Obiectivul final al BCE este de a reduce inflația la un nivel apropiat de 2%, în condițiile în care agregatul a atins un vârf de peste 8% în luna mai în zona euro și ar putea crește în continuare în iunie, potrivit cifrelor prezentate vineri.
Ratele dobânzilor în creștere
Banca se pregătește să majoreze ratele dobânzilor în iulie, pentru prima dată în ultimii 11 ani, în fața inflației în creștere, odată ce va pune capăt achizițiilor de titluri de creanță de pe piață.
Această perspectivă a ridicat riscul unei crize a datoriilor în zona euro, cu diferențe tot mai mari de dobândă între statele din nordul și sudul Europei pentru a se împrumuta și a-și finanța deficitele.
BCE nu dorește să fie singurul actor care să acționeze în furtună, motiv pentru care guvernele, care sunt responsabile de politica fiscală, „trebuie să joace rolul lor în reducerea riscurilor”. Și asta prin acordarea unui sprijin specific și temporar” pentru economie, ținând cont în același timp de „sustenabilitatea” finanțelor lor publice, a conchis doamna Lagarde.
De la 1 aprilie 2022, Elveția va crește lungimea maximă permisă pentru camioanele cu emisii zero cu cabină aerodinamică de la 16,50 la 18,75 m. În plus, va crește cu 2 tone masa totală a vehiculelor electrice și cu o tonă a celor care funcționează cu gaz natural, lichefiat sau comprimat.
În acest fel, Confederația respectă strategia comunitară de favorizare a vehiculelor cu un impact redus asupra mediului. De exemplu, guvernul elvețian a anunțat că va ține cont mai mult de emisiile de CO2 la stabilirea tarifelor de taxare, dar în acest caz reforma va intra în vigoare până la jumătatea anului 2023.
În ciuda acestor măsuri, guvernul federal va continua să încurajeze transferul traficului de marfă de la transportul rutier la cel feroviar. Într-adevăr, într-un raport din 2019, guvernul a susținut că autocamioanele electrice provoacă, de asemenea, costuri sociale prin uzura infrastructurii și congestionarea drumurilor. În prezent, taxa de drum impusă camioanelor generează 1,4 miliarde de euro pe an. Până la sfârșitul anului 2023, guvernul va publica un raport cu noi propuneri pentru mutarea mărfurilor de pe șosea pe calea ferată.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit