Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ecosistemul eMAG Marketplace a crescut cu 80% în ultimul an și a ajuns la peste 36.000 de IMM-uri care vând în România, Bulgaria și Ungaria. Comerțul online va înregistra creșteri semnificative în continuare, odată cu evoluția accelerată a economiei digitale și, pentru a susține dezvoltarea ecosistemului în acest context, eMAG va investi 251 de milioane de lei în dezvoltarea antreprenorialului digital prin intermediul platformei Marketplace în următorii trei ani.

În 2020, al zecelea an de activitate a platformei, volumul vânzărilor realizate de sellerii români din eMAG Marketplace a crescut cu peste 90% față de 2019, ajungând la 25 de milioane de produse, arată compania într-un comunicat remis Tranzit. De asemenea, 61% dintre selleri au realizat o cifră de afaceri în creștere cu 50% de la an la an. Datele au fost prezentate în cadrul celui mai mare eveniment de ecommerce din regiune, eMAG Sellers’ Day, desfășurat ieri, care a reunit online peste 3.000 de selleri din 25 de industrii, cu o cifră de afaceri cumulată de 8,5 miliarde de euro.

„Am investit constant în dezvoltarea eMAG Marketplace pentru a crea un hub al IMM-urilor românești. În următorii 10 ani, obiectivul nostru este să exportăm în regiune know-how-ul și tehnologia dezvoltate în România și ne dorim să fim prezenți pe toate piețele din Europa Centrală și de Est”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Trei noi selleri pe oră

„În primii 10 ani de eMAG Marketplace ne-am concentrat pe dezvoltarea tehnologiei, a echipei și infrastructurii care permite să oferim funcționalități extinse pentru creșterea afacerii și integrarea rapidă. În prezent, ni se alătură trei selleri noi în fiecare oră. De acum, intrăm într-o nouă etapă de dezvoltare accelerată care vizează extinderea internațională. Astfel, vom putea susține și mai mult antreprenorii locali care doresc să își extindă business-ul la nivel internațional”, a declarat Florin Filote, Vicepreședinte eMAG.

Acest progres se datorează atât creșterii ecommerce pe plan local, cât și instrumentelor de analiză și optimizare a afacerii pe care le au la dispoziție sellerii. De exemplu, de la lansarea asistentului virtual de business, sellerii și-au crescut, în medie, cu 55% vânzările urmând recomandările privind optimizarea stocurilor, iar indicatorul seller rating a contribuit la creșterea cu 155% a ratei de conversie pentru sellerii care au primit peste 4 stele de la clienți. Mai mult, cei care au urmat recomandările de îmbunătățire a documentației produselor au obținut cu 30% mai multe vizite în platformă, în vreme ce vânzările au crescut, în medie, cu 24% pentru cei care utilizează eMAG Ads.

Noi tool-uri digitale pentru parteneri

Până la finalul acestui an, compania va pune la dispoziția partenerilor săi instrumente noi pentru a-i ajuta să își dezvolte business-ul online, dar și canale noi de comunicare. În acest sens, va fi lansat în curând un sistem nou pentru măsurarea indicatorilor de sănătate a contului, care evaluează activitatea în platformă cu accent pe acțiunile de prevenție. De asemenea, din luna iulie va fi simplificat fluxul de listare a noilor produse, ceea ce le va permite sellerilor să își extindă cu ușurință oferta din platformă. În luna septembrie este programată lansarea aplicației de mobil eMAG Marketplace, „instrument care le va permite să monitorizeze activitatea din platformă oricând și de oriunde“. Tot anul acesta, partenerii care vor să își extindă business-ul pe plan internațional vor putea fi integrați într-un program nou, menit să simplifice procesul de listare în eMAG Ungaria.

La evenimentul Sellers’ Day, eMAG a premiat cei mai performanți parteneri cu premii totale de 227.000 euro:

•             Activitate exemplară (calitate bună a descrierilor, livrare la timp, feedback bun de la clienți): Grup DZC

•             Extindere de gamă: Prichindel

•             Livrare în 24h: Susino România

•             Premiul special Campionul Genius: ParfumuRo

•             Stocuri optimizate: Ataline Prosistem

•             Creștere accelerată: Narpo-Consult

•             Deschide România: Mastel Com

•             Curiozitate și implicare: Eurotrading Expert

Fulfillment by eMAG (FBE), serviciul de logistică oferit de retailerul online partenerilor săi din Marketplace, a atras de trei ori mai mulți comercianți în perioada pandemiei, a declarat Marian Tudor, Director Warehouse Operations eMAG Romania și Ungaria, în cadrul videoconferinței Tranzit, „Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“.

În paralel cu creșterea numărului de parteneri din Marketplace, retailerul și-a dezvoltat și divizia de fulfillment pentru a putea oferi clienților care cumpără de la un partener din Marketplace aceleași condiții de care beneficiază atunci când cumpără de la eMAG.

Serviciul FBE a fost lansat anul trecut, fiind dezvoltat în urma unei investiții de 1 milion de euro. Acum, într-o perioadă în care comerțul online a crescut foarte mult, impulsionat de restricțiile cauzate de virusul COVID-19, numărul de parteneri care au apelat la serviciile logistice ale eMAG s-a triplat.

Sellerii au fost integrați în fluxurile logistice interne ale eMAG și au beneficiat astfel de toată expertiza câștigată de companie în urma procesării produselor proprii, alături de manipularea, stocarea și livrarea acestora, totul la un cost fix, după cum a mai punctat Marian Tudor.