Mai multă stabilitate, o manevrabilitate mai bună, timpi de execuție mai scurți și, prin urmare, mai multă eficiență în transporturile cu încărcătură parțială sunt promisiunile noii remorci cu două etaje prezentate de Europäische Ladungs-Verbund Internationaler Spediteure (ELVIS) AG. Semiremorca cu prelată denumită Vario Liner a fost special concepută pentru a fi utilizată în transportul HUB și în transportul de linie. Aceasta oferă până la 62 de spații pentru paleți pe două niveluri și este, de asemenea, aprobată pentru transporturi ADR cu caroseria sa certificată Code XL. Prezentarea noii remorci la ELVIS-HUB din Knüllwald, a marcat, de asemenea, începutul oficial al vânzărilor. Remorca inovatoare cu două etaje a fost dezvoltată în strânsă cooperare cu producătorii de vehicule comerciale KRONE și Wiese.
„Noul Vario Liner este răspunsul eficient la provocările zilnice din transportul HUB și din transportul regulat”, spune Nikolja Grabowski, CEO al ELVIS AG. „Nu numai că are o capacitate de încărcare mai mare decât predecesorul său, dar poate fi încărcat și descărcat și mai rapid. Acest lucru îl face mai economic și reduce emisiile de CO2 legate de transport.”
Remorca curtainsider nou dezvoltată, pe care ELVIS a creat-o în strânsă colaborare cu producătorii de vehicule comerciale KRONE și Wiese, poate fi încărcată atât din lateral, cât și prin ușile din spate. Acest concept reduce la minimum timpul necesar pentru încărcarea și descărcarea oricărei încărcături și, în combinație cu sistemul cu două punți, garantează, de asemenea, o rată scăzută de deteriorare. Cel de-al doilea nivel, care poate fi ajustat în mod variabil segment cu segment, nu numai că mărește numărul de spații pentru paleți la 62, dar previne, de asemenea, ca mărfurile să fie stivuite incorect și să fie deteriorate din cauza presiunii excesive.
Reglarea înălțimii elementelor individuale ale nivelului se face cu ajutorul unui stivuitor. Pentru a asigura siguranța în orice moment, segmentele sunt echipate cu un sistem de blocare electronică care împiedică reglarea neintenționată. Acesta poate fi deblocat numai prin introducerea dinților stivuitorului în buzunarele intermediare ale podelei din segmentul de nivel respectiv. Șoferul nu mai trebuie să intervină manual, ceea ce îi îmbunătățește considerabil siguranța și confortul în timpul încărcării. Operarea este foarte simplă, fiind suficientă o scurtă instrucțiune. Eugen Friesen, manager de proiect și inginer șef de proiectare la Wiese GmbH & Co. KG: „Echiparea remorcii ca variantă cu etaj dublu este un factor decisiv pentru îmbunătățirea utilizării vehiculului. De exemplu, mărfurile paletizate și mărfurile lungi pot fi transportate simultan și în siguranță.”
Prin plasarea mărfurilor grele la nivelul inferior și a mărfurilor mai ușoare la nivelul superior, se poate realiza, de asemenea, un centru de greutate scăzut, ceea ce, la rândul său, are un efect pozitiv asupra caracteristicilor de conducere și sporește siguranța. Pentru a reduce la minimum procesul de încărcare, chiar și în cazul mărfurilor lungi, Vario Liner este, de asemenea, echipat standard cu un acoperiș ridicător, care permite accesul mai rapid la nivelul superior. Acest lucru face, de asemenea, ca fixarea încărcăturii să fie mai ușoară și mai rapidă.
Cea de-a doua generație a Vario Liner îndeplinește cerințele stricte de fixare a încărcăturii conform Codului XL și se caracterizează, de asemenea, printr-o stabilitate și mai mare în comparație cu modelul precedent. Atât cadrul, cât și stâlpii au fost întăriți. Ghidajele deosebit de solide împiedică înclinarea rafturilor intermediare. Björn Budde, director de vânzări Germania la Fahrzeugwerk Bernard KRONE GmbH & Co. KG: „Ca urmare, obținem un câștig considerabil în materie de confort și – datorită caracteristicilor de conducere îmbunătățite – un mare plus de siguranță în traficul rutier. Datorită flexibilității ridicate în ceea ce privește încărcarea, am reușit, de asemenea, să obținem un grad considerabil de eficiență și sustenabilitate în situațiile de încărcare combinată.”
Noul Vario Liner poate fi comandat direct de la ELVIS cu efect imediat. Nikolja Grabowski: „Suntem foarte mulțumiți că am finalizat cu succes faza de dezvoltare și testare a noului Vario Liner și că acum putem oferi companiilor noastre partenere un alt instrument sofisticat care le ajută să opereze mai economic, mai eficient și mai ecologic.”
Creșterea bruscă a prețurilor carburanților adâncește și mai mult situația economică deja tensionată din sectorul transporturilor. De aceea, Asociația europeană de cargo a expeditorilor internaționali de marfă (ELVIS) și Asociația IMM-urilor (BVMW) solicită în comun scăderea prețurilor și sprijin pentru companiile afectate.
„Politica și administrația trebuie să asigure mai multă transparență pe piața carburanților și să se asigure că scăderea prețurilor de pe piața mondială este transmisă consumatorului final și nu este folosită pentru a maximiza profiturile”, spune BVMW într-o declarație comună.
„Sectorul transporturilor și logisticii este încă sub o presiune enormă. Nivelul actual al prețurilor la combustibil exacerbează și mai mult această situație și încetinește redresarea. O altă complicație este lipsa flagrantă de șoferi, cu care ne luptăm în Germania de ani de zile și care acum a fost exacerbată de războiul din Ucraina”, explică și Nikolja Grabowski, CEO al ELVIS AG. „Per total, companiile de expediții trebuie să se confrunte cu un număr mare de probleme pe care nu au cum să le rezolve. Reducerea prețului motorinei promisă ca parte a pachetului de ajutor ar putea ajuta la asigurarea lichidității pe termen scurt, însă sprijinul substanțial pentru companii arată diferit”, a mai completat acesta.
Pe 23 martie 2022, Germania a convenit asupra unui al doilea pachet de ajutor care prevede, printre altele, o reducere de trei luni a taxei energetice pe combustibil. Cu toate acestea, nu a fost încă clarificat când va intra în vigoare reducerea.
„Pentru un expeditor de mărime medie, creșterile actuale de preț la pompă înseamnă costuri suplimentare de câteva sute de mii de euro pe an. În același timp, prețul aditivului AdBlue a crescut dramatic. Prin urmare, companiile au nevoie de ajutor eficient și au nevoie de acest ajutor acum. Acest pachet de măsuri nu poate fi decât începutul. Dacă guvernul federal nu îmbunătățește pachetul și nu pune în aplicare imediat măsurile, atunci multe IMM-uri riscă să dispară“, a spus Markus Jerger, președinte BVMW.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit