ulterior vor avea 171 kW (233 CP) și cele patru propulsii electrice vor avea 85 kW (116 CP), 100 kW (136 CP), 160 kW (218 CP) și 210 kW (286 CP). Bateriile au de la 54 kWH (pentru motorul cel mai mic, de 85 kW) la 83 kWh.

Modelele TDI și eHybrid au tracțiune față, sistemul de tracțiune integrală 4MOTION este disponibil opțional pentru versiunile TDI de la 110 kW în sus, iar versiunile electrice au tracțiune spate, dar ulterior vor fi disponibile și cu tracțiune integrală.

Noul model va avea o echipare standard îmbogățită semnificativ față de predecesorii săi, inclusiv bord digital, afișaj central și cele mai recente sisteme de asistență.

Transporter are aspect exterior specific VW Autovehicule Comerciale, cu linii clasice în față și în spate. Farurile LED sunt standard în partea din față și sunt elemente definitorii ale designului aerodinamic al vehiculelor comerciale de această dimensiune, iar blocurile optice spate cu LED sunt și ele standard, ca și frâna de parcare electronică plus funcția Auto Hold, panoul de instrumente digital de 12″, sistemul de infotainment (inclusiv DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, servicii online și ecran tactil de 13″), volanul multifuncțional, senzorul de ploaie, sistemul de menținere a benzii de rulare Lane Assist, asistența frontală autonomă la frânarea de urgență și afișajul dinamic al semnelor de circulație cu avertizare în cazul în care se merge pe un sens greșit.

Ca și predecesorii săi, noile modele pot fi configurate fie cu portbagaj, fie cu uși cu deschidere largă.

Noul Transporter este disponibil ca furgonetă (fără geamuri în spate), furgonetă Plus (cu un al doilea rând de scaune), furgonetă cu partiție L, Kombi (cu geamuri în spate) și o variantă dropside lungă (cu cabină dublă), precum și, de la o dată ulterioară, în versiune Caravelle. Iar modelele Kombi și panel van vor fi disponibile opțional cu tavan înalt (care acum se poate combina și cu ampatamentul mai scurt) și cu ampatament extins.

Vehiculele din noua generație au lungime de 5.050 mm (cu 146 mm mai mare decât predecesoarele), lățime exterioară de 2.032 mm (cu 128 mm mai mare, fără oglinzile exterioare) și ampatament extins cu 97 mm, până la 3.100 mm, iar opțional va exista un ampatament cu 400 mm mai lung, de 5.450 mm. Dimensiunile exterioare mai mari se văd și la interior, permițând transportul mai multor mărfuri sau transportul mai confortabil al pasagerilor. Astfel, cel mai mare volum de depozitare în varianta cu ampatament standard și acoperiș standard a crescut la 5,8 m3.

Prin separarea vehiculelor comerciale de vehiculele pentru uz personal și vehiculele de agrement, VW Autovehicule Comerciale a reușit să optimizeze caracteristicile acestora pentru diferitele aplicații, iar modelul din segmentul B seamănă mai mult ca niciodată cu un vehicul comercial.

În versiunea cu motor TDI entry-level de 110 CP, noul Transporter poate fi configurat la prețuri începând de la 36.780 de euro (net, pentru piața germană) dacă este comandat în primele luni.