Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

General Motors și Hyundai au consolidat unul dintre cele mai extinse parteneriate din lume în industria auto prin anunțarea unei colaborări extinse pentru dezvoltarea a cinci modele de vehicule noi. Patru dintre modele vor fi destinate piețelor din America Centrală și de Sud, inclusiv un SUV compact, două pick-up-uri de dimensiuni medii, dar și un pick-up compact, iar pentru America de Nord va fi lansat un vehicul comercial electric, derivat din Chevrolet BrightDrop.

În cadrul proiectului, General Motors va conduce dezvoltarea celor două pick-up-uri medii, care vor împărți aceeași platformă, iar Hyundai pentru celelalte modele. Fiecare vehicul va fi comercializat sub brand propriu, dar va purta amprenta tehnologică a ambelor companii. Primele modele vor fi lansate în 2028, cu o producție anuală estimată la peste 800.000 de unități.

Colaborarea include și o inițiativă comună de aprovizionare în America de Nord și de Sud, acoperind materii prime, componente, logistică și transport, precum și explorarea utilizării oțelurilor cu emisii reduse de carbon.

Obiectivele colaborării sunt reducerea costurilor, accelerarea lansării pe piață, extinderea gamei de produse și îmbunătățirea competitivității. Companiile vor colabora și în domenii tehnologice emergente, precum pilele de combustie.

Mary Barra, CEO General Motors, a subliniat că „Parteneriatul dintre General Motors și Hyundai au puncte forte complementare și echipe extraordinare. Scopul nostru este să deblocăm amploarea și creativitatea ambelor companii pentru a oferi clienților vehicule mai competitive și mai eficiente.”

Expert: Elżbieta Smoleń, Inginer de Soluții pentru Lanțul de Aprovizionare Rohlig SUUS Logistics

Implementarea soluțiilor de reducere a emisiilor de CO2 devine un element cheie în strategiile de dezvoltare ale multor companii. Din ce în ce mai multe organizații analizează amprenta de carbon a lanțurilor lor de aprovizionare și caută oportunități de reducere a acesteia. Inițiativele verzi nu reprezintă doar un răspuns la provocările climatice, ci și o modalitate de a construi avantaje competitive. Clienții și partenerii de afaceri se așteaptă la acțiuni aliniate principiilor ESG, în timp ce companiile care le implementează vor beneficia de avantajele reale: scoruri mai mari pe platformele de licitație și de rating (de ex. EcoVadis, Supplier Assurance), acces la finanțare concesională (împrumuturi, granturi, subvenții), costuri de operare mai mici și un interes mai mare din partea investitorilor și clienților.

Analiza pieței confirmă, de asemenea, necesitatea decarbonizării lanțurilor de aprovizionare. Potrivit Institutului de Tehnologie Massachusetts, logistica de transport și depozitare reprezintă 11% din emisiile globale de CO2, motiv pentru care întreprinderile se concentrează din ce în ce mai mult pe acest domeniu. Analiza McKinsey arată că până la 70% dintre companii sunt dispuse să plătească mai mult pentru soluții logistice mai sustenabile. Cu toate acestea, devine esențial pentru companii ca inițiativele verzi nu numai să reducă emisiile, ci și să sporească eficiența operațională. De aceea, este atât de important să se pună în aplicare soluții adaptate nevoilor specifice ale companiei. La Rohlig SUUS Logistics, realizăm astfel de proiecte prin intermediul Supply Chain Solutions Service, unde analizăm procesul logistic al clienților noștri și recomandăm acțiuni specifice în conformitate cu obiectivele de mediu și de afaceri.

Optimizarea operațiunilor existente

Primul pas în reducerea amprentei de carbon în transport este optimizarea operațiunilor, ceea ce poate duce la rezultate rapide și măsurabile. O astfel de soluție este de a determina locația optimă a centrului logistic, luând în considerare facilitățile de producție ale clientului, piața de achiziții și baza de clienți. Acest lucru are ca rezultat rute mai scurte și mai puține transbordări. La fel de important este reducerea kilometrajului neîncărcat și maximizarea capacității de încărcare prin consolidarea încărcăturii de la diferiți clienți și asigurarea încărcăturilor de retur.

Utilizarea eficientă a transportului feroviar

Calea ferată este cel mai ecologic mod de transport, iar soluțiile pe intermodal pot utiliza în mod eficient transportul feroviar. Cum se face? De-a lungul lanțului de aprovizionare folosim o singură unitate de încărcare, container — sau trailer intermodal. Acest lucru permite o tranziție fără probleme între modurile de transport fără reîncărcare, ceea ce duce la creșterea eficienței operaționale și a siguranței. De aceea, transportul intermodal este cea mai bună soluție pentru transportul către și dinspre porturile maritime, precum și pentru transportul internațional. Cea mai lungă secțiune terestră a folosit căile ferate și camioanele pentru first și last mile. Acest lucru ne permite să realizăm rapid reduceri de emisii fără a suporta costuri ridicate. Vedem un interes puternic în această opțiune de expediere de la clienții noștri. Este important de subliniat faptul că operațiunile eficiente pe intermodal necesită o infrastructură adecvată — legături feroviare și terminale de transbordare. Experiența SUUS arată că cele mai eficiente rute internaționale includ Italia, unde emisiile de CO2 pot fi reduse cu mai mult de 77%, și Benelux — până la 82%.

Datorită soluțiilor pe intermodal, emisiile noastre de CO2 au fost reduse cu 66% în 2024, comparativ cu transportul exclusiv pe rutier. Emisiile evitate corespund cantității de CO2 absorbită de aproximativ 193.067 de copaci pe an.

Vehicule electrice și HVO 100 în locul diesel-ului

Electrificarea transporturilor oferă un mare potențial de reducere a CO₂. Companiile de curierat sunt deja avansate în acest domeniu, datorită coletelor relativ mici și ușoare pe care le gestionează și a rutelor scurte și, în cea mai mare parte, urbane pe care le operează.

Folosim vehicule electrice pentru livrări de paleți în ultima fază ca parte a soluției noastre SUUS EXPERT. Pe lângă reducerea emisiilor, vehiculele electrice pot permite o planificare mai flexibilă a rutelor (cum ar fi livrări în oraș pe timp de noapte, accesul la zonele cu emisii scăzute) și ne pot conduce spre o logistică urbană mai curată, mai silențioasă și mai durabilă.

Utilizarea camioanelor electrice în transportul greu rămâne o provocare. În prezent, soluția se confruntă cu o serie de limitări, inclusiv lipsa infrastructurii de încărcare, autonomia scurtă de conducere și costurile ridicate ale investițiilor în vehicule. Este esențială o colaborare strânsă și pe termen lung între actorii din lanțul de aprovizionare, având în vedere că aceste costuri, infrastructura și barierele tehnice rămân ridicate. De aceea, la SUUS colaborăm cu clienții noștri pentru a ne concentra pe utilizarea eficientă a camioanelor electrice în conexiuni scurte de transfer, spre exemplu între depozite și fabrici sau în proiecte dedicate. Cheia este să se potrivească gama de vehicule cu lungimea traseului și să se asigure un volum stabil, repetabil.

Electrificarea nu este singura cale, HVO 100 este una dintre cele mai eficiente și utilizate soluții pentru reducerea emisiilor generate de transportul rutier în multe țări europene. Acesta este un tip de motorină regenerabil de a doua generație fabricat prin hidrotratarea uleiurilor vegetale și grăsimilor animale care pot înlocui complet motorina convențională în majoritatea camioanelor moderne. Acesta poate reduce emisiile cu cel puțin 80% în comparație cu diesel-ul B0. Cu toate acestea, Polonia se confruntă în continuare cu provocări determinate de infrastructura limitată de realimentare. Acesta este motivul pentru care SUUS oferă două moduri de cooperare: pe lângă utilizarea efectivă a HVO 100 în operațiuni, oferim o atribuire oficială confirmată de certificat a reducerilor de emisii.

Logistica eficientă, cu emisii reduse, ca avantaj competitiv

La SUUS, ne specializăm în acțiuni tangibile în domeniul decarbonizării logisticii și transportului — pentru a asigura reducerea emisiilor clienților noștri și eficiența afacerii. Aceasta, în opinia noastră, este ceea ce înseamnă adevărata credibilitate climatică. Este, de asemenea, un pilon-cheie al strategiei noastre ESG, care ne permite să ne atingem obiectivele de decarbonizare. Este important de menționat că suntem una dintre puținele companii poloneze din sectorul TSL ale căror obiective au fost aprobate de SBTi.