Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Trucks este unul dintre pionieri in ceea ce priveste mobilitatea electrica nu doar pentru ca ofera deja in intreaga lume camioane electrice, ci si pentru ca isi propune sa sprijine dezvoltarea unui ecosistem holistic ce include consultanta pentru clientii care le achizitioneaza si infrastructura. In acest sens a fost infiintat in cadrul companiei E-Mobility Group, care a lansat anul trecut un astfel de ecosistem ce consta din trei domenii de interes. In primul rand, este important sa se determine, impreuna cu clientul, pentru ce aplicatie si pe ce rute se pot folosi in prezent camioane electrice, si in acest sens Grupul ofera trei aplicatii gratuite eTruck Ready, ce pornesc de la rutele existente pentru a determina un profil realist al folosirii vehiculelor grele electrice. Al doilea punct de interes este reprezentat de incarcarea vehiculelor electrice, si aici este important sa se analizeze depozitele logistice si ideile legate de infrastructura care fi cea mai potrivita, inclusiv solutiile inteligente de incarcare. Iar al treilea domeniu se refera la optimizarea costului total de operare.

In afara de acestea, expertii Grupului vor discuta si despre posibilitatea de a sustine din fonduri publice dezvoltarea infrastructurii de alimentare a camioanelor electrice.
Toate actiunile se vor desfasura in cadrul eTrucks Charging Initiative, lansate de Daimler azi, 18 februarie 2020, si care isi propune sa sprijine cumparatorii de vehicule electrice concentrandu-se initial asupra posibilitatii de a le incarca la depozitele beneficiarilor de transport si vizand apoi crearea unei retele de solutii de alimentare cu electricitate care sa poata fi folosite de mai multe companii.
Proiecte pilot sunt deja in pregatire si Gesa Reimelt, Head of E-Mobility in cadrul Grupului Daimler Trucks & Buses, arata ca „jucam un rol activ in trecerea la transport rutier cu vehicule cu baterii electrice nu numai pentru ca le producem, ci si pentru ca oferim servicii de consultanta. Si de aceea ne implicam, alaturi de toti actorii din lantul de aprovizionare, in dezvoltarea infrastructurii necesare.“

Irizar a demarat proiectul electro-mobilitatii in 2011, odata cu lansarea primului autobuz urban electric din portofoliu. i2e a fost foarte bine primit pe piata si, in conditiile in care tot mai multe municipalitati si-au facut o prioritate din inlocuirea autobuzelor diesel cu vehicule prietenoase cu mediul, constructorul basc a decis sa dezvolte gama electrica, investind atat in diversificarea portofoliului, cat si in tehnologia de propulsie. Irizar e-mobility, inaugurata oficial luna trecuta la Aduna, Spania, este prima fabrica europeana dedicata constructiei de vehicule electrice si asamblarii de baterii. Aici se construiesc autobuzele ie bus si ie tram, precum si camionul electric ie truck, prezentat in premiera in cadrul evenimentului.
 

Fabrica Irizar e-mobility de la Aduna se intinde pe o suprafata de 18.000 m2 si are o capacitate initiala de productie de 1.000 de vehicule pe an (patru unitati/zi). In prezent se construieste un autobuz la doua zile, iar din septembrie se va trece la un autobuz/zi, in conformitate cu comenzile primite, cu livrare in toamna. Investitia totala se ridica la 75 de milioane de euro, pe langa echipamentele de ultima generatie, constructia in sine fiind orientata spre ecologie, sustenabilitate si reciclare. Astfel, numeroasele ferestre amplasate pe pereti, dar si pe tavan, permit patrunderea luminii naturale in zona de productie, pentru ca energia electrica sa fie economisita. Iluminatul interior si exterior este integral LED, iar toate procesele de productie sunt monitorizate printr-un sistem central de control, care asigura exploatarea eficienta a locatiei. De altfel, Irizar e-mobility detine certificare energetica clasa A.
Nu mai putin de 150 de locuri de munca au fost create odata cu inaugurarea noii fabrici de la Aduna, iar pana la sfarsitul acestui an alti 200 de angajati se vor alatura celor existenti. In functie de evolutia volumelor de productie, estimarea este ca in urmatorii cinci ani sa se mai angajeze intre 300 si 500 de persoane. Foarte interesant, media de varsta in randul tehnicienilor implicati in dezvoltarea proiectului de electro-mobilitate este de 26 de ani.

Tehnologie proprie si inovatie
Toata gama de vehicule electrice Irizar este construita folosind tehnologie proprie. De altfel, constructorul basc este implicat in mai multe proiecte europene de cercetare, care vizeaza imbunatatirea sistemelor de inmagazinare a energiei, standardizarea sistemelor de incarcare, conectivitate, condus autonom, inteligenta artificiala etc.
Irizar nu ofera doar vehiculele electrice, ci si intreaga infrastructura necesara pentru alimentare. In plus, in fabricile proprii sunt produse bateriile si sistemul de management al acestora, motorul electric, sistemul de control al climei Hispacold, usile si rampele (electrice sau manuale) Masats, precum si sistemul Datik de asistenta pentru sofer, care acum a fost extins cu functia Autodock, ce permite pozitionarea perfecta a autobuzului sub pantograf.
Gama de produse include modelele ie bus, disponibile in variante de 10,8, 12 si 18 m lungime, ie tram, autobuzul articulat cu aspect de tramvai, si, mai nou, camionul ie truck, toate fiind 100% electrice.
Autonomia autobuzelor poate ajunge la 200-220 km, in conditii de trafic urban si interurban, in functie de capacitatea bateriilor instalate. In special in cazul tramvaiului pe roti, ie tram, au fost aduse numeroase inovatii atat in ceea ce priveste designul, cat si functionalitatea. Constructia este realizata pe structura ie bus, careia i-a fost inlocuita partea din fata, dintre pilonii A si B, cu o alta mai rotunjita. Oglinzile conventionale au fost de asemenea inlocuite cu unele digitale, omologate, iar pentru a incuraja pasagerii sa foloseasca intreg spatiul interior articulatia este de culoare deschisa, astfel incat salonul sa fie iluminat optim. Elementele cromate folosite atat la interior, cat si la exterior, confera o nota de stil.
Grupul Irizar incorporeaza sapte brand-uri (Irizar, Irizar e-mobility, Alconza, Datik, Hispacold, Masats si Jema) si opereaza 13 fabrici in Spania, Maroc, Brazilia si Africa de Sud plus centrul Creatio de cercetare si dezvoltare. In 2017, grupul a inregistrat o cifra de afaceri de 620 de milioane de euro.